CASA DE VINURI HUSI, BRAND DE RENUME!
Vinurile preferate ale lui Nicolae Ceausescu se beau în China. Un basarabean venit în România în urmã cu 20 de ani a fãcut din Casa de Vinuri Husi cel mai cunoscut brand românesc pe piata vinurilor.
În urmã cu mai bine de 20 de ani, Serghei Bunescu a trecut Prutul din Basarabia si s-a stabilit la Husi. Crescut într-o familie cu traditie în producerea vinurilor, acesta si-a continuat pasiunea si a creat Casa de Vinuri Husi, care în scurt timp a devenit un brand cunoscut în tarã dar si peste hotare. „Traditia si pasiunea pentru vinuri o am din familie, din strãbuni, toti ai mei au produs vin. În 1990 dupã revolutie am trecut primul Prutul, pentru cã aici îmi sunt rãdãcinile, neamul. M-am cãsãtorit la Husi si am pornit de la 0. În 1992 am avut o comandã mare de vin pentru Rusia si am decis sã facem o companie si am creat un brand, un nume, Casa de Vinuri Husi, atât în tarã cât si peste hotare”, aprecizat Serghei Bunescu. Crama are o colectie impresionantã de vinuri vechi, de toate soiurile si din toate potgoriile. În colectie sunt peste 250.000 de sticle de vin, adunate de-a lungul timpului. „Colectia de vinuri este pentru mine o pasiune, un tezaur al companiei dar si al meu personal. Avem vinuri de Franta, Spania, cel mai vechi este un vin italian din 1908. De asemenea din statiunea Murfatlari avem vinuri românesti vechi din 1946-1948, dar si o colectie de 10.000 de sticle de vinuri din 1960-1962. De asemenea, mai avem o colectie de vinuri ale noastre de Husi, sunt câteva mii de sticle în tezaurul nostru, medaliate la diferite consursuri”, a precizat Serghei Bunescu.
Zghihara de Husi si Busuioaca de Bohotin, licorile bahice preferate de Nicolae Ceausescu, se vând acum cu succes în China, dar si în tãrile europene
„Zghihara de Husi, vinul preferat al tovarãsului Ceausescu a prins foarte bine pe piata din China, pentru cã am asociat acest vin cu numele de Ceausescu si Mao Zedong. Chinezilor le plac povestile adevãrate, ne-am folosit de acest prilej si am putut sã vindem o cantitate impresionantã de vin. Le-a plãcut, este un vin sec, care fermenteazã fãrã zahãr, e must rezidual în el. Îl prefera Ceausescu pentru cã nu avea zahãr, el având diabet. E foarte sec si foarte bun, îl beau chinezii, rusii si de la anul chiar si americanii. Am livrat 700.000 de sticle în China, iar pentru anul urmãtor avem comandã dublã”, a spus Serghei Bunescu. Fiecare soi de vin are povestea lui iar degustarea presupune un adevãrat ritual. „Vinul e ca viata omului, îl facem, îl crestem, îl educãm, pânã ajunge sus. Apoi aunge la maturitate, dar începe sã se degradeze si îsi pierde din calitãti, pânã moare, exact ca si omul. Orice vin la masã, trebuie sã fie în ton cu felurile de mâncare. Ca orice cunoscãtor apreciem culoarea, apoi îl mirosim, trebuie sã degaje miros, sã vedem ce arome si ce nuante are, citrice, zmeurã, îl mirosim îl mestecãm, toatã cavitatea bucalã trebuie sã fie atinsã, sã simtim aromele si gusturile. Un vin bun dupã ce îl savurãm, rãmânem cu un gust plãcut care ne îmbie si mai cere încã un pahar”, a spus Serghei Bunescu. Casa de Vinuri Husi are 20 de mãrci de vinuri înregistrate si exportã în 14 tãri, din Europa dar si în China. Linia de productie a fost modernizatã cu utilaje de ultimã generatie, prin accesarea unor proiecte cu finantare europeanã. Astfel, sunt trei linii de îmbuteliere, produse în Italia si se produc 6000 sticle pe orã, diferite sortimente pentru export dar si pentru piata internã. Investitia totalã depãseste zece milioane de euro.