|

Blue Air NU pleacă de la Iași. Adevărul a ieșit la iveală. S-a lăsat cu plângeri penale pentru agitatorii din jurul Aeroportului ieșean

Operatorul aerian Blue Air nu renunță la cursele pe care le operează pe Aeroportul Internațional Iași. Informațiile apărute în ultimele zile au fost demontate ieri de conducerea aerogării ieșene. Compania aeriană și R.A. Aeroportul Iași au reușit să ajungă la o înțelegere legată de plata datoriilor pe care operatorul le are în Capitala Moldovei. Instanța a decis ca Blue Air să mai plătească și unele penalizări la sumele datorate. Între timp, agitatorii adunați în jurul deputatului scandalagiu Marius Bodea au rostogolit scandalul. Fostul director liberal s-a ales cu plângere penală pentru furnizarea unor informații clasificate

Lucrurile în privința situației companiei Blue Air s-au lămurit pe deplin. Operatorul aerian nu se va retrage de pe Aeroportul Internațional Iași, așa cum s-a speculat în ultimele zile. Reprezentanții companiei și cei ai R.A. Aeroportul Internațional Iași s-au întâlnit și ieri la Consiliul Județean pentru a discuta despre situația legată de datorii. Blue Air are de plătit către Aeroportul Iași circa 6 milioane lei, sumă datorată încă din vara acestui an.
Între cele două părți a fost un schimb de adrese prin care operatorul cerea să beneficieze și de o reducere fiscală pe anul 2018. Cum acest lucru nu s-a mai întâmplat, cei de la Blue Air s-au arătat nemulțumiți de situația apărută. Iar de aici până la escaladarea conflictului și rostogoliarea politică a acestuia nu a fost decât un pas.

Zborurile rămân. Baza poate fi mutată

Cătălin Bulgariu, directorul Aeroportului Iași, a arătat că în urma discuțiilor dintre părți lucrurile s-au lămurit. Compania aeriană caută să-și reînnoiască flota de avioane. Blue Air a comandat o serie de avioane tip Boeing 737 Max. Aceste avioane sunt însă ținute la sol de luni bune din cauza unor probleme de soft. În prezent, Blue Air are bază la București, Bacău și Iași. Asta înseamnă că după efectuarea unor curse, avioanele pot rămâne la sol în aerogările respective.
Pentru a mai reduce din costuri, Blue Air a luat în calcul să rămână cu baza la București și Bacău. În niciun caz să renunțe la operarea zborurilor de la Iași, așa cum s-a vehiculat intens.

„Blue Air este singura companie românească care își dorește să se dezvolte. Asta ne duce cu gândul și la dezvoltarea rutelor de la Iași. Din punctul lor de vedere, nu s-a pus problema să renunțe la operarea de la Iași. Nici nu au spus că nu vor mai fi zboruri de aici. Au luat în calcul că vor muta baza. Este o situație care a escaladat. Dacă ei nu plătesc până la finalul lunii, noi mergem în instanță. Și tot așa. Pot să spun că datoriile lor de acum sunt mai mici față de cele din anii anteriori. Noi nu putem să oferim facilități după cum ar vrea unul sau altul. Dacă la finalul anului, la 31 decembrie, nu au datorii, atunci facilitățile pot fi acordate”, a spus Cătălin Bulgariu.

Plângere penală pentru scurgere de informații

De unde a plecat însă tot acest scandal? Agitatorul principal a fost deputatul scandalagiu Marius Bodea, fost director al aerogării, care a comandat câteva articole în Ziarul de Iași, gorneta deputatului zero. Bodea mai are un om în consiliul de administrație al aeroportului. Alexandru Anghel, fost șef interimar și acesta la aeroport, a fost cel care a furnizat corespondența aerogării cu Blue Air, căte unele fițuici locale. Pentru că a făcut acest lucru, Alexandru Anghel s-a ales cu o plângere penală din partea conducerii R.A. Aeroportul Iași. Iar de aici până la izbucnirea scandalului pe ruta Marius Bodea nu a fost decât un pas. …https://www.bzi.ro/blue-air-nu-pleaca-de-la-iasi-adevarul-a-iesit-la-iveala-s-a-lasat-cu-plangeri-penale-pentru-agitatorii-din-jurul-aeroportului-iesean-3815223