spot_imgspot_img
10.7 C
Vaslui
20-apr.-2024

Colegiul Agricol Husi, ofensiva recuceririi prestigiului de altãdatã!

- Advertisement -

STRATEGII… Scãderea populatiei scolare începe sã devinã tot mai evidentã, de la an la an. La nivelul municipiului Husi, de pildã, conducerea Primãriei spunea cã Scoala nr. 2, cea care a avut, de-a lungul anilor, generatii cu mii de elevi, riscã sã fie închisã din urmãtoarea toamnã, din cauza lipsei elevilor. În atare conditii, liceele, mai ales, sunt tot mai motivate sã îsi atragã elevii. Colegiul Agricol „Dimitrie Cantemir” Husi, de exemplu, o scoalã cu o istorie de 110 ani, a anuntat cã si-a schimbat abordarea de pânã acum, mizând mult mai mult pe activitãti antrenante, practice, si pe proiecte nationale, care sã ajute scoala sã îsi recapete renumele de altãdatã. Directoarea Mihaela Porosnicu este convinsã cã accentul pe activitãtile practice, pe ceea ce elevul va aplica, efectiv, ca urmare a teoriei asimilate la clasã, ar putea fi „cheia” succesului.

Profesoara Mihaela Porosnicu a fost propusã în functie chiar de colegii de cancelarie, ceea ce a fost „o mare surprizã”, spune ea, la început de an scolar. „Eu nu am stiut de initiativa colegilor mei, de a mã propune pe mine. M-am simtitit onoratã, vã dati seama. Am stiut cã va fi greu. Dar din respect pentru încrederea pe care colegii mei mi-au arãtat-o am zis, bine, accept. Si chiar vreau sã pun suflet în toatã munca aceasta si sã fac ce pot eu mai bine din aceastã posturã”, spune Mihaela Porosnicu. Recunoaste cã nu s-a gândit cã vreodatã va conduce Colegiul Agricol. „Eu am pornit de jos, muncind mult, cu seriozitate. Nu m-am gândit niciodatã la functii. În general, nu sunt un om al vorbelor multe, sunt axatã mai mult pe fapte si pe rezultate. La trei scoli am activat si cred cã pe unde am fost, am lãsat în urma mea lucruri bune. Mi-a fost drag sã mã înteleg cu toatã lumea. Sã îi tratez pe elevi si pe colegii mei, asa cum mi-ar plãcea mie sã fiu tratatã”, spune Mihaela Porosnicu, în primul sãu interviu, în calitate de director al Colegiului Agricol „Dimitrie Cantemir” Husi.

„Pentru a demonstra evolutia, Colegiul Agricol trebuie sã fie implicat în cât mai multe proiecte”

„Noi am derulat în ultimii ani o serie de proiecte, cu World Vision, ROSE, Erasmus, iar acestea au adus noutatea, optimismul, un aer proaspãt în scoala noastrã. De exemplu, am coordonat un proiect ROSE, pe care l-am adus la un stadiu multumitor, desi la început, nu-mi dãdea credit nimeni, dar eu am continuat sã cred cã pot face ceva. Ei bine, cu aceste proiecte, noi am promovat mult mai mult imaginea scolii. A fost si continuã sã fie un obiectiv, acela de a avea asemenea proiecte, care ne aduc multe satisfactii, dar si un plus de imagine pozitivã. De asemenea, imaginea scolii s-a îmbunãtãtit si se îmbunãtãteste prin activitãti scolare practice, despre care sã se audã în comunitate”, a spus profesoara Porosnicu.

‘Ne-am deschis o afacere cu obiecte decorative”

„Sã vã dau un exemplu, chiar în ce mã priveste. Eu sunt la Economic, tehnician activitãti economice si, probabil, si specialitatea mã duce spre o gândire mai pragmaticã, adaptatã schimbãrilor. Eu, când am venit la Colegiul Agricol am înfiintat câte o micã afacere, ca sã antrenez copiii sã ajungã la o vânzare… Unul sã fie cu promovarea, altul cu prelucrarea, unul sã fie casier si asa mai departe. Si înregistram în contabilitate, bineînteles simulate aceste aspecte, ca sã învete copilul circuitul documentelor, comportamentul în cadrul firmei, etc. Aici, la Colegiul Agricol „Dimitrie Cantemir”, am fost cooptati în „Compania Anului”. Si m-am gândit oare ce-as putea face? Produse alimentare, nu. Atunci m-am gândit cu copiii sã venim cu o altã idee de afaceri. Am deschis o micã afacere cu elevii. Si am decis sã facem obiecte decorative din materiale reciclabile, si sã dãm utilitate lucrurilor aruncate în curte, în grãdinã, etc. Copiii au fost minunati, cã veneau cu atâta propuneri si idei, care mie mi-au demonstrat cã au o resursã nelimitatã de creativitate. Ce am obtinut cu un asemenea proiect? Ei bine, le-am arãtat cã îsi pot umple timpul cu ceva util, cu ceva interesant. Erau atât de implicati si mereu veneau ei si-mi propuneau tot felul de idei cu adevãrat senzationale. Aici as vrea eu sã punctez, în mandatul pe care îl am: implicarea copiilor în activitãti care sã îi formeze ca oameni, ca viitori profesionisti. Erau atât de mândri, când, la diferite evenimente, ieseam pe hol sau în altã parte cu expozitia noastrã de obiecte confectionate de ei, încât am stiu cã aceasta este directia pe care trebuie sã o avem în vedere. Vedeam concret cum se îmbinã teoria de la module cu practica”, a spus directoarea Colegiului Agricol.

„Am dat faliment sau am iesit pe profit. Copilul asa învatã ce înseamnã o firmã, ce înseamnã o afacere”

„Sã vã mai spun un detaliu foarte interesant. Pentru cã i-am împãrtit pe compartimente, iar unii aveau în rãspundere promovarea, cu marketingul si asa mai departe, am ajuns sã avem comenzi si pentru nunti, cãci am avut miri care au vrut de la noi obiecte decorative fãcute de elevii nostri. Este vorba despre niste sticlute cu fotografia mirilor, adicã lucruri care i-au încântat mult pe copii si ei au învãtat cum sã facã o afacere, ce înseamnã sã fii un întreprinzãtor. Cu banii obtinuti am cumpãrat un aparat de sandvisuri, o presã de sucuri, ca sã încurajãm consumul de fructe. Cu firmele noastre au fost dãti când am dat faliment sau când ne-am salvat firma. Copilul învãta unde a fost bine din punct de vedere economic, unde nu a fost bine, ce înseamnã un faliment sau ce înseamnã sã ai un parcurs economic bun si dintr-un leu sã faci trei. Deci, iatã, cât de importantã este practica. Dacã m-as fi rezumat la teorie, copilul nu ar fi stiu ce înseamnã cu adevãrat o firmã, ce înseamnã un produs, cum sã ti-l vinzi si cum sã obtii profit. Dar, mai mult decât atât, copilul are nevoie sã fie antrenat în asemenea activitãti. El se simte foarte bine, foarte important, când are ceva de fãcut, când trebuie sã fie competitiv, când are o rãspundere. Eu mizez pe aceste aspecte. Ele ne vor aduce succesul în scoala noastrã”, este convinsã prof. Mihaela Porosnicu, directoarea Colegiului Agricol „Dimitrie Cantemir” Husi.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.