spot_imgspot_img
5.3 C
Vaslui
19-apr.-2024

Copiii emigranti, o prioritate pentru Inspectoratul Scolar

- Advertisement -

PROIECT … Inspectoratul Scolar Judetean Vaslui a organizat vineri, 27 martie, conferinta de lansare a proiectului cu titlul “Wellbeing and Inclusion for New Educational Resources”, la sediul Centrului Judetean de Resurse si Asistentã Educationalã Vaslui. Obiectivul general al proiectului vizeazã îmbunãtãtirea nivelului de incluziune a copiilor emigranti/remigrati si a familiilor lor în tara de adoptie/de origine, precum si a copiilor cu pãrinti plecati în strãinãtate, pentru a dezvolta un mediu scolar si social bazat pe confort si nondiscriminare atât în România, cât si în Italia.

În cadrul Programului “Erasmus ¬Â” 2014-2020, cu finantare din partea Comisiei Europene prin Agentia Nationalã pentru Programe Comunitare în Domeniul Educatiei si Formãrii Profesionale, Inspectoratul Scolar Judetean (ISJ) Vaslui a obtinut un grant pentru proiectul “ Wellbeing and Inclusion for New Educational Resources”. Proiectul are ca partener principal Comune di Marsciano, Regiunea Umbria, Italia, alte institutii si scoli italiene, parteneri locali – Primãria municipiului Vaslui, Casa Corpului Didactic Vaslui, Centrul Judetean de Resurse si Asistentã Educationalã Vaslui, Liceul Teoretic „Emil Racovitã” Vaslui, Asociatia pentru Tineret „Emil Racovitã 2000” Vaslui, Grãdinita cu program prelungit nr. 15 Vaslui, Scoala Gimnazialã „M.C. Epureanu” Bârlad. „În ianuarie 2014 se înregistrau la nivelul judetului Vaslui 1033 de copii care aveau ambii pãrinti plecati la muncã în strãinãtate, 2198 de copii aveau un singur pãrinte plecat iar 400 de copii cu pãrinte unic plecat la muncã în strãinãtate. În ce priveste remigratia, cea de-a doua problemã vizatã de proiectul nostru, în anul scolar 2013-2014, 140 de elevi au revenit în scolile din judetul Vaslui, în special din Italia si Spania. Se observã o crestere începând cu anul scolar 2011-2012 când s-au întors în tarã 65 de copii si 84 în anul scolar urmãtor. Sigur, lucrurile pot fi privite din mai multe puncte de vedere: odatã cã este benefic pentru bunãstarea familiilor, pãrintii pleacã sã munceascã pentru copii lor, sã le asigure un viitor, dar plecarea acestora presupune în primul rând un mare sacrificiu emotional pentru copii si pãrinti si, evident, problemele multe pe care le întâmpinã copiii rãmasi acasã fie singuri, fie cu un pãrinte, fie cu altã rudã si, uneori, în cazuri mai delicate, cu alte persoane. Sunt unele situatii extrem de delicate în care scoala nu mai face fatã acestor probleme pe care le pun acesti copii din cauzã cã le lipseste afectiunea pãrintilor. Fãrã suportul permanent al familiei alunecã spre abandonul scolar, apare chiar delicventa sau, mai grav, sunt copii care pleacã de acasã si atunci este firesc ca noi, scoala si institutiile superioare, sã avem în vedere sã ne ocupãm de acesti copii”, a declarat Gabriela Plãcintã, inspector scolar general al ISJ Vaslui. Proiectul, în valoare de 68.200 de euro, se implementeazã pe o duratã de 24 luni, în perioada Septembrie 2014 – August 2016, în 3 unitãti scolare pilot din jud. Vaslui si în institutiile din tara partenerã. Beneficiarii acestui proiect vor fi aproximativ 900 de elevi români din cele trei scoli implicate si aproape 700 de elevi de nationalitãti diferite din cinci scoli italiene, din care peste 40% sunt din România. De asemenea, pãrintii sau tutorii legali ai acestor copii fac parte din grupul tintã, ca si 134 de profesori români si aproximativ 300 de cadre didactice italiene. Printre obiectivele proiectului se numãrã: dezvoltarea unui mediu confortabil si lipsit de discriminare în cel putin opt unitãti de învãtãmânt din Vaslui si din Umbria, Italia, pânã în august 2016; îmbunãtãtirea mediului educational si social pentru cel putin 772 de emigranti, 140 de remigrati si 200 de copii lãsati singuri acasã de pãrintii plecati în strãinãtate; cresterea constientizãrii importantei cooperãrii între sistemele educationale europene si responsabilizarea societãtii civile cu scopul sustinerii integrãrii complete a tinerilor în societate, în special a celor care se aflã în risc de excluziune; crearea unui spatiu european bilateral în care toate pãrtile interesate, implicate în consilierea tinerilor si sustinerea integrãrii acestora în tãrile de adoptie/de origine sã îsi împãrtãseascã experientele. (Andreea Atasiei)

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.