|

Final de proiect Comenius la Scoala Gimnazialã din Tutova (foto)

EXPERIENTÃ Ieri, la Scoala Gimnazialã Nr. 1 din Tutova, a avut loc conferinta de închidere a proiectului educational “Different stories, different languages, same roots” (Povesti diferite, limbi diferite, aceleasi rãdãcini), eveniment la care au participat reprezentanti din tãrile partenere (mai putin Norvegia): Spania, Grecia, Italia, Franta, Polonia, Turcia si douã scoli din Marea Britanie. Oaspetii au fost întâmpinati de primarul comunei Tutova, Ion Corciovã, cu pâine si sare, conform traditiilor românesti, iar apoi au fost invitati la Cãminul Cultural, unde s-a organizat o activitate cultural-artisticã. “Acest proiect s-a derulat pe o perioadã de doi ani, 2012- 2014. Am avut ca parteneri nouã tãri din Europa, pe care le-am vizitat împreunã cu copiii de la Scoala Tutova. Acum, ne-a venit si nouã rândul sã primim oaspeti, mai putin delegatia din Norvegia, care nu a putut ajunge din motive obiective. Colegii mei din scoalã au trãit în aceastã perioadã o experientã extraordinar de frumoasã. Acesta este si motivul pentru care nu se vor opri aici, urmând sã facã si alte proiecte. Astãzi (ieri n.r.) a avut loc întâlnirea de sfârsit de proiect. Avem un produs final, o carte virtualã ce contine povestea «Prâslea cel Voinic si merele de aur», dar în viziunea tãrilor partenere”, a declarat Gheorghe Susnea, directorul Scolii Gimnaziale Nr. 1 din Tutova. Proiectul a avut ca scop dezvoltarea interesului societãtii, în mod special al elevilor, de a învãta din povestile altora. Totodatã, si-a propus sã dezvolte o atitudine pozitivã fatã de o limbã strainã, de obiceiurile, literatura si cultura partenerilor europeni. În cadrul proiectului, elevii si profesorii din cele nouã state europene au participat la diverse activitãti educative, dar si mobilitãti transnationale, pentru formarea competentelor ICT, a comunicãrii în limba englezã si la crearea unei atitudini de respect si responsabilitate fatã de importanta cãrtilor în viata elevilor si cadrelor didactice implicate.