spot_imgspot_img
5.3 C
Vaslui
19-apr.-2024

Big Brother la examenul pentru obtinerea permisului auto!

- Advertisement -

Prefectura judetului Vaslui a anuntat, ieri, cã Guvernul României a luat unele mãsuri în vederea reducerii birocratiei, simplificãrii si digitalizãrii procedurii de obtinere a unor documente. Astfel, institutiile publice si organele de specialitate ale administratiei publice centrale au obligatia de a publica, din oficiu, informatii si modele de formulare sau cereri aferente tuturor serviciilor publice furnizate, în format electronic, atât pe website-ul propriu, cât si pe punctul de contact unic electronic www.edirect.e-guvernare.ro, în varianta actualizatã si într-un format tehnic care sã permitã descãrcarea si editarea lor, în scopul completãrii pe calculator de cãtre beneficiar.

Institutiile publice si organele de specialitate ale administratiei publice centrale vor accepta si copia electronicã dupã Cartea de Identitate, prin furnizarea unei adrese de postã electronicã, atât pe pagina proprie de internet, cât si pe punctul de contact unic electronic. În termen de 30 de zile, institutiile publice au obligatia sã anunte adresa de email unde se vor putea transmite documentele electronice. În cazul copiilor legalizate, solicitate de cãtre institutii în furnizarea serviciilor publice, acestea vor fi înlocuite cu verificarea de cãtre functionar, la ghiseu, a conformitãtii cu originalul. Datele cu caracter personal necesare pentru furnizarea unui serviciu public, care sunt colectate, detinute sau gestionate de o altã autoritate sau institutie public, se iau direct de la respectiva autoritate sau institutie dacã acest lucru a fost solicitat expres de cãtre beneficiarul serviciului public sau dacã existã consimtãmântul expres al acestuia. Institutiile publice si organele administratiei publice centrale sunt obligate sã specifice pe formularele proprii durata de completare a fiecãruia si motivul colectãrii informatiei.

Vor fi scutite de plata taxei extrajudiciare de timbru eliberarea cãrtii de identitate, eliberarea si prelungirea valabilitãtii actelor de identitate pentru cetãtenii strãini si a cazierului judiciar. “Aceastã mãsurã a fost luatã având în vedere cã plata acestei taxe, desi de valoare micã, presupune deplasãri la Postã si la Politie. La ridicarea cãrtii de identitate si a pasaportului, cetãtenii vor plãti o singurã taxã, într-un singur loc. Taxele extrajudiciare de timbru rãmase în vigoare se vor plãti prin mijloace electronice, ordin de platã sau numerar, cu exceptia taxei pentru eliberarea titlurilor de proprietate asupra terenurilor dobândite în baza legii 18/1991, pentru taxele de pânã la 50.000 lei”, spune prefectul Daniel Olteanu.

Taxele pentru pasapoarte se plãtesc într-un singur cont

Autoritãtile si institutiile publice, altele decât cele din sistemul de apãrare, ordine publicã si securitate nationalã, vor putea obtine certificatul de cazier judiciar în mod direct de la Ministerul Afacerilor Interne (MAI), scutind cetãteanul de obtinerea acestuia, caz în care taxa de eliberare si taxa extrajudiciarã de timbru vor fi eliminate. Astfel, orice altã institutie publicã, cu exceptia celor prevãzute deja în lege, va solicita electronic unitãtilor specializate ale Ministerului Afacerilor Interne, în baza consimtãmântului scris al solicitantului, copie de pe cazierul judiciar al persoanei pentru care se efectueazã verificãri specifice. Unitãtile specializate ale Ministerului Afacerilor Interne vor furniza electronic copiile solicitate într-un termen de 24 de ore de la primirea solicitãrii, iar persoana pentru care se efectueazã verificãri specifice este scutitã de plata serviciului. În vederea simplificãrii plãtii taxelor pentru pasaport, au fost comasate cele douã taxe, astfel încât acestea se vor putea achita într-un cont unic, facilitându-se astfel si plata lor online.

Aveti grijã ce faceti, când dati examen pentru permisul de conducere!

O altã mãsurã are în vedere obligativitatea institutiilor publice de a oferi metode alternative de platã a serviciilor publice furnizate contra cost, a amenzilor contraventionale si a taxelor si impozitelor, fie prin plata cu cardul, fie prin intermediul sistemelor electronice de platã, fie prin intermediul altor sisteme de platã. În cazul plãtii amenzii rutiere, dificultatea semnalatã de un numãr semnificativ de cetãteni este reprezentatã de obligativitatea de a transmite dovada plãtii amenzii la unitatea de politie. În sensul eliminãrii acestei proceduri, actul normativ introduce posibilitatea transmiterii dovezii de platã si prin postã electronicã, respectiv eliminarea acestei obligativitãti atunci când plata se realizeazã prin mijloace electronice. De asemenea, pentru a reduce riscurile de coruptie în obtinerea permisului auto si având în vedere cazurile mediatizate, care au scos la ivealã riscuri la adresa sigurantei circulatiei pe drumurile publice, se va implementa un sistem de monitorizare si verificare a desfãsurãrii examenului pentru obtinerea permiselor auto. Proba teoreticã se înregistreazã video, iar cea practicã, audio si video. În cazul procedurii de înmatriculare auto, se introduce posibilitatea plãtii într-un cont unic a tarifelor aferente confectionãrii si valorificãrii plãcilor cu numere de înmatriculare permanentã, de probã, temporare si provizorii, atribuirii unui numãr de înmatriculare preferential, pãstrãrii combinatiei numãrului de înmatriculare, precum si contravaloarea certificatelor de înmatriculare, a autorizatiilor provizorii si a permiselor de conducere.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.