NÃUTÃTI… Dupã numeroasele scandaluri care au pus într-o luminã negativã învãtãmântul românesc, provocate de neregulile si nemultumirile legate în special de examenele nationale, Ministerul Educatiei ia în calcul posibilitatea ca începând cu anul scolar 2015-2016 sã se introducã mai multe modificãri în ceea ce priveste Evaluarea Nationalã si Bacalaureatul. Propunerile au venit din partea sindicatelor din Educatie, dar si din partea asociatiilor reprezentative ale elevilor.
Reintroducerea examenului de admitere la liceu, fãrã a se elimina Evaluarea Nationalã, introducerea Treptei a II-a în clasa a zecea si Bacalaureat diferentiat în functie de profilul liceului sunt doar trei dintre mãsurile pe care Ministerul Educatiei le ia în calcul pentru anul scolar viitor. Asta dupã ce experienta ultimilor ani a demonstrat cã modul în care se desfãsoarã aceste examene prezintã defecte care au condus nu numai o datã la suspiciuni de fraudã si la nemultumiri ale profesorilor si elevilor. „A existat propunerea sã rãmânem pe Evaluãrile Nationale. Dezavantanjele sunt clare: la un anumit liceu pot sã ajungã sã studieze unii elevi care nu si-au dorit acest lucru sau si-au dorit alt profil sau nu au abilitãtile necesare pentru acel liceu. Ei ocupã locul pentru cã le permite media, în detrimentul altora care ar avea abilitãtile necesare. A existat propunerea de reintroducere a examenului de admitere. Existã si aici un dezavantaj major. Cu media 9,75 un elev picã dacã la liceul respectiv s-a intrat cu 9.80. El va ajunge sã studieze pe locurile vacante într-o clasã de o calitate departe de capacitãtile lui. Prin repartizare computerizatã poate ocupa un loc la un alt liceu foarte bun. E un subiect delicat, înclin sã cred cã e necesarã o variantã hibrid între aceste douã modalitãti”, a declarat ministrul Educatiei, Sorin Câmpeanu.