ÎN DISCUTII… O propunere legislativã, introdusã de curând în Parlament, vizeazã pensionarii din sistemul asigurãrilor sociale de stat, care beneficiazã anual de sase cãlãtorii simple cu reducere de 50 la sutã din tariful stabilit pentru cãlãtoriile cu trenul la clasa a II-a, la transportul intern comun. În cazul în care biletele de valoare nu au fost folosite în cursul anului, acestea pot fi compensate în tichete de masã. Initiatorul propunerilor aratã cã de aceasta vor beneficia aproximativ 4.537.000 de pensionari, aflati în evidenta Casei Nationale de Pensii Publice. Presedintele pensionarilor vasluieni, Ion Stamate, nu crede cã initiativa are foarte mari sanse sã fie votatã.
Cealaltã propunere legislativã prevede ca în cazul voucherelor de vacantã care nu au fost utilizate, angajatorul se obligã sã ofere contravaloarea în bani sau în tichete de masã. “Gestionarea resursei umane constituie una dintre cele mai importante componente ale managementului oricãrei întreprinderi, publice sau private, mari sau mici, iar motivarea acesteia cãtre performantã ar trebui sã fie prioritare”, aratã initiatorul propunerii legislative în expunerea de motive. El mentioneazã cã tichetele valorice reprezintã un instrument de motivare cu popularitate ridicatã în rândul angajatilor, angajatorilor si comerciantilor parteneri care le acceptã la platã, bonurile de masã fiind cele mai cunoscute si dorite de salariati.
Pensionarii vasluieni nu cred în reusita acestor initiative legislative
Ion Stamate, presedintele Consiliului Judetean al Persoanelor Vârstnice Vaslui nu crede cã propunerea legislativã privind compensarea tichetelor de transport cu tichete de masã ar avea mari sanse de reusitã. “S-a discutat aceastã problemã în luna februarie, la ultima sedintã care a avut loc la Bucuresti. Acele cupoane de transport pe care le primesc pensionarii sunt pur si simplu niste hârtii. Ele devin valori în momentul în care sunt vizate de casiera de la garã. Înainte de a fi vizate, ele nu valoreaza nimic. Initiativa e de apreciat, dar pãrerea mea e cã nu se poate realiza aceastã compensare pentru cã nu are cum. Un pensionar, cu acele tichete de transport poate sã meargã si 1000 de kilometri, dar si 30 de kilometri. Si atunci, dacã distanta e variabilã, tichete de masã ce valori ar trebui sã aibã? Acum, în an electoral, sunt foarte multi care vor sã iasã în fatã, dar eu nu cred cã initiativa asta va avea succes”, a precizat Ion Stamate, presedintele pensionarilor vasluieni.