spot_img
spot_imgspot_img
29.1 C
Vaslui
03-iun.-2024

PROIECT: Soferii beti care fac accidente mortale vor ajunge la puscãrie

- Advertisement -

CAZURI GRAVE…Un sofer bãut din judetul Vaslui, care a provocat un accidentat de circulatie mortal, a primit o condamnare cu suspendare în aceastã varã, dupã câtiva ani de procese. În 2013, bãrbatul conducea o masinã pe un drum judetean din Vaslui când, într-o curbã, a pierdut controlul asupra directiei si a ajuns pe sensul opus de mers, unde s-a ciocnit frontal cu un alt autoturism. În urma impactului, pasagerul aflat în dreapta sa a murit pe loc. Soferul a fost condamnat de Judecãtoria Bârlad la trei ani de închisoare cu suspendare sub supraveghere pe o perioadã de cinci ani. De ce aducem în atentie acest caz, care nu este singular în judetul Vaslui? Pentru cã, în ultimii ani, mult prea multi indivizi care au comis accidente mortale pe soselele din Vaslui au scãpat de puscãrie, pentru cã legea permite „derapaje”, cum ar fi suspendarea pedepsei în astfel de cazuri. Ori, s-ar putea ca aceste acte de binefacere din partea Justitiei sã se termine, si asta cât mai curând.

Presedintele Comisiei juridice a Senatului, social-democratul Robert Cazanciuc, va propune ca în cazul soferilor care conduc autoturisme fãrã permis sub influenta bãuturilor alcoolice si comit infractiunea de ucidere din culpã sã nu mai poatã fi acordatã suspendarea executãrii pedepsei sub supraveghere. „Voi propune colegilor mei, senatori si deputati, la începutul sesiunii parlamentare septembrie 2018, sã modificãm articolul 192 din Codul penal referitor la uciderea din culpã, astfel încât, în situatia sãvârsirii acestei infractiuni de cãtre o persoanã care conduce un autoturism fãrã a poseda permis de conducere sau sub influenta bãuturilor alcoolice, adicã în concurs cu infractiunea de conducere fãrã permis, sau cu infractiunea de conducere sub influenta alcoolului, sã nu mai poatã fi acordatã suspendarea executãrii pedepsei sub supraveghere”, a scris Cazanciuc pe Facebook. El a constatat cã existã „o indignare a opiniei publice fatã de o asemenea abordare, consideratã mult prea blândã în cazul curmãrii unor vieti omenesti de cãtre o persoanã care nu avea ce cãuta pe sosele la volanul unui autoturism, fãrã permis de conducere ori în pragul unei come alcoolice”. Cazanciuc sustine cã mai putin de 10 articole din cele 445 ale Codului penal au ajuns sã genereze zeci de mii de dosare penale în fiecare an. „Fãrã a fi imposibil de diminuat, prima categorie de infractiuni necesitã o abordare dincolo de rolul preventiv al legii penale, începând cu educatia, nivelul de trai si întelegerea complexitãtii unor relatii interumane într-o societate aflatã între Orient si Occident. Dincolo de social, însã, este dublarea numãrului de infractiuni rutiere de la un an la altul, care aratã cã toleranta trebuie sã aibã anumite limite. Putem sã dãm vina pe starea proastã a infrastructurii rutiere – si fiecare cetãtean român are tot dreptul sã critice acest lucru, iar decidentul politic are obligatia ca, pânã la realizarea marilor proiecte care îl vor face nemuritor, sã reinventeze schimburile 2 si 3 de lucru pentru a rezolva micile proiecte care pot îmbunãtãti vietile de zi cu zi ale oamenilor”, se aratã în postarea senatorului. Asteptãm sã vedem dacã propunerea se va concretiza într-un proiect legislativ, care ar da satisfactie familiilor care si-au pierdut pãrinti sau copii în accidente mortale, din cauza unor soferi inconstienti.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.