spot_img
spot_imgspot_img
18.3 C
Vaslui
17-mai-2024

Materia nepredatã va fi recuperatã la începutul anului scolar urmãtor

- Advertisement -

ÎNVÃTÃMÂNT…..Elevii vasluieni vor putea recupera materia de învãtãmânt din semestrul al II-lea odatã cu începerea noului an scolar, din septembrie 2020. Ar putea fi necesarã o perioada de o lunã-douã din anul urmãtor pentru recuperare, timp în care trebuie fixate cunostintele din materia anului precedent. Elevii vor continua anul acesta învãtarea asistatã de tehnologie în regim on-line, pânã în data de 12 iunie când se va încheia anul scolar. Exceptie, privind prezenta fizicã în institutiile de învãtãmânt, o fac cei ce sunt în clasele terminale, în perioada 2-12 iunie, când vor face pregãtiri pentru sustinerea examenelor nationale. Subiectele examenelor nationale NU vor contine materia care trebuia predatã din luna martie pânã în iunie. Cu toate acestea, Antonia-Laura Pup, presedintele Consiliului National al Elevilor sustine cã perioada 2-12 iunie e foarte scurtã si cã nu permite pregãtire temeinicã

Pânã în 12 iunie, când se încheie anul scolar, profesorii vasluieni vor preda elevilor, în continuare, prin metodele online. Ministerul Educatiei a anuntat cã va elabora ghiduri pentru fiecare disciplinã, ca profesorii sã stie cum sã abordeze în anul scolar urmãtor materia rãmasã de recuperat. De asemenea, ordinul ministrului nr. 4135, prevede cã elevii care nu au putut participa la cursurile online vor face ore remediale si vor recupera materia. Doru Balan, inspector scolar, prof de matematicã la scoala „Elena Cuza” Vaslui sustine cã si la matematicã sunt capitole care se pot cumula, ca exemplu, ultimul capitol din clasa a V-a. „Majoritatea elevior si profesorilor pânã în prezent sustin orele în mediul online. Într-adevãr sunt diferite platforme online prin care se predã materia. Depinde de fiecare în parte sã gãseascã platforma potrivitã cu care sã se acomodeze pentru a putea sustine acestã metodã de predare si învãtare. Bineînteles cã si la matematicã existã capitole ce pot fi cumulate de la un an la altul. Spre exemplu, la clasa a V-a, ultimul capitol care înseamnã „Geometrie si unitãti de mãsurã”. Sã spunem cã la clasele a V-a si a VI-a nu ar fi probleme, dar o situatie delicatã ar fi de la a VII-a într-a VIII-a pentru cã din clasa a VIII-a se începe cu geometria în spatiu. Nu cred cã poti sã începi brutal direct cu acest capitol. Trebuie sã se facã o recapitulare a relatiilor metrice în triunghiul dreptunghic, de altfel un capitol foarte important, adicã despre ceea ce s-a pierdut. Mai este problematicã situatia si acolo unde profesorii nu pot sustine orele online cu elevii, din lipsa resurselor materiale. Nu toti sunt din mediul urban, sunt multi si din rural si dacã nu au avut posibilitatea de a sustine orele online atunci profesorii trebuie sã puncteze face-to-face materialul pierdut, când va reîncepe scoala. Fiecare profesor este în puncte diferite cu materialul. Sunt sigur cã Ministerul va veni cu mai multe precizãri”, sustine Doru Balan, profesor de matematicã la Scoala „Elena Cuza” Vaslui.

Profesorul Doru Balan: „Nu cred cã poti intra brutal în material anului precedent”

Cu toate cã la fiecare început de an scolar recapitularea materiilor din anul precedent se desfãsura pe o perioadã de maxim douã sãptãmâni, anul acesta va fi nevoie de acordarea unui termen mai îndelungat. Chiar dacã orele continuã sã se tinã în mediul online pânã la 12 iunie, Ministerul trebuie sã elaboreze la nivel national, ghiduri pentru fiecare disciplinã în parte, fãcând comparative cu ce se regãseste si ce nu se regãseste în materia anului urmãtor. În acest sens, prin opinia proprie a profesorului de matematicã, Doru Balan a precizat cã perioada de recapitulare a materiei în anul scolar viitor s-ar putea extinde la aproximativ 2 luni. „Lucrurile acestea se vor legifera la nivel de minister. Sunt sigur cã se vor face precizãri concrete dacã materia va fi reluatã în totalitate sau nu si cã se va acorda mãcar o lunã jumãtate ba poate douã, pentru a se recapitula si reconsolida ceea ce s-a predat sau nu în aceastã perioadã. Nu cred cã poti intra brutal în materia anului precedent. Tot se fãcea recapitulare, numai cã nu se lucra într-un timp asa de mare. De obicei era o perioadã de o sãptãmânã, douã pentru recapitulare, dar acum va trebui alocat mai mult timp pentru aceasta tinându-se cont de fiecare an prin comparative. S-ar putea sã fie necesarã o perioadã de o lunã-douã din anul urmãtor, în care trebuie sã fixãm cunostintele din materia anului precedent care nu au fost fixate face -to- face, din data de 11 martie, ca apoi sã intrãm în materia anului urmãtor”.

„Anuntul presedintelui este binevenit „

Antonia-Laura Pup, presedintele Consiliului National al Elevilor desi salutã decizia presedintelui de a nu redeschide grãdinitele, scolile si universitãtile, îsi exprimã îngrijorarea cu privire la starea actualã din sistemul de învãtãmânt preuniversitar, având în vedere faptul cã elevii care nu au acces la educatia online sunt prejudiciati. „Anuntul Presedintelui este binevenit dupã 6 sãptãmâni de incertitudine, însã la ce folos dacã sistemul educational online rãmâne inechitabil? Ministerul Educatiei si Cercetãrii trebuie sã îsi asume un plan coerent cu termene clare, nu mai putem functiona în baza promisiunilor, a scenariilor si a declaratiilor contradictorii”, a declarat Antonia-Laura Pup, presedintele Consiliului National al Elevilor. CNE a înaintat cãtre Minister un nou set de propuneri privind atât achizitionarea  de urgentã a echipamentelor digitale pentru elevii din mediile social-economic dezavantajate, astfel încât fiecare elev sã aibã acces la educatie online, cât si amânarea examenelor nationale deoarece perioada 2-12 iunie este o perioadã foarte scurtã de timp, care nu permite pregãtirea temeinicã a elevilor în vederea examenelor nationale. Cu toate acestea, Doru Balan, profesor de matematicã, considerã cã elevii s-au pregãtit si pânã în prezent, iar majoritatea profesorilor au luat mãsuri de la început. „Si eu, ca si colegii mei, cadre didactice, am participat mai întâi la webinar sã vedem cum trebuie procedat, pentru cã nimeni nu era pregãtit de învãtarea online plus cã au apãrut multe posibilitãti cu diverse platforme. Au fost publicate si cele douã seturi de teste de antrenament, iar elevii împreunã cu profesorii au lucrat cu acestea pe diferite platforme. Gradul de dificultate al subiectelor pentru examene nu ar trebui sã fie unul ridicat ci unul care sã fie conceput în asa fel încât sã vizeze materia parcursã pânã pe 11 martie anul acesta. O altã problemã ar fi câti copii vor veni la pregãtire în modul fizic, în perioada 2-12 iunie. Nu doar din mediul rural, dar existã posibilitatea ca si multi copii din mediul urban sã nu se prezinte, deoarece este teama aceasta de necunoscut. Sperãm sã fie o participare bunã, dar nu putem sã îi obligãm. Dacã ei doresc sã lucrãm online atunci vom lucra online, depinde de fiecare. Iar pentru prezenta fizicã la pregãtiri trebuie solicitat si acordul pãrintilor” a mai adaugãt dl. profesor de matematicã, Doru Balan. (Oana MUNTEANU)

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.