spot_img
spot_imgspot_img
21.2 C
Vaslui
19-mai-2024

„Poezia este scrisã de o femeie liricã, nu am auzit de ea”

- Advertisement -

INCRUCISARE… Va prezentam ,,perlele” culese de profesorii vasluieni care au corectat tezele absolventilor de clasa a VIII de la Botosani. Anul acesta, tezele elevilor vasluieni se corecteaza in Vrancea.

SIMPATICI ….Chiar dacã, spre surprinderea, dar si multumirea profesorilor corectori, „perlele” memorabile din tezele de la Limba Românã au cam lipsit anul acesta din lucrãrile elevilor din Botosani, câteva „perlute” amuzante, tot au existat! Excesul de zel al unora dintre elevii pusi la încercare de „Ploaia” Magdei Isanos ori, poate, sinceritatea din compunerea pe tema unui eveniment sportiv au smuls câteva zâmbete profesorilor corectori. „Într- o zi, eu am fost la o întrecere sportivã de fotbal, iar acolo mi s-a furat telefonul de cãtre persoane nesimtite”, s-a confesat în lucrare una dintre eleve. „Poezia are rimã, pentru cã se terminã cu aceeasi literã”, a concluzionat, sigur pe el, un alt coleg.

Profesorii care au corectat tezele la Limba si Literatura Românã, de la Evaluarea de anul acesta, au avut surpriza sã constate cã elevii din Botosani s-au pregãtit bine, în mare parte, pentru primul examen important din viata lor. Multe teze au primit note peste 9,00 sau chiar nota maximã, iar lucrãrile cu note foarte mici, care abundau în alti ani, au fost rare. Nici „perlele”, care fãceau deliciul momentelor de dupã examen, nu prea au mai fost de gãsit prin lucrãri, însã ici-colo, câte o „perlutã” sprintarã i-a fãcut pe corectori sã zâmbeascã. „Ploaia” Magdei Isanos i-a pus putin în încurcãturã pe elevii mai pragmatici. Acestia însã nu s-au dat bãtuti si au scris ce au crezut ei cã e mai bine. „Poezia are rimã liricã, pentru cã se terminã cu aceeasi literã”, a scris, hotãrât, unul dintre elevi. Un altul a analizat problema si mai în profunzime: „Tipul de rimã este cel al poeziei, iar mãsura ultimului vers este formatã din trei cuvinte, toate cu rimã. Nu se poate spune cã nu are rimã, dacã are”, a stabilit, fãrã ezitare, absolventul de clasa a VIII-a. Un alt elev a numit-o în toatã teza pe poeta Magda Isanos, Magda Ianos, iar când a venit momentul sã explice apartenenta la genul liric a poeziei, copilul nu a ezitat sã îsi spunã opinia: „Magda Ianos este o autoare si poeta care apartine genului liric si a scris aceastã poezie care aratã despre ce vorbim în versuri”.

„Într-o zi, eu am fost la o întrecere sportivã de fotbal, iar acolo mi s-a furat telefonul de cãtre persoane nesimtite”

„Poezia ‘Ploaia’ apartine genului liric, pentru cã este o operã în versuri, scrise chiar de autoarea sa”, „Poezia este scrisã de o femeie liricã, nu am auzit de ea” sau „Sinonimul la melodie este afon de tot” – au fost alte câteva „perlute” amuzante, gãsite în tezele celor mai creativi dintre elevi. Ei bine, lucrurile au devenit mai serioase, când a fost vorba despre compunerea pe tema întrecerii sportive. O elevã a gãsit cel mai bun prilej sã le arate obrazul unor… nesimtiti. „Într- o zi, eu am fost la o întrecere sportivã de fotbal, iar acolo mi s-a furat telefonul de cãtre persoane nesimtite, care nu au educatia pe care le-a dat-o pãrintii lor degeaba”, a scris fata, cu vehementã. O altã colegã, care a avut de construit o atributivã introdusã prin „sã”, nu a stat deloc pe gânduri, convinsã cã stie exact ce are de fãcut, nu doar atunci, dar si… pe viitor: „Într-o zi care o sã vinã, eu mã voi face cântãreatã”, a mãrturisit aceasta.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.