spot_img
spot_img
16.2 C
Vaslui
19-iul.-2025

Vasluienii, obligati sã achite taxa de salubritate!

- Advertisement -

SCANDALUL GUNOAIELOR

BIRURI….Se întrezãreste un imens scandal între primãria Vaslui si operatorul regional care va ridica gunoaiele menajere din oras, în baza licitatiei de pe SEAP, Financiar Urban Pitesti. Caietul de sarcini dupã care va actiona operatorul din Pitesti – care va înlocui firma cu care vasluienii s-au obisnuit în ultimii 30 de ani, Goscom SA, societate care s-a achitat foarte bine de sarcini! – are unele conditii absolut halucinante, conform unor surse. Printre altele, firma colectoare de deseuri ar trebui sã ajungã o datã la trei zile, în multe cartiere, în conditiile în care masinile Goscom ridicã acum gunoiul zilnic, ba chiar si de douã ori pe zi. Primarul orasului crede cã, dacã se va ajunge în aceastã situatie, foarte multi vasluieni vor fi nemultumiti. Deja, în alte orase, firmele din acest grup de societãti din Pitesti au creat mari probleme primarilor, refuzând sã mai ridice gunoaiele, dacã nu li se satisfac pretentiile financiare!

„De la 1 februarie, vom preda tot ce înseamnã colectarea deseurilor menajere în oras cãtre firma care a câstigat licitatia, Financiar Urban Pitesti. Prevãd unele probleme, cred cã vor fi multe nemultumiri în rândul populatiei. Caietul de sarcini prevede ca gunoiul din Racovitã sã fie ridicat o datã la trei zile, de exemplu. Nu stiu cum ne vom descurca”, recunoaste primarul Vasile Pavãl. De la ce porneste acest scandal? Niste minti luminate de la Consiliul Judetean au aprobat un caiet de sarcini halucinant pentru municipiul Vaslui, în care sunt trecute conditii de genul „gunoiul în zona X se ridicã o datã la douã sau trei zile”, probabil pentru a face economie. Sau poate, astfel, cantitãtile de gunoaie care vor ajunge la groapa Rosiesti sã fie mai mici si, prin urmare, groapa sã se umple în intervalul de 30 de ani, cât este durata de viatã a acestui obiectiv. Cert este cã multi vasluieni vor fi scandalizati vãzând cum pubelele se umplu rapid, iar masinile de la Financiar Urban vin o datã la trei zile sã facã ordine la punctele de colectare. Asta, prin comparatie cu ceea ce face Goscom acum, societatea de gospodãrire a orasului ridicând gunoaiele zilnic, iar la anumite perioade ale anului, gen Crãciun, Paste sau An Nou actionând si de douã ori pe zi.

Toate masinile achizitionate prin proiectele de mediu ale Vasluiului ajung în posesia Financiar Urban

„Am discutat cu colegii mei primari de la Arges, de la Timis sau Giurgiu, cu totii au mari probleme cu firma aceasta care a câstigat licitatia la noi, la Vaslui (e vorba de Financiar Urban Pitesti, n.r.). Ei vin în oras, noi trebuie sã le predãm totul si sã le dãm bani, altfel nu ne ridicã deseurile menajere. Trebuie sã le punem la dispozitie totul, ei doar vin si preiau ceea ce am strâns noi în atâtia ani. Din pãcate, s-a ajuns aici pentru cã nu am putut avea altã variantã, pentru cã UE a stabilit ca aceastã colectare a deseurilor sã fie fãcutã de cãtre firme specializate, de asta ne-am pomenit cu astfel de firme pe cap. Dacã nu respectãm ceea ce ne cere UE, Consiliul Judetean ar trebui sã predea înapoi toatã finantarea europeanã”, a spus primarul. Acesta este nemultumit de faptul cã flota de masini de colectare si spãlare pubele, noi, va ajunge la firma din Pitesti, „absolut degeaba”. „Tot ce am muncit, proiectele de mediu accesate de noi, totul se duce pe apa Sâmbetei, pentru cã suntem obligati sã le predãm toate masinile, fãrã ca firma care vine sã strângã gunoaiele sã aibã vreo contributie. Nu este normal ce se întâmplã”, explicã primarul.

Consiliul Judetean tace mâlc, desi a întocmit un caiet de sarcini gresit

Ce se va întâmpla în continuare, mai precis din luna februarie? Primãria Vaslui, de exemplu, va trebui sã strângã taxa de 9 lei pe lunã, de fiecare persoanã, banii vor fi virati la Asociatia de Dezvoltare Intercomunitarã, unde presedintele CJ Vaslui, Dumitru Buzatu, este sef, iar ADIV îi va vira firmei din Pitesti. Nu se strâng banii? Pe cei de la Pitesti nu-i intereseazã, nu mai strâng gunoaiele. Abia atunci, vor izbucni mari scandaluri. Bineînteles, ne punem întrebarea de ce aceia care au întocmit caietele de sarcini cu gunoaie ridicate la 2-3 zile nu ies si sã recunoascã public cã au fost incompetenti.

Financiar Urban si-a ridicat în cap zeci de primari revoltati, în toatã tara

Despre firma Financiar Urban am aflat cã este o abonatã la contractele cu statul, având afaceri în multe judete din tarã, pentru colectarea deseurilor menajere. La Vaslui, aceastã companie va strânge deseurile din resedinta judetului si 20 de comune. Cei de la Pitesti vor obliga primarii sã le achite taxele de salubritate la numãr de persoane trecute în statisticile oficiale. Cum se vor calcula taxele pentru municipiul Vaslui? La populatia de 55.000 de persoane, de la ultimul recensãmânt, sau la cifra de 120.000, de la Evidenta Persoanei? Nu stim, cert este cã vor fi multe scandaluri, pentru cã în momentul în care nu li se va achita taxa de salubritate pe fiecare localitate în parte, 9 lei/persoanã, lunar, firma de la Pitesti va refuza sã mai ridice deseurile din oras. Am descoperit, fãcând o verificare a scandalurilor în care este implicatã Financiar Urban Pitesti, un mare scandal la Giurgiu. Acolo, a fost desemnatã operator regional pentru colectarea gunoaielor în luna mai 2016 societatea Girexim, o societate a grupului Financiar Urban, care a operat mai multi ani în municipiul Giurgiu. Contractul pe care Primãria l-a semnat cu Girexim, dupã semnarea de catre Asociatia de Dezvoltare Intercomunitarã (ADI) a contractului de delegare s-a întâmplat în luna iunie 2016. Primãria de acolo a întâmpinat, de-a lungul anilor, mari probleme cu grupul de firme din Pitesti, fiind nevoit sã cearã chiar si majorarea sumei la taxa de salubritate. În Arges, mai multi primari au denuntat contractele cu Financiar Urban, catalogându-le drept „o mãgãrie”. Acolo, primarii sunt strânsi cu usa de firmele care colecteazã deseurile menajere. Edilii sunt nevoiti sã plãteascã bani grei, mai mult decât ar fi legal. „Am un model de contract de gunoi. Un contract care este un contract de adeziune pentru primari. Ceea ce face ADI Servsal si Financiar Urban este o mãgãrie. Acest contract primarii nu au voie sã-l negocieze. Contractul are drepturi pentru Financiar Urban, primãriile au doar obligatii. Am aici evidenta unei comune. Aceastã comunã plãteste 84 tone pe an si nu livreazã decât 13 tone. Cu toate acestea, nu poate modifica contractul. Mai mult, Financiar Urban factureazã primãriei, care dacã nu plãteste în 30 de zile, conform contractului, Financiar Urban poate tãia facturã de penalitãti, egalã cu suma datoratã. Mai mult, primãria trebuie sã angajeze un om care sã meargã prin comunã sã strângã banii de gunoi. Si dacã nu se stâng toti, asa cum se întâmplã în majoritatea cazurilor, plãteste primãria, iar când vine Curtea de Conturi, banii neîncasati sunt imputati primarilor. Dacã primarii au atât de multi bani încât sã plãteascã pentru gunoi, e treaba lor. Nu am vãzut niciun contract mai dezechilibrat în viata mea. Primãriile nu au niciun drept, iar Financiar Urban are toate drepturile, plus monopol pe zonã”, exclamã un primar din Arges, revoltat. Foarte probabil, din februarie, când municipiul Vaslui si cele 20 de comune din zonã vor trebui sã strângã taxa de salubritate de la populatie, vor izbucni scandaluri si în zona noastrã.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.