spot_img
spot_imgspot_img
29.1 C
Vaslui
03-iun.-2024

Cine salveazã Ambulanta Vaslui?

- Advertisement -

ALERTÃ… Parcul de masini al Serviciului Judetean de Ambulantã nu mai face fatã miilor de apeluri care vin din tot judetul, lunã de lunã. S-a ajuns în situatia ca, în acelasi timp, pe monitoarele unitãtii din zona Vaslui sã existe 12 apeluri de urgentã, în conditiile în care existã doar trei ambulante disponibile. Multe masini de urgentã din judet, cu sute de mii de kilometri la bord si grave probleme tehnice, sunt în service, în acest moment, ceea ce îngreuneazã interventia la apelurile 112. Un lucru este clar: este nevoie de masini noi, însã situatia este destul de încurcatã la nivel national. Reînnoirea parcului auto la serviciile judetene de ambulantã si serviciul SMURD a ajuns motiv de ceartã între oficialii din Ministerul Sãnãtãtii si cei din Ministerul de Interne. Premierul Grindeanu promite cã va cãuta solutii pentru a aplana acest conflict pentru ca viata pacientilor români sã nu fie pusã în pericol de masinile vechi de salvare, care au chiar si 700.000 de kilometri la bord

Viata pacientilor, o spun statisticile oficiale, este pusã în pericol, în contextul în care masinile din parcurile auto ale serviciilor judetene de ambulantã, dar si cele cu care opereazã SMURD-ul, au sute de mii de kilometri la bord si nu au fost înlocuite decât într-o foarte micã mãsurã în ultimii cinci ani. Totul a pornit de la o declaratie fãcutã seful de la Sãnãtate, Florian Bodog, potrivit cãruia acordul semnat în 2016 de Ministerul Sãnãtãtii si Ministerul Afacerilor Interne privind achizitia de noi ambulante nu mai este valabil în baza noii legislatii din domeniul achizitiilor publice, el fiind fãcut pe vechea lege. Prin urmare, ANAF a cerut un încheierea unui noi protocol care sã fie semnat cât mai repede, astfel încât o nouã procedurã de achizitie sã fie pusã pe SEAP. La începutul acestui an, Inspectoratul General pentru Situatii de Urgentã (IGSU) a pornit o achizitie în acest sens, care a fost ulterior anulatã, dupã ce firmele participante au depus contestatii. Totodatã, ministrul a explicat cã o echipã din Ministerul Sãnãtãtii a avut observatii referitoare la masinile ce urmau sã fie achizitionate. „Caietele de sarcini sunt gata, comisia mea a fãcut observatiile pe caietele de sarcini în asa fel încât sã nu mai poatã fi contestate si noi putem sã încãrcãm sãptãmâna viitoare pe SEAP procedura. Eu vreau sã mã asigur cã aceastã achizitie este conform legii”, a precizat ministrul Bodog. De cealaltã parte, doctorul Raed Arafat sustine cã viata pacientilor este pusã în pericol si cã reluarea procedurilor de achizitie nu face altceva decât sã întârzie reînnoirea pacurilor auto aflate în subordinea serviciilor judetene de ambulantã si a SMURD-ului, singurii care au de pierdut fiind bolnavii. În opinia sefului Departamentului pentru Situatii de Urgentã, primele ambulante ar putea intra în folosintã abia la jumãtatea anului 2018. „S-a ajuns aici din cauza blocajelor si modului în care am fost sabotati, în mod deosebit la nivelul Ministerului Sãnãtãtii, si mã refer aici la functionari din cadrul Ministerului Sãnãtãtii care au sabotat procesul de dotare al serviciilor de ambulantã si SMURD. Am ajuns într-o situatie fãrã precedent în sistemul de urgentã, situatie care începe sã punã viata pacientilor în pericol. Am asteptat si am sperat cã semnalele de alarmã date, de mine si de unii colegi din sistemul de urgentã, în ultima perioadã, sã fie întelese si sã stãm la masã sã gãsim solutiile optime. Peste 300 de ambulante ale SAJ-urilor se apropie de 700.000 de kilometri si alte 200 se apropie de 600.000 de kilometri. Ambulantele de tip B (dotate cu asistent medical) au depãsit deja deja 300.000 de kilometri, nici situatia ambulantelor SMURD nu e bunã ca vechime si kilometraj. Nici starea ambulantelor de tip C, cele cu echipaj medical de urgentã cu medic sau de terapie intensivã mobilã nu e foarte bunã, dateazã din 2007-2008”, se aratã în documentul trimis pe 21 mai celor doi oficiali. În acelasi document se aratã cã vechimea ambulantelor se coreleazã si cu vechimea echipamentelor de pe masinile de salvare, care se pot defecta în orice moment.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.