Pe de o parte oferă clienţilor posibilitatea de a cumpăra mai multe produse sau de a-şi reduce costurile cu alimentele. Pe de altă parte însă, pot duce la pierderi financiare pentru că generează un consum disproporţionat în raport cu nevoile reale. Promoţiile la alimente din magazine sunt cauze ale risipei alimentare.
„Incitarea consumatorului la a cumpăra. Acesta este motivul risipei alimentare. Atâta timp cât cheia comerţului este reclama şi găseşti două produse la preţ de unul, omul este tentat să cumpere mai mult. Pentru că nu va cumpăra în funcţie de cât îi este necesar, ci va cumpăra cu mintea”, a declarat Sorin Minea, preşedintele Romalimenta, în cadrul unei conferinţe pe tema risipei alimentare. De altfel, susţine, Minea, acesta este mecanismul care explică un alt fenomen paradoxal în România: cei care aruncă cel mai mult sunt cei mai săraci dintre consumatori, iar cei care au bani cumpără mai conştient.
Informaţiile publicate de ECONOMICA.net pot fi preluate de alte publicaţii online doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor. http://www.economica.net/efectele-perverse-ale-promotiilor-din-magazine-50prc-din-alimentele-aruncate-provin-din-gospodariile-populatiei_125990.html#ixzz4LXhoyOsu