|

Black Friday cu ţepe plătite scump

Magazinele de electronice şi electrocasnice au fost luate cu asalt de către botoşăneni în căutarea unui chilipir de Black Friday. Mulţi dintre aceştia s-au declarat, însă, dezamăgiţi că produsele pe care le doreau fie nu erau la reduceri, fie reducerile oferite nu erau mai mari decât cele din diferite alte perioade de promoţii ale magazinelor. Aceeaşi situaţie a fost înregistrată şi în mediu online, unde mii de reclame înşelătoare despre aşa-zise reduceri au mascat, în realitate, preţuri la fel sau chiar mai mari decât cu o zi înainte.

Reduceri înşelătoare în mediul online

Vineri, mai mulţi botoşăneni au constatat pe propria piele că aşa-zisele reduceri de Black Friday sunt o păcăleală. Un botoşănean a intenţionat să-şi cumpere un laptop de pe o platformă online la un preţ de 1.200 lei, pe care îl aflase cu o zi înainte, numai că după o oră a constatat cu stupoare că preţul era aproape dublu, adică de aproximativ 2.000 de lei.

O altă persoană a achiziţionat, pe 9 noiembrie, un fier de călcat dintr-un magazin online la preţul de 176,97 lei, iar acelaşi produs era la vânzare de Black Friday la un preţ de 449 de lei.

Un alt exemplu este cel al unui tânăr care a dorit să achiziţioneze o cameră de bord tot de pe o platformă online. Acesta a adăugat produsul în coşul de cumpărături, iar în ziua reducerilor urma să-l achite, însă a descoperit cu stupoare că, deşi camera costa 297 de lei joi, vineri ar fi trebuit să plătească pentru ea 478 de lei.

Un alt caz concludent a fost al unui botoşănean care urmărea pe o platformă de vânzări online un controller pentru jocuri video. Respectivul dispozitiv a costat 100 de lei timp de săptămâni bune. „L-am urmărit cel puţin două luni. Aşteptam să apară o reducere, dar nimic. Am zis că de Black Friday sigur prind ceva. Cu stupoare am văzut, vineri dimineaţă, că preţul lui era de 160 de lei. Acelaşi dispozitiv, aceeaşi firmă producătoare şi acelaşi vânzător”, a spus uimit botoşăneanul.

Alte companii s-au folosit de aşa-numite produse „tractor”, la preţuri cu adevărat avantajoase pentru client, însă acestea au fost fie foarte puţine, fie deloc. Aşa a fost în cazul unul laptop prezentat la un preţ de doar 500 de lei, dar care a fost în permanenţă, înainte şi după Black Friday, în stoc epuizat. Ulterior, sâmbătă, produsul a revenit pe stocul retailer-ului, însă la preţul normal.

Botoşăneni nemulţumiţi de ofertele din magazine

Aceeaşi situaţie a fost înregistrată şi în magazinele fizice din municipiu. „Am dorit nişte căşti, dar din păcate nu am găsit ceea ce căutam. Produsul a fost în ofertă, dar probabil că s-a vândut”, a declarat un botoşănean la ieşirea dintr-un magazin.

Un alt botoşănean s-a arătat dezamăgit că produsul pe care-l căuta, o husă pentru consola de joc a fiului său, nu era la preţ redus. „E la preţ întreg, ce Black Friday?”, a declarat acesta.

Ca şi în anii trecuţi, cele mai căutate produse au fost televizoarele, maşinile de spălat, frigiderele, telefoanele mobile, dar şi laptop-urile. „S-a dat bine acest produs şi nu-l mai avem în stoc. Nu mai e nici în depozit, dar putem să vă oferim un alt produs similar, dar mai scump. E diferenţă şi de marcă”, a declarat reprezentantul unui magazin de electrocasnice întrebat despre un produs frigorific pe care era pus un anunţul „stoc epuizat”.

Tehnici folosite de comercianţi

Întrebaţi ce părere au despre aceste practici folosite de vânzători, reprezentanţii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Botoşani au declarat că aşteaptă să vadă dacă vor fi sesizări în urma acestor reduceri, asta deşi nu au acces la datele contabile ale firmelor. Tocmai de aceea un retailer poate spune cu nonşalanţă că a vândut online 10.000 de produse într-o secundă, susţinând că din această cauză ar fi dispărut de pe stoc. …https://www.monitorulbt.ro/prima-pagina/2019/11/18/black-friday-cu-tepe-platite-scump/