|

Dezinteres si bãtaie de joc la Drumuri Nationale Bârlad, directorul se ocupã mai mult de afacerile proprii, decât de SDN!

REVOLTÃTOR… De ani de zile, în fruntea Sectiei de Drumuri Nationale Bârlad zace un personaj care se pricepe la tot felul de afaceri, mai putin pentru postul pentru care este plãtit cu sume frumoase (pe declaratia de avere, acesta si-a permis sã steargã salariul încasat de la DRDP Iasi!). Omul are si firmã privatã (Andry Cons SRL), de pe urma cãreia încaseazã dividende, de peste 100.000 de lei pe an, dupã cum singur recunoaste în declaratia de avere. Dacã esti atât de bogat, ai firmã privatã care îti aduce dividende de zeci de mii de euro, ce mai cauti în fruntea unei unitãti de stat?, am fi tentati sã ne întrebãm. Ei bine, de ceva timp, directorul-afacerist, Lucian Radu, a intrat în vizorul bârlãdenilor, dar si al sefilor de la CNAIR, care au trimis un control la Sectia de drumuri nationale de la Bârlad, pentru a vedea cum s-a achitat acesta de sarcini în ultimii ani, de când este director. Dezinteresul directorului SDN Bârlad, acuzat de autoritãtile locale pentru blocarea proiectului de sensuri giratorii în oras, a enervat multi bârlãdeni, care îi cer demisia, dacã tot are firmã privatã.

„Pentru noi, pentru Bârlad, lipsa sensurilor giratorii de pe Bulevardul Republicii, care se suprapune cu DN24, drum aflat în administrarea CNAIR, este o chestiune care nu mai suportã amânare. Asta în conditiile în care traficul din intersectii, precum cea de la Confectii sau de la Fepa devine tot mai aglomerat, pe zi ce trece. Tot pe zi ce trece îsi pierd rãbdarea si bârlãdenii, care cer insistent amenajarea acestor sensuri. Si iatã cum ne rãspund cei de la CNAIR, cãrora le-am cerut cu subiect si predicat sã ne spunã cine face studiul, ce termene are, cu cât au fost depãsite, de ce, în ce stadiu se aflã acum proiectul si multe alte date tehnice care ne intereseazã, ca autoritate localã! Ne-au dat în schimb un copy/paste grosolan, asa cum trimit cãtre oricine are curaj sã-i întrebe de ce nu-si fac datoria!”. Asta spunea, în urmã cu câteva luni, primarul Bârladului, Dumitru Boros. A fost nevoie sã se schimbe directorul DRDP Iasi, prin venirea la conducerea a lui Dãnut Pilã, pentru ca Bârladul sã beneficieze de sensuri giratorii. Însã, revenind la disputele din Bârlad si la nepãsarea unor sefi de la Drumuri Nationale, trebuie sã ne întrebãm: cine este reprezentantul CNAIR în judet? Nimeni altul decât Lucian Radu, directorul Drumurilor Nationale judetene, omul care a pus frânã în tot ce înseamnã realizarea de sensuri giratorii în oras, spun surse neoficiale. Functia de director al Drumurilor Nationale pare acontatã de familia Radu, pentru cã fiul a preluat mandatul de la tatãl sãu, Radu Nitã. Din pãcate, însã, cât timp a stat în functie nu a fãcut mare lucru, din contrã a enervat mii de soferi din judetul Vaslui, cu nepãsarea si dezinteresul sãu. „Nu este deloc de gãsit la societate, mai tot timpul este plecat la lucrãrile de la firma sa privatã, în mai multe comune. Nu credeti? Verificati! Nu avem buget, vedeti situatia de pe drumurile nationale, când plouã sau ninge el este total în afara problemelor. Vedeti cum aratã podul de la Crasna, de pe drumul national? A fãcut el ceva pentru acest pod? S-a zbãtut pentru drumurile nationale? Nu! Nu stim cine îl tine în brate, însã am dori sã stim cã se face dreptate, sã vinã un om competent în locul sãu. Are societate, face lucrãri, deci are cu ce sã trãiascã, sã lase pe altul care vrea sã facã treabã”, sustine un grup de sindicalisti din cadrul SDN Bârlad, la adãpostul anonimatului. Probabil, multi dintre soferii vasluieni ar putea sã-i reproseze modul în care si-au distrus masinile în timpul mandatului sãu, însã nu au fãcut-o pânã acum.

Noul director de la Iasi a reusit ceea ce Nitã a frânat timp de ani de zile, spun sursele din sindicat

A fost nevoie de o schimbare la Iasi, pentru ca lucrurile sã se miste si în judetul Vaslui, pentru cã, în curând, încep lucrãrile la sensurile giratorii din Bârlad, la Confectii, în prima fazã. De ce directorul SDN Bârlad nu este foarte interesat de ceea ce se petrece în slujba de la stat, plãtitã cu 10.000 de lei brut pe lunã? Simplu. Are o firmã privatã, Andry Cons, la care este si actionar unic si administrator, conform datelor de la Registrul Comertului. Cifrele de afaceri pe ultimii doi ani de raportare financiarã, 2017 si 2018, spun totul despre afacerea profitabilã a directorului Radu: în 2017, a avut o cifrã de afaceri de 380.490 lei, iar în 2018 afacerile sefului SDN au explodat, s-au dublat: 603.319 lei, adicã peste 6 miliarde de lei vechi, cu doar patru muncitori. Rentabil, nu? Iatã cã, la acesti bani de pe firma privatã mai vin si aproape 100.000 de lei de la stat, ca director, deci lucrurile sunt extrem de profitabile. Numai cã, în aceste zile, la sectia de la Bârlad este un control de la CNAIR. Un control care ar trebui sã arate adevãrata fatã a urmasului lui Nitã Radu la conducerea Drumurilor Nationale.