Preţul estimat pentru un autobuz: 24.000 euro. Licitaţia trebuie urmărită cu atenţie după scandalul de acum doi ani cu aerul condiţionat „minim în cabina conducătorului auto“. În caietul de sarcini se prevede ca vechiturile să aibă aer condiţionat şi în „salonul“ pasagerilor. Clujul sau Timişoara achiziţionează vehicule noi, sau chiar primesc, aproape pe gratis, în cadrul unor proiecte europene. La Iaşi se fac proiecte pentru telegondole.
Primăria continuă să „modernizeze“ transportul public în comun cu autobuze second-hand. După ce în urmă cu doi ani a cumpărat 40 de autobuze „rulate“ la un preţ de 83.870 lei/bucată, municipalitatea a lansat ieri o nouă licitaţie pentru achiziţia a încă 15 mijloace de transport la un preţ estimat de 107.533 lei/bucată. Primăria face totuşi un pas înainte: în caietul de sarcini a prevăzut în mod expres dotarea cu instalaţii de aer condiţionat şi în salonul de pasageri, nu doar în cabina şoferului.
În 2013, achiziţia municipalităţii a stârnit controverse după ce niciunul dintre autobuze nu avea aer condiţionat în salon. În documentaţia licitaţiei de acum doi ani, la condiţiile tehnice, se prevedea ca autobuzele să fie dotate cu „instalaţie de aer condiţionat, minim în cabina conducătorului auto“. În schimb, caietul de sarcini al licitaţiei lansate ieri prevede dotarea cu „aer condiţionat complet conducător auto şi salon pasageri“. Primăria a alocat o sumă de peste 1,6 milioane lei pentru achiziţionarea autobuzelor, fondurile fiind acoperite de la bugetul local.