|

Call-center pentru cei care nu stiu cum sã obtinã somajul tehnic

ÎN AJUTOR…Agentia Nationalã pentru Ocuparea Fortei de Muncã (ANOFM) a organizat un call-center intern si a stabilit un numãr unic de apel la care cetãtenii pot suna pentru a obtine informatii suplimentare cu privire la modalitãtile de acordare a somajului tehnic.

Angajatorii sau angajatii care doresc sã obtinã informatii suplimentare cu privire la acordarea somajului tehnic, pot apela: 021/4444-000, numãr cu tarif normal. “Am decis ca opt angajati ai ANOFM sã lucreze în acelasi timp în sistem call-center, pentru a clarifica românii acolo unde existã nelãmuriri cu privire la somajul tehnic. În cazurile în care apelantii au nevoie sã intre în legãturã cu agentiile teritoriale de care apartin, operatorii din call-center îi vor directiona. În perioadele de crizã, este vitalã rapiditatea adoptãrii deciziilor, dar si modul în care ne organizãm pentru implementarea acestora. Prin urmare, am luat din timp mãsurile necesare pentru a rãspunde cu promptitudine tuturor solicitãrilor, constienti fiind cã de munca noastrã depinde viitorul angajatilor si al companiilor din tara noastrã.”, a declarat presedintele ANOFM, Victor Picu. Angajatorii, care sunt direct afectati de mãsurile impuse odatã cu declansarea stãrii de urgentã, vor putea beneficia, din bugetul asigurãrilor pentru somaj, de plata indemnizatiilor acordate salariatilor în valoare de 75% din salariile brute acordate, pentru toti angajatii lor, dar nu mai mult de 75 % din cîstigul salarial mediu brut prevãzut de Legea bugetului  asigurãrilor sociale de stat pe anul 2020. Angajatorii afectati indirect, dar ale cãror încasãri au scãzut cu cel putin 25% fatã de primele douã luni ale anului si care nu au capacitatea financiarã pentru a plãti toti salariatii, vor putea beneficia de mãsurile prevãzute de OUG 30/2020, respectiv de plata somajului tehnic din bugetul asigurãrilor pentru somaj,  pentru cel mult 75% dintre angajati care au contracte active la data intrãrii in vigoare a OUG.