ANUNT…Primarii de comune din judetul Vaslui se mobilizeazã destul de greu, când vine vorba de viitorii auditori care vor functiona, ca structurã separatã, pe lângã primãrii. În jur de 22 de primãrii comunale, din cele 81, au semnat deja acorduri de colaborare si au dat hotãrâri de Consilii locale în vederea pregãtirii viitoarei structuri de audit. Odatã cu aceastã mãsurã, se mãreste si numãrul de membri ai filialei Vaslui a Asociatiei Comunelor din România, pentru cã o primã conditie pentru primari, în a avea structuri de control intern, este sã fie membri ACoR. Fatã de cele 32 de comune, cât existau pânã în urmã cu o lunã, s-a ajuns acum la 42 de UAT-uri care vor sã finanteze noua structurã de control. Existã tot felul de zvonuri în judet, cum cã s-ar putea angaja experti fãrã o asociatie de profil, lucru dezmintit de primarul Neculai Moraru, presedintele ACoR Vaslui. „Sunt deja 42 de comune care sunt membre ale asociatiei si multe altele au anuntat cã se vor înscrie în ACoR, singura formã asociativã a comunelor din România, recunoscutã în mod legal. Este nevoie de acest compartiment de audit, cu un numãr mare de comune. Auditul este necesar, pentru a vedea cât de eficiente sunt primãriile noastre în cheltuirea banului public. Credem cã analiza în care se cheltuiesc fondurile publice, pe baza acestui compartiment judetean de audit, ne va ajuta foarte mult”, spune primarul Neculai Moraru, presedintele ACoR, filiala Vaslui. Începând cu 1 ianuarie 2018, va functiona, la nivel de comune, o structurã de control care va verifica modul în care este cheltuit banul public în comune, lucru care se petrece în alte zone ale Moldovei de mai multi ani. Mai precis, este vorba de o structurã de audit judeteanã, în care vor lucra 12-15 experti contabili, autorizati de Corpul Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din România (CECCAR), experti care vor verifica modul în care este cheltuit banul public.
- Advertisement -
- Advertisement -