spot_imgspot_img
19.7 C
Vaslui
25-apr.-2024

Dezbateri si momente artistice inedite la Grãdinita cu P.P. nr.8(FOTO)

- Advertisement -

FRUMOS….La Grãdinita cu Program Prelungit nr. 8 a avut loc ieri cercul pedagogic al directorilor de grãdinite din judetul Vaslui. Tema dezbãtutã a fost una de actualitate – “Strategii, demersuri si metode reusite în formarea pãrintilor în spiritul colaborãrii si al parteneriatului.” Înainte de citirea referatelor, prescolarii au sustinut un mic spectacol. Inspirate de tema zilei, cadrele didactice au pus în scenã un program artistic inedit: au rupt barierele conventionalului si au pregãtit momente deosebite în care au fost implicati nu doar copiii, dar si pãrintii acestora. Iar rezultatul a fost cât se poate de reusit, un exemplu cã, atunci când educatoarele au vocatie si pãrintii se implicã, totul iese la superlativ. Pentru munca si talentul lor, grupurile care au performat au fost aplaudate si felicitate de invitati: primarul Vasile Pavãl,  Cristiana Botan, inspector general adjunct, Zoica Popescu, inspector pentru învãtãmântul prescolar, Constantin Turcu, inspector pentru management.

Tema dezbãtutã nu a fost aleasã la întâmplare. Parteneriatul grãdinitã-familie  reprezintã o problemã actualã importantã, reliefatã de diferite documente de politicã educationalã la nivel national si international si de cercetãrile în domeniul educatiei. În România, conform Legii educatiei nationale  nr.11/2011, pãrintii sunt considerati parteneri principali si beneficiari ai procesului de învãtãmânt. Articolul 80 prevede ca toate deciziile majore din învãtãmântul preuniversitar sã fie luate prin consultarea structurilor asociative reprezentative ale pãrintilor. Legea Educatiei Nationale dã dreptul pãrintilor de a participa activ la conducerea unitãtilor de învãtãmânt, prin prezenta în Consiliul de administratie al grãdinitei – a doi sau trei reprezentanti ai pãrintilor, în functie de mãrimea unitãtii. “Prin activitatea de parteneriat cu pãrintii ne asigurãm un sprijin în propria activitate. Învãtându-i pe pãrinti sã se implice în dezvoltarea copiilor lor, întãrim interactiunile si relatiile dintre pãrinti, copii si cadre didactice. Prin cooperarea realã si comunicarea cu pãrintii, grãdinita pune bazele unei unitãti de decizie si de actiune între cei doi factori. O bunã colaborare între grãdinitã si familie se realizeazã întotdeauna pentru interesul copilului si ajunge sã constituie în jurul acestuia o comunitate educativã constantã si coerentã. Comunitatea educativã este un mediu de sprijin pentru educatori si un mediu asigurator pentru copil, ea permite dezvoltarea personalã a tuturor membrilor ei (adulti si copii)”, a declarat directorul Grãdinitei cu Program Prelungit nr. 8, Cristina Bejan.

Un program artistic inedit

Foarte frumos si interesant a fost programul artistic din deschiderea cercului pedagogic, momente speciale pe care cadrele didactice le-au realizat în colaborare cu pãrintii, acestia acceptând sã devinã artisti de ocazie pentru ”a urca” pe scenã alãturi de copiii lor. Astfel,  spectacolul a fost deschis cu piesa de teatru “Iedul cu trei capre”, a urmat un dans al prieteniei la care au participat principalele personaje din povesti, adicã prescolarii costumati în printese, feti frumosi, animale etc. Foarte gingase au fost micutele balerine, iar o altã grupã, la fel de talentatã, a interpretat dansul omului de zãpadã. Acompaniati la acordeon de educatoarea lor, au fãcut senzatie copiii si pãrintii care, îmbrãcati în straie traditionale, au interpretat melodii din folclor. Având în vedere apropierea sãrbãtorilor de iarnã, nu au lipsit colindele. Programul artistic s-a încheiat printr-o traditionalã horã moldoveneascã.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.