spot_imgspot_img
17.4 C
Vaslui
28-mart.-2024

Vasluiul, în topul judetelor cu cea mai mare inaccesibilitate la transport scolar

- Advertisement -

ANALIZÃ… Vasluiul se aflã pe primul loc în topul judetelor cu cea mai mare inaccesibilitate la transport. Potrivit celui mai recent raport al Bãncii Mondiale privind conditiile si alternativele de transport scolar, „situatia este cumplitã în judetele cu cel mai ridicat nivel de inaccesibilitate la transport la nivel national: Vaslui – 0,437, Botosani – 0,423, Vrancea – 0,392, Bacãu – 0,392 si Iasi – 0,390”. Însã problema transportului este, de regulã, doar una dintre problemele scolilor din judetele cu grad de dezvoltare mic. „Analiza facilitãtilor educationale si, în general, a infrastructurii scolare a demonstrat cã judetele cu nivel ridicat de inaccesibilitate la transport sunt cele care au cea mai mare nevoie de investitii în infrastructura scolarã. De exemplu, în judetele Vaslui, Botosani si Vrancea, peste 80% dintre elevi merg la scoli care nu au o salã de sport. Similar, scolile din aceste judete nu au grupuri sanitare în interior, unul din trei sau patru elevi fiind afectat de aceastã problemã„, mai aratã Raportul.

Analiza Bãncii Mondiale aratã cã, în medie, în scolile din învãtãmântul prescolar existã 7 elevi si 2 cadre didactice care fac naveta. De cealaltã parte, în scolile din învãtãmântul primar si gimnazial existã, în medie, 32 de elevi si 11 cadre didactice care fac naveta, ceea ce reprezintã o crestere semnificativã. În licee existã, în medie, 163 de elevi si 10 cadre didactice care fac naveta. Conform rezultatelor, numãrul de elevi care fac naveta si de cadre didactice care fac naveta, creste de la nivelul prescolar cãtre liceu. Concret, dacã la grãdinitã sunt peste 7.500 de copii „navetisti”, la liceu numãrul elevilor „navetisti” ajunge la 301.714 doar în scolile analizate.

40% dintre respondenti au nevoie de transport scolar

Analiza Bãncii Mondiale a inclus si o anchetã online la care au participat 2.700 de elevi, pãrinti, cadre diactice si autoritãti. Autorii mentioneazã cã, desi rezultatele nu sunt relevante statistic, ele pot ilustra reprezentativ situatia. De exemplu, rãspunsurile au arãtat cã distanta parcursã pentru a ajunge la scoalã de cãtre un elev depãseste 10 km pentru aproape 28% dintre participanti. Aproximativ 38% dintre respondenti au raportat cã distanta de la locuintã la scoalã este de maxim 3 km; 21% se deplaseazã între 4 si 6 km, iar 13% se deplaseazã între 7 si 10 km. „Cu toate acestea, o parte importantã a respondentilor a afirmat cã distanta cãtre scoalã este de peste 15 km (aproximativ 20%), indicând distante mari de navetã. Concluziile principale desprinse au douã componente. În primul rând, 40% dintre respondenti au nevoie de transport scolar. În al doilea rând, cel mai probabil, 60% dintre respondenti fac deja naveta pe distante de peste 4 km, aproximativ 500 de persoane din aceastã categorie fãcând naveta pe distante de peste 15 km”, aratã raportul, care prezintã si principalii factori care influenteazã mijlocul de transport utilizat. Analiza aratã cã un procent de 36% a raportat cã cel mai mare obstacol în utilizarea mijlocului de transport preferat este costul, urmat de distantã, trafic, conditii climatice, lipsa sigurantei personale si calitatea slabã/fiabilitatea scãzutã. Blocajele din trafic reprezintã un factor esential în alegerea mjlocului de transport efectiv pentru 12,6% dintre participanti si împiedicã 13,2% dintre respondenti sã aleagã mijlocul de transport preferat pentru a merge la scoalã.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.