|

Chevron, în dispret fatã de lege!

CA IN AFRICA Compania care foreazã, în numele Chevron, în perimetrul de la Silistea, încalcã Codul rutier fãrã ca vreo autoritate competentã sã ia vreo mãsurã. Zilnic, o cisternã de mare capacitate tranziteazã podul din centrul comunei Ivãnesti de pe DN2F, pod pe care este restrictie de tonaj de 10 tone, desi doar cantitatea de apã cãratã la o singurã cursã depãseste 17 tone. ISCTR Vaslui, care are drept de control în aceste cazuri, este prea ocupatã, cu verificarea tonajului vehiculelor care trec pe drumul european, si aruncã vina pe… politia rutierã, care ar trebui, la rândul sãu, sã amendeze, pentru nerespectarea prevederilor OUG privind circulatia pe drumurile publice.

În ziarul din data de 4 decembrie 2013, cotidianul Vremea Nouã semnala faptul cã toate utilajele de mare tonaj ale firmelor angajate de Chevron pentru începerea forãrilor în perimetrul Silistea, Pungesti, pentru explorarea zãcãmântului de gaze de sist, tranzitau nestingherite podul din centrul comunei Ivãnesti de pe DN2F, pod pe care este restrictie de tonaj de 10 tone. Urmare a articolului respectiv, o perioadã, masinile de mare tonaj au folosit o rutã ocolitoare, prin Bacãu, dar acum se pare cã si-au reluat obiceiul. Zilnic, o cisternã de mare tonaj face minim douã drumuri între Silistea si Vaslui, pentru a se aproviziona cu apã atât necesarã forãrii, cât si pentru nevoile personalului din perimetru. Practic, apa necesarã forajului este luatã de la statia de tratare de pe Delea, din municipiul Vaslui, de acolo unde se aprovizioneazã întreg municipiul. Conform Aquavas- Sucursala Vaslui, Dafora, firma care face forajul la Silistea, achitã în avans câte 300 mc de apã, dupã care, cu o cisternã autorizatã, ridicã chiar si douã transporturi a câte 17 mc de apã, zilnic. Punând la socotealã masa proprie a cisternei, rezultã cã peste podul subred din centrul comunei Ivãnesti trec, de cel putin douã ori pe zi, cisterne care au o greutate de peste douã ori si jumãtate fatã de maxima admisã. În cazul în care respectivul pod va ceda, practic va fi tãiatã legãtura centrului judetului Vaslui cu municipiul Bacãu si implicit cu vestul Moldovei!

Inspectorii ISCTR Vaslui, prea ocupati!

Sesizati în legãturã cu aceastã situatie, inspectorul sef Constantin Moraru al ISCTR Vaslui spune cã nu are cum sã supravegheze toate drumurile nationale din judet, cu atât mai mult cu cât întreg personalul inspectoratului numãrã doar sase oameni. “Am primit instructiuni de la Ministerul Transporturilor sã facem controale tematice aproape în fiecare zi pe drumul european si pe cel national între Vaslui si Iasi, investitia fãcutã pentru reabilitarea celor douã drumuri fiind foarte mare si trebuind protejatã. De aceea, inspectorii nostri, împreunã cu cântarele pentru verificarea masei vehiculelor, sunt în general plasati pe drumul european, ar fi pãcat sã se strice acest drum care abia a fost reparat. Nu putem sta în fiecare colt al judetului sã verificãm fiecare vehicul, cu atât mai mult cu cât inspectoratul are doar sase oameni, care ar trebui sã acopere întreg judetul, lucru imposibil. Cât priveste traficul peste podul din Ivãnesti, despre care se stie cã are restrictie de tonaj, verificãrile se fac la intrarea în municipiul Vaslui, în parcarea de la CFS, singura destul de lungã sã permitã instalarea cântarului, oricum este singurul loc pe unde se poate veni dinspre Bacãu. Oricum, si politia poate amenda soferii vehiculelor care nu respectã restrictiile de tonaj!”, a declarat Constantin Moraru, seful ISCTR Vaslui. Amenda pentru nerespectarea indicatorului de restrictie de tonaj, în cazul în care depistãm un asemenea caz, este de 20.000 lei”, a adãugat Constantin Moraru dupã ce i-am adus la cunostintã situatia de la Ivãnesti. Interesant este cã, conform normelor legale, pentru verificarea masei vehiculelor care au încãrcãturã lichidã, deci a cisternelor, nici nu se face cântãrire, datoritã posibilului tangaj care poate sã aparã la urcarea pe rampa cântarului. Verificarea este foarte simplã: se adunã masa autorizatã a cisternei, trecutã pe certificatul de înmatriculare, cu masa încãrcãturii, trecutã în documentele însotitoare, aviz de expeditie sau facturã!

Politia poate da amenzi… rutiere!

“Politistii vasluieni din cadrul IPJ desfãsoarã activitãti de supraveghere si control pe toate drumurile nationale din judet, inclusiv DN2F. În momentul în care politistii au constatat faptul cã un conducãtor auto nu a respectat semnificatia indicatoarelor si marcajelor de interzicere sau restrictie, au aplicat sanctiuni conform OUG 195/ 2002 privind circulatia pe drumurile publice, respectiv 6- 8 puncte amendã. În perioada urmãtoare se vor desfãsura actiuni de control si pe alte drumuri nationale, inclusiv DN2F, Vaslui- Bacãu, pentru depistarea acelor conducãtori auto care încalcã normele rutiere”, a declarat Mihaela Straub, purtãtorul de cuvânt al IPJ Vaslui. Deci, pentru faptul cã pun în pericol podul de la Ivãnesti, politistii pot da amenzi de 6- 8 puncte penalizare, maxim o zecime fatã de amenzile de 20.000 lei pe care le pot da inspectorii ISCTR!