spot_img
spot_imgspot_img
15 C
Vaslui
18-mai-2024

Deputat ALDE de Vaslui, Daniel Olteanu: „1% din bugetul Ministerului Transporturilor pentru Moldova reprezintã o patã pe obrazul României si un esec al Uniunii Europene”

- Advertisement -

SEMNALE DE ALARMÃ…. Daniel Olteanu, vicelider al Grupului ALDE de la Camera Deputatilor, trage un nou semnal de alarmã cu privire la modul în care se fac alocãrile de fonduri din partea Ministerului Transporturilor pentru proiecte la nivelul regiunii Moldova. În contextul discutiilor legate de constructia bugetului de stat pentru anul viitor, Olteanu sustine cã procentul infim (1%) din bugetul Ministerului Transporturilor, care i-a revenit Moldovei în 2017 pentru proiecte în executie, reprezintã „o patã pe obrazul României si un esec al integrãrii în Uniunea Europeanã”.

În cadrul unei declaratii în plenul Parlamentului, deputatul ALDE a cerut unitate si solidaritate fatã de marile nevoi ale celei mai sãrace zone din Uniunea Europeanã, argumentȃnd cã politica dezbinãrii si a excluderii sãracilor trebuie sã înceteze. Olteanu a atras atentia cã sustine, ca parlamentar si presedinte ALDE Vaslui, orice proiect de investitii al Ministerului Transporturilor care are legãturã cu Moldova, în mãsura în care are acelasi sprijin din partea tuturor decidentilor politici pentru autostrada Tisita – Albita, proiect care “ar face judetul Vaslui sã renascã” si pentru care existã sustinerea scrisã a Comisiei Europene.

„Asist, din Vaslui, la o disputã tristã între doi vecini ai mei, Bacãu si Iasi, cu privire la locul în care sã ajungã autostrada din Transilvania. Vreau sã îmi asum, si în Parlamentul României, un mesaj pe care l-am transmis duminicã, în Bacãu, în fata a 1700 de oameni, la întâlnirea Delegatiei Permanente ALDE Bacãu. E un dublu mesaj, de unitate si de solidaritate. Unitatea este ceea ce ar trebui sã caracterizeze toti parlamentarii din Moldova, iar solidaritatea trebuie sã vinã din partea tuturor celorlalti parlamentari fatã de Moldova, si mai cu seamã de la cei din regiunile bogate. Noi toti nu trebuie sã sustinem Autostrada Bacãu – Brasov SAU Autostrada Tg. Mures – Iasi, ci trebuie sã le sustinem pe amândouã si, în plus, Autostrada Tisita – Albita. Suntem prea sãraci în aceastã zonã pentru ca noi, cei din Moldova, sã ne certãm între noi, iar ceilalti sã ne priviti ca pe rudele sãrace, care trebuie sã se multumeascã mereu cu firimituri.”, a declarat Daniel Olteanu, care a mentionat cã alocãrile de fonduri în Moldova, din partea Ministerului Transporturilor, sunt dovada clarã cã Romȃnia a esuat în ceea ce priveste politicile de integrare ale Uniunii Europene.

Unitate si solidaritate pentru toate proiectele din Moldova

„Am publicat, la sfârsitul anului trecut, câteva grafice pe care le-am fãcut pe baza cheltuielilor Ministerului Transporturilor si vreau sã subliniez, încã o datã, cã în 2017 Moldova a primit 1% din bugetul acestui minister pe proiecte în executie. Suntem un sfert din populatia tãrii si primim 1% pentru infrastructurã, aceasta e problema gravã a României, nu doar a Moldovei. Am observat cã la masa celor care se hrãnesc cu fonduri pentru mari proiecte de infrastructurã de la bugetul national are loc Clujul, are loc Bucurestiul, are loc, mai pe scurt, orice judet bogat. Sunt tinute însã la usã, cu mâna întinsã, Vasluiul, Suceava, Iasul, Bacãul, Botosaniul. Pentru noi nu mai este loc, ni se deschide usa doar dacã vrem sã ne dezrãdãcinãm si sã ne pãrãsim locurile natale. Din toatã lectia solidaritãtii predatã de integrarea în Uniunea Europeanã, România a transpus la rang de politicã de stat excluderea sãracilor.

Din acest motiv eu, ca vasluian, am considerat normal sã atrag atentia cã singurul proiect de infrastructurã subfinantat de Compania Nationalã de Drumuri si Autostrãzi este un proiect legat de Moldova, modernizarea DN18, care leagã Bucovina de Maramures. Orice suferintã a unui judet din Moldova o resimt si eu, din Vaslui. Din acest motiv, al indiferentei fatã de marile nevoi ale acestei zone, peste 50.000 de oameni, în ultima sãptãmânã, au reactionat în judetul Vaslui atunci când le-am transmis cã Tisita – Albita este un proiect de autostradã care are studiu de prefezabilitate din 1998, dar a fost trecut pe linie moartã. Din acest motiv, ca reprezentanti ai tuturor românilor în Parlament, vã rog sã mergem înainte cu acest mesaj de unitate si de solidaritate în jurul tuturor proiectelor Moldovei, nu unii împotriva altora, ca pânã acum. Ca în ultimii 20 de ani.”, a spus deputatul ALDE. Acesta a solicitat sprijinul colegilor din Parlament pentru proiectul de autostradã Tisita – Albita, pentru care a prezentat si sustinerea în scris a Comisiei Europene, precizȃnd totodatã cã nu va vota bugetul pe 2019 dacã documentul nu va include finantare pentru realizarea documentatiilor aferente acestui obiectiv de investitii cu importantã majorã pentru judetul Vaslui.

„Sustin, ca parlamentar si presedinte ALDE Vaslui, orice proiect de investitii al Ministerului Transporturilor care are legãturã cu Moldova si vreau aceeasi sustinere din partea tuturor pentru proiectul care ar face judetul Vaslui sã renascã, autostrada Tisita – Albita. Refuz orice discutie si orice negociere pe bugetul pe 2019, dacã acesta nu include costurile realizãrii documentatiilor pentru Autostrada Tisita – Albita, un proiect pentru care existã sustinerea scrisã a Comisiei Europene. Lupta fiecãruia din Moldova trebuie sã devinã lupta noastrã, a tuturor, pentru cã 1% din bugetul Ministerului Transporturilor pentru proiecte în executie în aceastã regiune, cea mai sãracã din Uniunea Europeanã, reprezintã nu doar o patã pe obrazul României, ci un esec al Uniunii Europene.”, a sustinut Daniel Olteanu în plenul Camerei Deputatilor.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.