|

Fiul presedintelui CJ Vaslui, profit de 8.000 lei la Centrul de Afaceri!

INFUZIE DE CAPITAL…Centrul de Resurse pentru Afaceri Vaslui (CRAV), unitate condusã de Tudor Buzatu, fiul presedintelui Consiliului Judetean, Dumitru Buzatu, a realizat un profit minim în 2014, de numai 8.000 de lei, conform unui raport dezbãtut în plenul CJ, în cursul zilei de marti. Totusi, la finele anului trecut, unitatea înregistra datorii de aproape 300.000 de lei la bugetul de stat, ca impozite si taxe neachitate la bugetul de stat, ceea ce i-a fãcut pe unii consilieri judeteni sã cearã capitalizarea acestui Centru de Afaceri, ceea ce ar însemna o infuzie de fonduri de la Consiliul Judetean, care detine 70% din actiuni, cãtre CRAV, pentru a aduce unitatea pe “zero”.

CRAV a fost înfiintat în urmã cu sase ani, activitatea efectivã fiind desfãsuratã din mai 2009 în aceastã locatie. De la an la an, cifra de afaceri a institutiei a crescut, ajungând anul trecut la 701.000 lei, majoritatea fiind venituri din închirierea spatiilor, fie cã este vorba de sala de conferinte pentru diverse activitãti din oras, fie de spatiile de birouri din clãdire, precum si spatiile cu specific comercial. “Acest Centru trebuie capitalizat, trebuie sã intervenim aici, la fel cum am fãcut si la societatea noastrã de drumuri si poduri. Trebuie o infuzie de capital, pentru cã datoriile de acolo au ajuns la aproape 300.000 de lei, iar dacã vom achita datoriile unitatea va putea face treabã, fãrã a fi împovãratã de aceste datorii”, a spus vicepresedintele CJ Vaslui, Corneliu Bichinet. Cele mai mari cheltuieli pe acest an sunt cele salariale, care vor ajunge la 130.000 de lei în 2015, pentru cei nouã salariati de aici (anul trecut, plãtile salariale au fost de doar 114.000 lei), majorarea acestui capitol fiind explicatã atât prin majorarea salariului pe economie pentru sase angajati, cât si prin revenirea la lucru a unei salariate aflatã în concediu de maternitate. O sumã de 10.000 de lei este prevãzutã pentru indemnizatiile celor care se aflã în Adunarea Generalã a Actionarilor si Consiliul de Administratie, fapt explicat prin aceea cã anii trecuti nu au fost bani pentru plata acestor indemnizatii si abia din 2015 se fac plãtile. Centrul de Afaceri a pierdut, anul trecut, si o serie de firme care închiriaserã spatii acolo, despre care nu se stie cât plãteau. “A plecat FC Vaslui, pe urmã a plecat si Chevron, au rãmas putine firme în acest sediu”, a mai spus Bichinet.