spot_imgspot_img
9.4 C
Vaslui
27-apr.-2024

Elevii – terorizati de temele pentru acasã

- Advertisement -

CONCLUZII…Unitãti de învãtãmânt fãrã dotãri corespunzãtoare, programe scolare care nu sunt corelate cu cerintele de pe piata muncii si nici cu nevoile sociale, elevi stresati de temele pentru acasã – acestea sunt concluziile unui sondaj de opinie on-line realizat de Federatia Sindicatelor Libere din Învãtãmânt, privind sistemul de învãtãmânt românesc. Sunt probleme vechi, însã factorii responsabili nu au luat mãsurile necesare rezolvãrii lor. La acest sondaj au participat 1.053 de persoane, din care 64,3 la sutã cadre didactice, 35,8% pãrinti si 7,8% elevi. Sondajul s-a desfãsurat în perioada iulie-octombrie 2018, doar în mediul on-line.

Potrivit sondajului, 90,2 la sutã dintre repondenti sustin cã programele scolare nu sunt adaptate cerintelor de pe piata muncii si la nevoile sociale. Pe lângã materiile deja existente în aria curricularã, participantii la acest sondaj de opinie sustin cã ar trebui sã se introducã si unele noi, cum ar fi: educatie pentru sãnãtate, educatie sexualã, antreprenoriat, public speaking, educatie financiarã, dezvoltare personalã sau gestionarea emotiilor. În ceea ce priveste dificultãtile pe care le întâmpinã un elev în timpul orelor de curs, peste 70 la sutã dintre repondenti fac referire la lipsa dotãrilor din unitãtile de învãtãmânt. Aproximativ 60 la sutã dintre partcipanti se plâng de faptul cã sunt prea multi elevi la clasã, în timp ce 53 la sutã sustin cã sunt prea putine exercitii aplicative, iar 51 la sutã se plâng de faptul cã materia este prea grea, iar limbajul folosit la clasã are prea multi termeni specifici. 60 la sutã dintre cei care au rãspuns la sondajul de opinie sustin cã nu au beneficiat de lectii predate cu ajutorul tehnologiei moderne. Cei care au avut astfel de dotãri la cursuri, au folosit, printre altele: tablã interactivã, videoproiector sau softuri educationale pentru diverse materii scolare. În privinta temelor pentru acasã, jumãtate dintre repondenti sustin cã sunt un factor de stres pentru elevi, dar si pentru cadrele didactice, în timp ce cealaltã jumãtate considerã cã nu. O parte dintre participantii la acest sondaj de opinie au spus cã ar înlocui temele cu activitãti practice. „Nu temele sunt coplesitoare, ci cantitatea lor. Timpul fizic nu permite de multe ori rezolvarea lor. Nu existã cooperare între discipline si nici preocupare pentru o gestionare eficientã a timpului destinat rezolvãrii temelor. Pe de altã parte, temele sunt esentiale pentru progresul scolar. Ele ar trebui sã asigure dezvoltarea capacitãtilor elevilor, sã permitã exersarea si consolidarea. De cele mai multe ori, însã, resursele manualelor sunt insuficiente, achizitionarea materialelor complementare este optionalã, iar interesul elevilor pentru învãtare este si el destul de scãzut.”, a scris unul dintre participantii la sondaj. Întrebati ce reprezintã scoala în acest moment pentru ei, cei mai multi au rãspuns: educatie, loc de muncã, viitor, stres.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.