JENANT… Aurica Teletin, o femeie de 83 de ani, din satul Albesti, este victima unor inconstienti de la companiile de telefonie mobilã, care în goana dupã clienti calcã totul în picioare. Femeia este tintuitã la pat de opt ani de zile, dar s-a trezit în august cã este abonatã la „servicii de internet si date” la Telekom, desi nu a auzit în viata ei de internet si nici nu a dechis vreo datã un calculator! Fata femeii, Liliana, spune cã a rãmas socatã sã primeascã în august o facturã de 117 lei. pe numele mamei sale, din care 45,12 lei fãrã TVA era abonamentul la internet. „Nu am cerut nimeni din familie asa ceva, ne-am temut sã nu fie costuri suplimentare la telefon, asa cã am dezactivat optiunea de formare apeluri, urmând sã o sunãm noi, cei din familie, sã vedem ce face. Acum, nu stiu cum, cei de la Telekom spun cã i-au fãcut abonament la Internet, ceea ce este o mare gresealã”, spune Liliana.
De opt ani, Aurica Teletin stã tintuitã la pat. Familia a angajat, dupã moartea sotului, o femeie din vecini, care are grijã de bãtrâna de 83 de ani, în contul pensiei lunare de 500 de lei. În urmã cu doi ani, Sava Teletin s-a stins din viatã în 2015 si, de atunci, familia a angajat o femeie din sat, pentru a-i purta de grijã bãtrânei. „Ne-am decis, dupã ce tata a murit, sã mergem la firma de telefonie si sã cerem ca mama sã poatã doar primi apeluri, nu sã si formeze, având în vedere cã stã la pat de atâtia ani, ne-am temut sã nu lase deschis telefonul, cu costuri suplimentare. Totul a fost bine, plãteam pentru telefon si cablu în jur de 32-35 de lei, pânã prin mai a.c., când ne-am decis sã renuntãm la telefon si sã rãmânem doar cu canalele tv. Sora mea a mers în mai la sediul Telekom din centrul Vasluiului si a depus cererea de renuntare la telefon, începând cu iunie. Ne-am trezit, în august, cu o facturã de 117 lei, în care pe lângã faptul cã nu tãiaserã telefonul o abonaserã pe mama la servicii de internet si date. Am mers la biroul lor de relatii cu publicul de la Vaslui si mi-au spus cã IT-istii s-au miscat greu, cã nu au trimis solicitarea noastrã de renuntare la telefon. O angajatã de acolo mi-a spus cã mama este abonatã la internet, alta cã este vorba de nu stiu ce date. Nu mai întelegem nimic: de ce oamenii sunt abonati cu forta la Telekom?”, spune Liliana. Familia Auricãi Teletin a plãtit cei 117 lei, însã asteaptã de la Telekom un rãspuns, sã afle de ce bãtrâna de 83 de ani, paralizatã la pat, a ajuns sã fie abonatã la retelele de internet ale companiei.