spot_imgspot_img
4.8 C
Vaslui
19-apr.-2024

Echipa „Helios” a Liceului „Stefan Procopiu”, la Campionatul National de Roboticã

- Advertisement -

Echipa „Helios” a Liceului „Stefan Procopiu” participã zilele acestea la etapa regionalã a Campionatului National de Roboticã „BRD First Tech Challenge Romania”, initiatã la nivel national de Asociatia „Natie prin Educatie”. Competitia se desfãsoarã la lasi, în perioada 15-17 februarie, si reuneste 145 de echipe din 77 de orase din România. Cu totii au avut de construit un robot de la zero, ce va trebui sã culeagã de pe terenul de concurs mai multe minerale în formã de cuburi pe care sã le depoziteze apoi într-un vehicul spatial. „Astãzi se desfãsoarã concursul ce ne poate duce la Bucuresti, în etapa urmãtoare. Avem emotii, însã sperãm sã ne calificãm”, a transmis Radu Mandrea, unul dintre elevii echipei „Helios”.

Povestea celor 15 elevi care au construit de la zero un robot a început în septembrie 2018, când aplicatia Liceului „Stefan Procopiu” a fost acceptatã pentru a participa la competitia „BRD First Tech Challenge Romania”. „Scopul acestei provocãri, sponsorizatã de BRD Group Société Générale, este construirea unui robot de la zero, programarea acestuia si participarea la o competitie în care echipa noastrã se aliazã pe rând cu alte echipe în diferite meciuri, pentru a îndeplini o sarcinã de lucru. Cu ocazia înscrierii la acest proiect a ajuns în liceul nostru si prima imprimantã 3D, la care am realizat emblema proiectului. Echipa de la Liceul „Stefan Procopiu” Vaslui se numeste „Helios” si este îndrumatã de domnul profesor Leonas Dumitrascu si doamna inspector Irina Dumitrascu, care sunt în permanentã lângã noi si ne oferã un model de perseverentã si optimism atunci când ne este mai greu. Suntem 15 membri, dintre care unul este de la Liceul Teoretic „Mihail Kogãlniceanu” Vaslui si unul este de la Colegiul National „Cuza Vodã” Husi. Fiecare are roluri diferite, deoarece pe lângã constructie, programare si driving, concursul puncteazã si alte aspecte la fel de importante cum ar fi: elaborarea unui engineering notebook, înregistrarea activitãtilor pe contul de Instagram si Facebook si promovarea si reclama fãcutã proiectului în întregime. Am început lucrul imediat în septembrie, plini de entuziasm si curiozitate. Am primit kitul robotului si am trecut la asamblarea acestuia. Am lucrat în laboratorul de fizicã al liceului, inclusiv sâmbãta, duminica si în vacantã, uneori si câte 12 ore pe zi si câte 8 membri odatã, fiecare asamblând câte ceva. Prin octombrie robotul putea fi condus pe o arenã asamblatã în laborator, spre bucuria colegilor si profesorilor care ne vizitau curiosi. Apoi a început programarea robotului, urmatã de exercitiile de driving, deoarece robotul trebuie sã identifice „minerale” si sã le depoziteze într-un „lander”, adicã un fel de depozit pe care tot noi l-am construit .Totodatã, trebuie sã aibã autonomie, adica sã se agate si sã se desprindã de lander”, a povestit Radu Mandrea, unul dintre elevii participanti în proiect.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.