Accidentul de la Valea Grecului poate scoate la ivealã o altã filierã penalã din Vama Albita
SUSPICIUNI Ore în sir s-au strãduit, ieri, echipele ISU, ajutate de jandarmi, politisti si militari ai UM 01776 sã readucã pe propriile roti cisterna încãrcatã cu 24 tone de motorinã, rãsturnatã, în cursul diminetii, pe Drumul European (DE) 581. Comportamentul soferului moldovean, în vârstã de 54 de ani, a stârnit suspiciuni, acesta refuzând sã coopereze cu specialistii de la “Mediu”, care aveau interesul sã afle mai multe date despre marfa transportatã, pentru a stabili exact pagubele produse, în urma scurgerilor de combustibil pe sol. Reprezentatii APM au spus cã cisterna nu avea actele în regulã. Gurilele rele sustin cã soferul moldovean, rãpus de obosealã la volan, a condus toatã noaptea, grãbindu-se tocmai pentru a prinde tura de noapte din Vama Albita, unde ar fi avut un mic “aranjament” pentru a trece fãrã probleme frontiera.
“Cisternele nu sunt controlate nici mãcar la timpii pe care soferul trebuie sã îi respecte. În vama româneascã, de exemplu, nu existã un cântar static, asa cum pânã si moldovenii au, ceea ce face ca accize la alcool sau combustibili sã nu poatã fi încasate corespunzãtor. Este posibil ca soferul, stiind cã schimbul de turã se face la ora 8.00, sã fi tras tare toatã noaptea pentru a ajunge la timp, constient cã nu are toate documentele în regulã, iar o verificare corectã l-ar fi împiedicat sã treacã dincolo. Oboseala si-a spus însã cuvântul si a adormit la volan. Ar mai fi un detaliu interesant referitor la aceste cisterne: de când DNA-ul a început sã verifice rafinãriile de pe la noi, sã stiti cã multe firme din Republica Moldova si-au schimbat numele sau au înfiintat alte societãti, tocmai pentru a reveni în România si a nu fi identificate aici cu cine stie ce probleme. De aici vine, de regulã, reticenta în a colabora cu autoritãtile”, au spus vamesii. “Este vorba despre o poluare masivã a solului. Nu putem aprecia acum cantitatea de motorinã care deja s-a scurs, întrucât, asa cum vã spuneam, cetãteanul moldovean care conducea cisterna nu vrea sã coopereze, însã sanctiunile vor fi destul de mari, în raport direct cu modul grav în care a fost afectat mediul, în urma acestui accident”, a spus Carmen Rãdulescu, sefa de la “Mediu”, prezentã, ieri dimineatã, la fata locului.
A atipit la volan!
De reamintit cã, ieri dimineatã, o cisternã încãrcatã cu 24 tone de motorinã s-a rãsturnat în drum spre Albita. Cercetãrile efectuate la fata locului au condus la ideea cã soferul a atipit la volan. Din cisterna cãzutã în rigola de la marginea carosabilului, motorina a început sã se scurgã pe sol. Au intervenit prompt echipele ISU, conduse de inspectorul-sef, col. Neculai Olaru, ajutate de jandarmi, militari ai UM01776 si politisti. Din fericire, nu a rezultat nicio victimã din accident, însã solul a fost afectat, au spus reprezentantii de la Mediu.