spot_img
spot_img
23.2 C
Vaslui
21-iul.-2025

Iatã cum s-au sifonat banii UE pe campanii de informare-fantomã!

- Advertisement -

În emisiunile lui Trifu si Secãreanu, conform rapoartelor de la CJ Vaslui, s-a înregistrat “minutul de aur”

INCREDIBIL …Un milion de euro a plãtit CJ Vaslui la firmele lu Ghitã, pentru publicitate la Media TV, Antena 1 Vaslui sau Smile FM

RAPOARTE MICINOASE Pentru a-si justifica suma de un milion de euro primitã de la UE pentru publicitatea proiectului de management al deseurilor, firma controlatã de parlamentarul Sebastian Ghitã a trecut fictiv în rapoarte o cifrã de 2.450.000 de vasluieni, care au fost informati în 2012 de ditamai proiectul prin ex-Antena 1 Vaslui si Media TV Bârlad. La aceastã enormitate, mai trebuie sã adãugãm si 380.000 de ascultãtori de radio si cititori de presã scrisã, informati, desi în judet mai sunt doar 400.000 de suflete! Toate aceste cifre sunt în cuprinsul unui raport pe care l-a fãcut public Consiliul Judetean Vaslui. La începutul anului 2012, Vasile Mihalachi, pe atunci presedinte al Consiliului Judetean, semna douã contracte controversate, prin care milioane de euro din banii Uniunii Europene s-au “topit” în conturile unor firme controlate de liderii PSD. Unul dintre acestea, de aproape un milion de euro, a fost semnat de Mihalachi cu Dan Ionut Rizea, prin firma XOR IT Systems, firmã controlatã de parlamentarul ex-pesedist Sebastian Ghitã, apropiat al premierului Ponta, în acel moment. Dupã un an de zile de la semnarea contractului, în vara anului 2013, cei de la XOR IT Systems fac un raport de activitate privind campaniile de informare prin mass-media localã. Ce rezultã din minciunile debitate de XOR, în complicitate cu unele posturi tv, radiouri si ziare din judet, apropiate de organizatia PSD Vaslui, este de domeniul fantasticului. Conform datelor, televiziunea Media TV si radioul Smile FM, bate toate recordurile de audientã înregistrate în România de la transmisiunile meciurilor echipei nationale de fotbal, pânã la emisiuni îndrãgite precum “Românii au talent”.

Conform caietului de sarcini, semnat de Mihalachi, în calitate de presedinte al Consiliului Judetean, firma controlatã de deputatul ex-PSD Sebastian Ghitã, pe atunci în tandreturi cu premierul Victor Ponta, trebuia sã se ocupe de diverse actiuni cu caracter informativ, lucru care nu s-a întâmplat, desi a primit pentru asta în jur de 1 milion de euro. Iatã si douã dintre obiectivele pe care XOR IT Systems trebuia sã le realizeze si care, din ceea ce stim pânã acum, nu s-au fãcut aproape deloc: “o campanie eficientã de informare si constientizare publicã privind Sistemul Integrat de management al deseurilor solide în judetul Vaslui implementatã”; “public informat în legãturã cu gestionarea deseurilor (în special colectarea separatã a deseurilor biodegradabile si a celor de ambalaje)”. În august 2013, specialistii lui Ghitã notau, în raportul oficial dedicat campaniei de informare cã, citãm, “Proiectul a adus schimbãri majore în modul de gestionare a deseurilor de cãtre consumatorii individuali. Acestia îsi vor schimba comportamentul pe viitor, vor separa deseurile reciclabile de cele menajere si le vor depozita în containere diferite. A fost necesarã informarea si constientizarea locuitorilor judetului Vaslui, nu numai cu privire la ce se asteaptã de la ei, ci si pentru a evidentia cã gestionarea corectã a deseurilor aduce avantaje atât la nivel social, cât si personal. Prin activitãtile desfãsurate si rezultatele obtinute, mentionate în prezentul raport, s-au atins prevederile caietului de sarcini”. Conform raportului, pânã în august 2013 se realizaserã deja douã campanii de informare a populatiei, una generalã si cealaltã specificã. Minciuni ordinare, pe care orice procuror DNA care intrã pe fir în aceastã afacere le poate demonta foarte usor, pentru cã nu s-au fãcut deloc la nivelul sustinut de firma din Bucuresti. În curtile primãriilor din judet, zac zeci si sute de containere, oamenii de la tarã, dar si cei din orase, nu stiu nimic despre colectarea selectivã a deseurilor, desi, sustin cei de la XOR, în cazul întâlnirilor cu persoane fizice, s-au împãrtit peste 65.000 de materiale de informare, ceea ce înseamnã cu unul din sapte vasluieni ar fi primit pliante sau alte materiale informative, o mare minciunã.

Ziare tipãrite în câteva sute de exemplare zilnic, fãrã audientã în mediul online, raporteazã mii de cititori informati în fiecare zi!

Materialele de informare, au sustinut cei care au semnat aceste rapoarte, au fost difuzate de douã televiziuni locale, apropiate de conducerea PSD judeteanã, defuncta Antena 1 Vaslui, condusã de un apropiat al liderului Dumitru Buzatu, postul apartinând omului de afaceri Vasile Puscasu, Media TV de la Bârlad, un alt apropiat al sefilor din PSD, plus canalul on-line (sâc!) radio Smile FM, post coordonat si controlat de Buzatu. Pentru presa scrisã, situatia este mai strigãtoare la cer. Desi trebuia ales un ziar local de mare tiraj, auditat de Biroul Român de Audit al Tirajelor, asa cum era scris în caietul de sarcini, este preferat Monitorul de Vaslui. Acesta nu a fost niciodatã auditat în istoria sa, iar tirajul sãu este de câteva sute de ziare. Nu atinge nici mãcar 1.000 de exemplare, unitatea de mãsurã în care se mãsoarã tirajele, iar agentiile de publicitate folosesc ca instrument pretul pe centimetru pãtrat la mia de ziare. În raport se aratã cã au fost publicate trei comunicate si un material de presã, editate în perioada octombrie-noiembrie 2013, care au fost citite de, atentie, 6.400 de persoane! Este doar una din minciunile sfruntate cu care s-au acoperit sumele uriase plãtite în gol de CJ. În 23 mai 2013, acelasi cotidian, aproape inexistent pe piatã, anuntã cã prin materialul publicat în ziar a informat 2.700 de persoane, desi are un tiraj de 500 de ziare. Cu alte cuvinte, un ziar vândut de Monitorul este citit de mai mult de cinci persoane, o performantã valabilã doar la penitenciare. Aceste cifre, umflate si nereale, acoperã de fapt spãlarea de bani transpartinicã practicatã în judetul Vaslui, iar cifrele umflate, prezentate la controalele Uniunii Europene, nu sunt nicidecum reale. Pentru radio, raportul final sustinea cã au fost difuzate 250 de spoturi, câte douã pe zi, într-o perioadã de sapte luni, de luni pânã vineri. Or, un calcul simplu aratã cã în timp de sapte luni ar fi fost necesare 280 de spoturi, pe un singur post de radio. Unde este minciuna? În caietul de sarcini asumat initial de reprezentantii XOR IT Systems se specificã cã vor fi difuzate 500 de spoturi la statiile radio Unison si Smile FM. Dupã un an, numãrul spoturilor a fost redus la 280.

Alarmant este cã raportãrile pentru posturile de radio, contin cifre umflate, pentru cã se dorea justificarea sumelor de mii de euro din fondurile UE cheltuite pentru radioul controlat de PSD. De exemplu, postul Smile FM, controlat de liderul Dumitru Buzatu, anuntã în rapoartele oficiale un numãr de 44.000 de ascultãtori zilnic. Dacã studiem site-ul www.audiente-radio.ro se poate observa cã doar 50-60% din populatia tãrii ascultã radioul, iar posturile locale din România detin o cotã de 260.000 de ascultãtori zilnic. Dupã spusele firmei lui Ghitã, întãrite de specialistii de la CJ, radioul lui Buzatu de la Vaslui este ascultat de 44.000 de oameni, adicã de peste 20% din românii care ascultã posturi locale. Oare nu au realizat aceste aberatii cei care au controlat rapoartele prin care sume de ordinul miilor de euro au fost plãtite unor posturi de radio cu audientã minimã, gen Smile FM?

Media TV Bârlad, post controlat de omul PSD-ului, Vasile Puscasu, peste ProTV la audiente: 250.000 de telespectatori zilnic în judet!

Cât priveste publicitatea pe televiziunile locale, s-a spus, la final, cã au fost difuzate 250 de spoturi, a câte 30 de secunde fiecare, în perioadã de maximã audientã, de luni pânã vineri, în intervalul 19.00-22.00. În perioada martie-aprilie 2013, Antena 1 Vaslui, care raporta o cifrã de audientã complet mincinoasã – 150.000 de telespectatori (!) – difuza în jur de 30 de spoturi pe lunã, desi nu existã locuitor al judetului care sã fi vãzut un astfel de spot publicitar la proiectul de management al deseurilor. La Bârlad, postul controlat de PSD, Media TV, care raporta o audientã de 250.000 de persoane în fiecare zi, primea câte 20 de spoturi în fiecare lunã. Cifrele de audientã ale televiziunilor pesediste sunt absolut ametitoare. Emisiunile lui Lili Trifu de la Vaslui sau ale Doinei Secãreanu la Bârlad, bat la audiente emisiuni celebre cum ar fi Românii au talent sau meciuri de fotbal, cum ar fi finala Campionatului Mondial de Fotbal din 2014 sau România – Ungaria. De exemplu, minutul de aur s-a înregistrat la Pro TV, în prima editie de la Românii au Talent, unde s-au uitat 6 milioane de oameni. Printr-un calcul pur matematic, desi nu este corect, ar însemna cã din judetul Vaslui, atunci, la acea emisiune s-au uitat circa 140.000 de vasluieni, aproape cât la emisiunile lui Trifu. Nu mai vorbim de Media TV care înregistreazã, dupã spusele celor de la CJ minutul de aur, pe România, la fiecare emisiune a lui Secãreanu. Finalul raportului de monitorizare a spoturilor de televiziune este de-a dreptul apoteotic: “Prin proiectul sistem integrat de management al deseurilor solide în judetul Vaslui, locuitorii acestuia au doar de câstigat. În derularea actiunilor de informare, nu au fost întâmpinate greutãti, rezultând o campanie ce si-a atins obiectivele”. Mare adevãr, câtã vreme mass-media apropiatã de organizatia judeteanã PSD a reusit sã facã o campanie de pominã, desi locuitorii judetului Vaslui nu stiu nici astãzi cu ce se ocupã acest proiect!

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.