spot_imgspot_img
7 C
Vaslui
20-apr.-2024

Alertã la Vaslui: orasul se sufocã din cauza numãrului mare de masini!

- Advertisement -

ANALIZÃ… De câtiva ani, în Vaslui a apãrut un fenomen des întâlnit în orasele dezvoltate, respectiv supraaglomerarea strãzilor cu mii si mii de masini. Sunt înregistrate în actele oficiale ale primãriei, conform datelor oficiale, 22.279 de masini, la o populatie (realã!) de 60.000 de locuitori, la care se mai adaugã pânã la 10.000 de masini în tranzit prin oras, zilnic. Foarte multe familii au ajuns sã aibã douã sau chiar trei masini, ceea ce creazã o mare problemã pentru municipalitate. Asa se face cã primãria a comandat un studiu privind parcãrile din oras si solutiile de viitor, pentru cã, în maxim 10 ani, orasul va fi sufocat de numãrul mare de autoturisme, în conditiile unei trame stradale la nivelul anului 1989, când în oras erau de zece ori mai putine autoturisme ca pânã acum. Fostul viceprimar al orasului, Sorin Radu, acum consilier local PNL, sustine cã proiectul ar necesita unele discutii. „Ideea este una lãudabilã si de necesitate pentru municipiul nostru. Cu toate acestea este plinã de greseli si de lacune care pot în cel mai scurt timp sã se întoarcã împotriva noastrã ca cetãteni. De aceea am incercat sã obtinem mai multe informatii si sã amânãm hotãrârea pânã va fi îmbunãtãtitã si va avea o formã sigurã pentru viitorul nostru. Încercãrile noastre de a amâna hotãrârea au fost în zadar”, se plânge, într-o postare pe Facebook, fostul viceprimar al Vasluiului.

„La nivel local, nu existã un numãr suficient de locuri pentru parcare, nici publice si nici rezidentiale, care sã satisfacã cererea din ce în ce mai mare. Aceste împrejurãri, precum si lipsa unui proces eficient de gestionare a parcãrilor, genereazã mai multe situatii: oprirea, stationarea si parcarea în locuri necorespunzãtoare; obstructionarea accesului pentru diverse vehicule în cazuri de urgentã (pompieri, Salvare); obstructionarea deplasãrii pietonilor si biciclistilor; obstructionarea vizibilitãtii celorlalti participanti la trafic. Inexistenta marcajelor pentru locurile de parcare pe strãzile cu sens unic conduc în anumite situatii la opriri sau stationãri aleatorii ale autoturismelor pe ambele sensuri de circulatie”, se aratã în proiectul care analizeazã situatia traficului si a parcãrilor din oras. Pentru cã oferta de spatii de parcare din Vaslui este destul de scãzutã, pe ceea ce înseamnã strãzile principale, gen Traian, Republicii, Stefan cel Mare sau Decebal, vor trebui gãsite solutii, cât mai repede posibil.

Orasele europene au introdus, deja, benzi speciale pentru transportul în comun, ceea ce s-ar putea face si la Vaslui

O primã variantã, care ar putea decongestiona traficul din municipiu ar fi ca locuitorii sã nu mai foloseascã masinile proprietate personalã, pentru a ajunge la piatã sau la principalele magazine, ci sã apeleze la transportul public urban. Dar, aceasta este o variantã cumva respinsã din start de majoritatea vasluienilor, din cauza numãrului insuficient de statii si al programului de sosiri a autobuzelor în statii. Unele orase au adoptat o politicã strictã în ceea ce priveste transportul public, în sensul cã au fost create linii speciale pentru transportul în comun, pe care celelalte masini nu pot circula, ceea ce conduce la o fluentã în transportul pasagerilor. Probabil, o astfel de mãsurã va trebui gânditã si la Vaslui, pe strãzi ca Traian sau Stefan cel Mare, pentru ca locuitorii din Moara Grecilor sã ajungã mai repede din acest cartier cãtre centru. Asta, în paralel cu crearea unor noi locuri de parcare în oras si aplicarea unor restrictii de circulatie în zona centralã, de exemplu, care este si cea mai aglomeratã în zilele de lucru. De altfel, primarul Vasile Pavãl a spus cã intentioneazã ca, în acest an, sã rezolve problema traficului din oras, primul pas fiind acest studiu privind parcãrile. Se propune, prin acest studiu – primul din istoria municipiului Vaslui, realizat la norme europene – stabilirea unor tarife de parcare pe diverse zone ale orasului, fie prin SMS, prin aplicatii de pe smartphone sau tichete care sã fie achizitionate de la automatele stradale. Se discutã, totodatã, si de luarea unor mãsuri pentru a descuraja prelungirea perioadei de 1 orã, în parcãrile aglomerate. O altã solutie ar fi implementarea unui proiect de biciclete publice, cu amenajarea unor parcãri pentru biciclete si stabilirea unor taxe pentru închirierea acestor mijloace de transport, extrem de populare în alte tãri.

Iatã propuneri concrete, care trebuie sã fie cunoscute de vasluieni!

Spre exemplu, în cazul zonei centrale a Vasluiului, sufocatã de numãrul mare de masini care opresc ziua în zona cuprinsã între fostul magazin Elvila si zona Buium, se propune interzicerea opririi pe tronsonul cuprins între intersectia cu strada Penes Curcanul (fosta zonã Parcul Trandafirilor) si strada Husului. Pe strada Mihail Kogãlniceanu se propune, pe zonele cu sens unic, marcarea locurilor de parcare pe partea stângã, în timp ce strada C. Dobrogeanu Gherea ar urma sã devinã stradã cu sens unic. Se va analiza posibilitatea introducerii unui sistem de taxare în parcarea din spatele Oficiului Judetean de Postã, la fel si pentru parcarea din spatele Centrului de Informare Turisticã sau parcarea primãriei municipiului Vaslui. Cu banii obtinuti, vor fi amenajate alte parcãri si se vor pune la punct cele mai moderne programe de platã a acestor tipuri de parcãri cu platã.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.