spot_imgspot_img
12.1 C
Vaslui
25-apr.-2024

Douã licee din judetul Vaslui, incluse în programul „Masã caldã în scoli”

- Advertisement -

MÂNCARE… Numãrul unitãtilor de învãtãmânt, din judetul Vaslui, incluse în programul „Masã caldã în scoli” s-a dublat. Anuntul a fost fãcut ieri, prin intermediul unui proiect de hotãrâre de Guvern, pus în dezbatere publicã. Astfel, scolilor gimnaziale „Teodor Juncu” Bãcesti si Nr. 1 din Bogdãnita, li se alãturã Liceul Tehnologic „Ghenutã Coman” Murgeni si Colegiul Economic „Anghel Ruginã” Vaslui. Dacã proiectul va fi aprobat, acestea vor primi, în total, putin peste douã milioane de lei. Liceului din Murgeni îi va reveni suma de 816 mii de lei, iar colegiului vasluian, suma de 1.271 mii de lei.

Proiectul „Masã caldã în scoli” a fost înfiintat în 2016 si a fost pilotat pe 50 de scoli din tarã. În ultima lunã a anului 2019, Ministerul Educatiei a anuntat cã programul va fi extins la 100 de scoli din tarã, iar ieri s-a pus în dezbatere publicã un proiect de Ordonantã de Urgentã privind extinderea programului la 150 scoli. Acestea sunt dispuse echilibrat la nivel national, în medii rezidentiale diverse – Urban (mare, mic, central, periferic)/ Rural (mare, mic, accesibil, greu accesibil, izolat), si vor avea statut de unitãti de învãtãmânt pilot, conform prevederilor legale în vigoare, în care se va implementa programul. Prima categorie de unitãti de învãtãmânt include unitãti de învãtãmânt situate în medii geografice izolate/ greu accesibile – deltã, munte, câmpie (zonã depopulatã/ zonã greu accesibilã din cauza conditiilor naturale), în medii sociale defavorizate (comunitãti cu grad mare de vulnerabilitate – populatie rromã, copii cu pãrinti plecati la muncã în strãinãtate si supusi unor forme disimulate de abandon parental, copii supusi unor forme de abuz parental prin muncã, abandonul scolii, cutume si mentalitãti culturale restrictive, în defavoarea minorului etc.) în medii sociale cu grad ridicat de pauperitate. În cea de-a doua categorie, cu rol de motor de incluziune socialã, sunt incluse în continuare liceele si colegiile pedagogice, unitãti de învãtãmânt complexe, cu statut de centre de resurse educationale, care reunesc elevi din toate ciclurile de învãtãmânt, prescolar – primar – gimnazial si liceal, având în vedere faptul cã, prin structura lor, acestea au si scoli de aplicatie pentru practica pedagogicã. Având în vedere specificul si finalitãtile educationale, aceste unitãti de învãtãmânt complexe au si un procent ridicat de elevi proveniti din mediul rural, potentiali facilitatori pentru implementarea si diseminarea proiectului.

Programul are ca scop prevenirea si combaterea abandonului scolar în toate ciclurile de învãtãmânt preuniversitar

Ministerul Educatiei Nationale explicã caracterul de urgentã al actului normativ prin faptul cã „fiecare copil al României are dreptul la educatie, însã statutul socio – economic al familiilor din care provine marea majoritate a copiilor de vârstã scolarã nu le permite nici mãcar asigurarea zilnicã a unui pachet pentru a fi prezenti la orele de curs, aspect ce constituie o situatie extraordinarã a cãrei reglementare nu poate fi amânatã, impunându-se adoptarea de mãsuri imediate pe calea Ordonantei de urgentã”. De asemenea, o altã explicatie a caracterului de urgentã este „necesitatea aplicãrii urgente a unui sistem integrat de mãsuri care sã asigure accesul egal la educatie pentru toti copiii si tinerii din România, în scopul prevenirii si combaterii abandonului scolar în toate ciclurile de învãtãmânt preuniversitar, în contextul în care nu existã o analizã de impact privind alte programe echivalente Programului – pilot, analizã diferentiatã pe mediu social/geografic sau pe structurã institutionalã”.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.