|

Ambasada Suediei se contrazice cu un site de satirã pe tema vasluienilor care consumã alcool

NI S-A DUS FAIMA… Ambasada Suediei la Bucuresti a reactionat ieri, pe pagina de facebook, dupã ce o publicatie de satirã a scris cã niciun vasluian nu a emigrat în Suedia pentru cã acolo ar fi bãutura prea scumpã.

Unul dintre subiectele preferate ale publicatiei de satirã Times New Roman a ajuns în atentia Ambasadei Suediei la Bucuresti. Culmea, subiectul ne vizeazã direct pe noi, vasluienii si pe a noastrã “capacitate” de a consuma alcool. Iatã cum începe articolul respectiv: “Desi sunt zeci de mii de vasluieni care au plecat din tarã, niciunul dintre ei n-a ajuns în Suedia, Danemarca sau Norvegia. Situatia poate pãrea ciudatã, însã e cât se poate de fireascã: în aceste tãri bãutura se vinde doar în anumite conditii si mai este si a dracului de scumpã” au scris cei de la Times New Roman. Postarea a strâns în jur de 700 de reactii si aproape 30 de comentarii.

“Dacã am opri monopolul, s-ar înregistra 28.680 de agresiuni”

Cunoscuti pentru umorul cu care reactioneazã la problemele societãtii românesti, reprezentantii Ambasadei Suediei la Bucuresti au oferit o replicã cât se poate de serioasã publicatiei de satirã, ducându-ne faima la consumatori de alcool la un alt nivel. “Monopolul statului suedez asupra industriei alcoolului (Systembolaget) are misiunea declaratã de a “minimiza problemele legate de consumul de alcool prin comercializarea acestuia într-un mod responsabil, fãrã scopul de a genera profit”. Astfel încât magazinele din Suedia unde poti cumpãra alcool se aflã în postura ciudatã de a nu-si dori în mod particular sã le cumperi produsele. Nu existã oferte speciale sau promotii, iar orele de program sunt limitate. Dar toate astea sunt pentru binele tãu. Conform unui studiu realizat de experti internationali, dacã acest monopol ar fi oprit si bãuturile alcoolice ar putea fi achizitionate în supermarketuri, în Suedia s-ar înregistra suplimentar 28.680 agresiuni si 1.418 decese, adicã o crestere de 42%”, a scris ambasada Suediei pe retelele de socializare, ca rãspuns la cele scrise de site-ul Times New Roman. Postarea ambasadei a avut un impact mult mai mare în rândul internautilor, adunând peste 2000 de reactii si 250 de comentarii.