|

Alãturi de Patrax: vasluienii îl conduc spre ultimul zbor! (FOTO)

ULTIMUL DRUM… Florin Rotaru, eroul vasluian care si-a sacrificat viata pentru a evita o tragedie nationalã, va fi înmomântat, astãzi, cu onoruri militare în Fetesti. Alãturi de acesta, pe ultimul drum se vor afla atât familia si rudele, cât si colegi, prieteni si simple cunostinte. Aproape 50 de vasluieni au plecat spre Fetesti, azi dimineata, la ora 3:00, din fata Spitalului Judetean cu un autocar pus la dispozitie de Primãria Vaslui. La înmormântare va participa si viceprimarul Dragos Cazacu, care va duce si o coroanã de flori din partea institutiei.

În semn de respect pentru gestul sãu si prefectul Vasluiului, Eduard Popica, va trimite o coroanã de flori. Acesta a povestit public cã îl cunostea pe Florin Rotaru, vorbeau destul de des la telefon, ba chiar urma sã participe la botezul celui mai mic copil al pilotului. Nu poate participa la înmormântarea acestuia, întrucât astãzi va primi vizita unei delegatii de la Bucuresti pentru deschiderea centrului de recoltare de sânge din Vaslui. Impresionatã de gestul pilotului a fost si senatoarea Gabriela Cretu, care a criticat totodatã “circul cu avioane de rãzboi”: “Când explodeazã un avion si moare pilotul, se cheamã accident! Nu incident. Dacã e limba românã, englezã, etc, adicã cele de care am mai auzit, cã de vorbit e greu… Nu-mi place si nu înteleg circul cu avioane de rãzboi. Nu am privit nici la televizor asemenea spectacole. Dacã îsi riscã unul viata, sã o facã cu sens… E prea mult, de amorul artei. Si prea scump! Pãcat de viata pierdutã… Odihneascã-se în pace!”.

Moarte la mansa unui “cosciug zburãtor”

Florin Rotaru a fost elev al Scolii Gimnaziale “Vasile Alecsandri” din Vaslui. Apoi a urmat cursurile Colegiului Militar “Stefan cel Mare” din Câmpulung Moldovenesc si pe cele ale Academiei Fortelor Aeriene “Henri Coandã”. Acesta reusise sã devinã pilot clasa I, având la activ peste 400 ore de zbor, din care aproximativ 250 pe MiG-21. Sâmbãtã, 7 iulie, în ziua accidentului, era Ziua Portilor Deschise la Baza 86 Aerianã Borcea. Zborul pe care îl efectua Florin Rotaru fãcea parte dintr-un show aviatic, pilotii fãceau o demonstratie pentru public, dar si un antrenament. În scenariul lor, unul dintre camarazi e în pericol iminent de prãbusire si se catapulteazã în ultimul moment. În mod inexplicabil încã, povestea a devenit realitate. Doar cã Florin Rotaru n-a mai apucat sã se salveze. Înainte de prãbusire, pilotul în vârstã de 36 de ani a evitat o tragedie cu pretul vietii lui. A fost gãsit în scaunul sãu, carbonizat. „Din ceea ce am vãzut, pot sã vã spun cã a încercat sã evite publicul si, pur si simplu, s-a dus în partea cealaltã, ca sã nu se ducã peste public”, a declarat un martor. La evolutie asistau peste 4000 de oameni, toti, posibile victime ale unei tragedii, dacã pilotul nu fãcea acea manevrã salvatoare. Accidentul aviatic scoate la ivealã informatii uluitoare despre aparatele de zbor ale militarilor. Mai multi colegi ai acestora si-au exprimat nemultumirile cu privire la starea acestora, acuzând conducerea Ministerului Apãrãrii Nationale de nepãsare. Iatã câteva reactii: “«Treizeci si sase de ani. Locotenent-comandor Florin Rotaru, pilot de vânãtoare. Sot si tatã a doi copii. Cãzut la datorie». Citat din articolul bunului amic Iulian Iamandi. Eu, omul prost, dau drumul la taste si scriu continuarea ce stã pe buzele multor prieteni. Cãzut la datorie, la mansa unui sicriu zburãtor! O flotilã de sicrie ce trebuiau retrase încã de acum 20 de ani si înlocuite, nu “modernizate”; „Cam atât este în stare sa facã M.A.P.N., un simplu videoclip ca atâtea altele, pentru eroii unei natiuni bolnave”, “Dumnezeu sã te ierte, Florin Rotaru. Aripile “cosciugului zburãtor” nu au mai rezistat. Sper ca ministrii MAPN sã te aibã pe constiintã”.