|

Firmele de transport dar si taximetristii, vor fi obligati sã îsi cumpere autovehicule ecologice!

SCHIMBÃRI. . . Parlamentul dã o veste cât se poate de proastã taximetristilor, firmelor ce transportã persoane si UAT-urilor din judet. Un proiect de lege asteaptã aprobarea Parlamentului, prin care se doreste ca cel putin 30% din mijloacele de transport în comun, ce vor fi cumpãrate în urmãtorii ani de autoritãtile publice si companii de stat, trebuie sã functioneze pe bazã de electricitate, gaz natural sau biogaz. Firmele private de transport public, inclusiv de taxi, vor avea aceastã obligatie începând cu 2020. Restul achizitiilor pentru parcul auto de stat va trebui asigurat anual la minimum 20% autovehicule cu tehnologii verzi – electrice sau hibrid.

Conform prevederilor cuprinse într-un proiect de lege, pe care parlamentarii se pregãtesc sã-l aprobe, primãriile si transportorii de persoane trebuie sã îsi înnoiascã flotele cu autovehicule cât mai ecologice. Sub forma sa actualã, proiectul prevede, în primul rând, cã autoritãtile publice si societãtile comerciale aflate în subordinea unitãtilor administrativ-teritoriale vor achizitiona în proportie de 30% din necesarul de achizitii viitoare mijloace de transport cãlãtori ce functioneazã pe bazã de propulsie electricã, tehnologii verzi de tipul electrice, hibrid, hibrid plug-in, hidrogen (FCV), motoare cu propulsie pe gaz natural comprimat si motoare cu propulsie pe biogaz.

Cum vor sti cei vizati câte autovehicule sã achizitioneze

Procentul de autoturisme ECO va fi calculat din totalul numãrului de autovehicule actionate într-un an, iar prevederile vor fi aplicate inclusiv la cumpãrarea de autobuze si microbuze scolare. Societãtile comerciale cu capital privat, care asigurã transportul în comun pe traseele din municipii si zonele metropolitane, inclusiv firmele de taxi, vor contracta, începând cu 2020, aceleasi tipuri de autovehicule tot în proportie de 30% anual din necesarul de achizitii. Dacã va fi adoptatã si promulgatã de presedinte pânã la finele acestui an, legea va trebui aplicatã de anul viitor pentru institutiile publice.

Ce spun taximetristii vasluieni!

Desi au termen pânã în 2020, taximetristii vasluieni nu sunt fericiti de noile vesti. Acestia spun cã doar firmele de transport în comun pot face fatã acestor cereri si dacã nu va fi aplicatã cum trebuie, ei vor ajunge la sapã de lemn. “Asa ceva numai în România vezi. Înteleg cã vor sã fie mai ecologici, pentru cã le suflã ãstia de la UE în ceafã, dar de unde stim noi cã nu o sã ne ducã la sapã de lemn legea asta nouã. Adicã eu, ca privat, mai am trei bãieti cu mine. Dacã unul are accident pot sã cumpãr o masinã la mâna a doua si sã o portez pe GPL sau trebuie sã cumpãr una nou-noutã care o sã mã coste o cãrutã de bani. Si nu cred cã sunt singurul care o sã se gândeascã la asta. Pãi asa duc masina aia la casat si pe bãiat îl dau afarã cã nu am cum sã acopãr cheltuielile. Trebuie gânditã mai bine legea asta. E fezabilã doar pentru ãstia mari. Pe noi, ãstia mai mici, o sã ne ducã la fund”, ne-a povestit un taximetrist. (Andrei Manolachi)