spot_img
spot_imgspot_img
24.8 C
Vaslui
23-mai-2024

Mobilizare fãrã precedent a elevilor: 20.000 de semnãturi pentru schimbarea planurilor-cadru

- Advertisement -

PETITIE…Factorii implicati în educatie de la nivelul judetului Vaslui – elevi, profesori, pãrinti – s-au alãturat unei campanii nationale care îsi propune schimbarea învãtãmântului, cel putin la nivel de liceu. Acestia au semnat o petitie adresatã Guvernului, Ministerului Educatiei Nationale si Institutului de Stiinte ale Educatiei, prin care Consiliul National al Elevilor (CNE), organizatie membrã a Aliantei pentru o Românie Curatã (ARC), a formulat o serie de solicitãri în contextul lansãrii proiectelor noilor planuri-cadru pentru învãtãmântul liceal. Este pentru prima datã dupã 15 ani când structura învãtãmântului liceal se poate schimba, însã Ministerul a propus 3 variante învechite doar cu scopul de a pãstra normele profesorilor, spun expertii în Educatie si elevii. Mobilizarea elevilor, profesorilor si pãrintilor a fost exemplarã, drept dovadã, în nici trei sãptãmâni, petitia a fost semnatã de 20.000 de utilizatori.

„Se discutã în spatiul public despre reforma planurilor-cadru pentru învãtãmântul liceal, însã, cu dezamãgire, constatãm faptul cã aceasta existã mai mult la nivel declarativ, întrucât propunerile lansate sunt la fel de rigide si monotone ca cele în vigoare. Ne asteptam ca, dupã 15 ani, variantele supuse dezbaterilor sã aducã o serie de elemente de noutate sistemului, pentru ca acesta sã se alinieze cu practicile din tãri europene care stau semnificativ mai bine decât noi în termeni statistici. Fie cã vorbim despre elevii ce nu terminã nici mãcar opt clase, de somajul în rândul tinerilor, sau de adolescentii care nu înteleg ceea ce citesc, considerãm cã rãdãcina problemei este faptul cã învãtãmântul românesc nu acceptã provocarea de a atinge cele douã obiective majore ale educatiei: integrarea în societate si insertia pe piata muncii. Nevoile elevilor sunt de actualitate si corelate la cerintele secolului curent, spre deosebire de aceste planuri-cadru, o relicvã a unui sistem ce, în loc sã faciliteze individualizarea parcursului elevului, îsi propune sã îi uniformizeze printr-o mult prea limitatã posibilitate de a alege ce studiazã”, au declarat reprezentantii elevilor din toatã tara.

Ce vor elevii

Printre solicitãrile elevilor se numãrã si urmãtoarele: „prioritizare a etapelor dezvoltãrii curriculumului (elaborarea planurilor-cadru sã porneascã de la profilul absolventului); planul de învãtãmânt sã fie conceput astfel încât sã favorizeze anumite iesiri din sistem (sã ne asigurãm cã, fie cã alege învãtãmânt superior, piata muncii sau altã alternativã, elevul are anumite competente „pentru viatã”); prioritizare a disciplinelor studiate; focalizare mai intensã asupra particularitãtilor elevilor; transferul accentului de pe scoalã pe elev prin transformarea curriculumului la decizia scolii în curriculum la decizia elevului din oferta scolii; grupe formate dintr-un numãr minim de aproximativ 15 elevi pentru organizarea materiilor din curriculum la decizia elevului din oferta scolii; trunchiul comun sã continã discipline cu o largã aplicabilitate, precum educatie pentru sãnãtate, educatie juridicã, limba românã, oratorie, gândire criticã s.a.m.d.; transparentã în procesul de definitivare a planurilor-cadru.”

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.