spot_img
22.9 C
Vaslui
19-mai-2024

Frumusetile României vãzute prin ochii unui vasluian (foto)

- Advertisement -

CÃLÃTORII…Duminica aceasta, de la ora 11.00, vasluienii sunt invitati la Biblioteca “Eugenia Moldoveanu” din Muntenii de Jos, pentru a vedea România prin ochii profesorului Teodor Epure. Un mare amator de cãlãtorii, profesorul vasluian a fãcut în aceastã varã înconjurul României cu trenul, ajungând în Cluj, prin Gura Humorului si prin Vatra Dornei, apoi Oradea, Arad, Timisoara, Odorhei, Bucuresti si înapoi acasã, pe meleaguri moldovene. “Am avut sansa sã vãd mai toatã tara, dar au mai rãmas câteva locuri în care nu am reusit sã ajung. Aceastã excursie a fost, pentru mine, o evadare în care am reusit sã apreciez centrul si vestul tãrii noastre.(…) Arhitectura oraselor, peisajele superbe si oamenii.(…) Au fost câteva zile sublime. De aceea vreau sã împãrtãsesc cu vasluienii aceste momente”, ne-a explicat profesorul Teodor Epure.

Tara noastrã atârnã de comori ce trebuiesc vizitate, dar timpul sau bugetul nu ne permit mereu sã ne bucurãm de acestea. De aceea profesorul Teodor Epure a decis sã se urce în tren si sã imortalizeze traseul sãu în jurul României. Acesta îsi va prezenta fotografiile publicului vasluian în cadrul actiunii “Turul României în imagini – impresii de cãlãtorie”, ce va avea loc la Biblioteca “Eugenia Moldoveanu” din Muntenii de Jos. Cãlãtoria profesorului vasluian în jurul tãrii a început pe 16 august, în gara Vaslui, cu destinatia Cluj. “Am avut sansa sã vãd mai toatã tara, dar au mai rãmas câteva locuri în care nu am reusit sã ajung. Aceastã excursie a fost, pentru mine, o evadare în care am reusit sã apreciez centrul si vestul tãrii nostre. În prima zi am plecat spre Cluj, vrând sã ajung în Turda. Acolo am fãcut armata si sunt strâns legat de acele locuri. În drum spre Cluj nu am rezistat si am început sã fac fotografii. Desi am trecut prin acele locuri, era mereu noapte si nu am reusit sã mã bucur de splendoarea lor. M-am bucurat la fiecare moment, în timp ce treceam prin Gura Humorului si prin Vatra Dornei. Odatã ajuns în Cluj, m-am cazat si am plecat imediat spre salina de la Turda. Am fost si la cea de la Praid si la cea de la Târgul Ocna, si pot spune cã aceasta le întrece pe amândouã”, ne-a povestit profesorul Epure. În urmãtoarea etapã a cãlãtoriei sale, profesorul vasluian a ajuns în cele trei mari orase din vest, Oradea, Arad si Timisoara. Locuri pe care el le considerã ca având o arhitecturã sublimã. “Arhitectura oraselor, peisajele superbe si oamenii mi-au întinerit spiritul. În Arad am fost destul de norocos sã ajung fix când erau zilele orasului. Centrele celor trei orase sunt superbe. De la catedrale pânã la teatrele lor. Au fost câteva zile sublime. La Oradea am avut parte de o cazare cu adevãrat purã. La marginea orasului te aflai într-o liniste sublimã. De aceea vreau sã împãrtãsesc cu vasluienii aceste momente”, a adãugat profesorul. În continuare, sinele de tren l-au condus la Orsova, acolo unde Dunãrea l-a lãsat fãrã rãsuflare. “Odatã ajuns la Orsova, am rãmas uimit de fumusetea Dunãrii. Gazda mea m-a împins sã fac o croazierã pe Dunãre si nu am regretat. A fost o adevãratã aventurã sã mergem cu acele salupe care aproape zburau de pe apã. Dar cel mai impozant moment a fost când am ajuns la chipul lui Decebal. Aceste momente si altele vor fi prezentate de mine la evenimentul organizat duminica ce va veni, unde voi oferi si câteva detalii despre ultima mea carte scoasã pe piatã. Un volum de studii meteorologice în zona Depresiunii Vasluiului”, a mai explicat profesorul Teodor Epure. (Andrei Manolachi)

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.