spot_imgspot_img
9.9 C
Vaslui
26-apr.-2024

Grupul de firme Transmir lucreazã în fortã pe drumul strategic, s-au început lucrãrile si la Bãcani | FOTO

- Advertisement -

LUCRÃRI ÎN FORTÃ… Zeci de utilaje, sute de oameni, materiale si echipamente de ultimã generatie. Grupul de firme Transmir a atacat în fortã lucrãrile pe drumul strategic al judetului Vaslui, cel care va strãbate judetul de la sud la nord. Ieri au început lucrãrile la transonul I, adicã de la intersectia DE 581 spre Al-Vlahutã-Poienesti, firma Soragmin, parte a grupului de firme Transmir, aducând în zona Banca multe masini si foarte multi muncitori. „Lucrãm cu aproape tot efectivul la drumul strategic, pe cele douã tronsoane câstigate de Soragmin. La Bãlteni, fatã de 1 km de drum care trebuia decapat într-o sãptãmânã, ne-am mobilizat extraordinar si am decapat 4 km de drum asfaltat”, a explicat Eduard Popica, directorul executiv al grupului de firme Transmir.

Traseul drumului strategic Bârlad-Laza-Codãesti îsi are originea în Drumul European 581, pleacã de la Simila (comuna Zorleni), traverseazã jumãtatea de vest a judetului, intersectându-se cu DN 2F (Bacãu-Vaslui),       în apropierea localitãtii Poienesti si cu DN 15D (Vaslui-Roman-Piatra Neamt) în apropierea localitãtii Mãrãseni (comuna Stefan cel Mare) si se terminã la intersectia cu DN 24 (Vaslui-Iasi) în apropierea localitãtii Codãesti. Lucrarea a fost împãrtitã pe trei loturi, firma Soragmin câstigând licitatiile pe loturile 1 si 2, astfel: lotul 1 – situat între DE 581/DN 24 (loc. Simila) si DN 2F (loc. Poienesti); lotul 2 – situat între DN 15D (loc. Bãlteni) si DN 2F (loc. Laza). „Lucrãm în fortã, cu efective complete, pentru a depãsi termenele stabilite prin contract. Pe lotul 2, am început din zona intersectiei cu com. Zãpodeni, pe DN 15D, si mergem în fortã pentru a realiza toti parametrii. Am decapat deja o portiune de 4 km de asfalt, desi aveam doar 1 km prin contract, urmând ca, în timpul cel mai scurt sã terminãm lucrãrile de decapare si montare casete pentru supralãrgirea drumului pe 5,7 km, pânã în zona Bãlteni Deal, acolo unde începe drumul judetean, de piatrã. Vom folosi balast, piatrã spartã si tot ce este nevoie, pentru a pregãti acest tronson în vederea asfaltãrii, în timp ce vom continua lucrãrile prevãzute de contract pânã la intersectia cu DN 2F”, a explicat Eduard Popica, directorul executiv al grupului Transmir. De ieri dimineatã, grupul Transmir a primit avizele si ordinul de începere a lucrãrilor si la lotul 1, astfel cã au început lucrãrile si în zona comunei Bãcani. „Ne mobilizãm cu toate fortele disponibile, materiale si umane, pentru a realiza lucrãrile într-un timp mai scurt decât cel cuprins în contract. Noi credem cã, pânã la finele acestui an, vom reusi sã realizãm o mare parte dintre lucrãrile la care ne-am angajat”, mai spune Popica.

Iatã ce bani se vor cheltui, din fonduri UE si guvernamentale, pentru primele douã loturi din drumul strategic

Vorbim, fãrã îndoialã, de sume importante care se cheltuie din bugetul UE pentru acest drum strategic, de aceea si realizãrile trebuie sã fie pe mãsurã. Astfel, pentru lotul 1, câstigãtorul, SC Soragmin SRL, a licitat o valoare totalã de 50.431.456,26 lei, fãrã TVA, în timp ce, pentru lotul 2, aceeasi firmã a licitat pentru o valoare totalã de 20.289.528,96 lei, fãrã TVA. Lucrãrile ar trebui sã fie gata la jumãtatea anului 2022. Proiectul, pe toate cele trei tronsoane, este finantat prin Programul Operational Regional 2014-2020, Axa prioritarã 6 – „Îmbunãtãtirea infrastructurii rutiere de importantã regionalã”, Prioritatea de investitii 6.1 – „Stimularea mobilitãtii regionale prin conectarea nodurilor secundare si tertiare la infrastructura TEN-T, inclusiv a nodurilor multimodale” si are o valoare totalã de 222.001.842,03 lei, inclusiv TVA, din care 213.074.058.31 este asistentã financiarã nerambursabilã din partea Uniunii Europene si a Guvernului României, iar suma de 8.927.783,72 lei este cofinantarea asiguratã de U.A.T. Judetul Vaslui. Proiectul va fi implementat de Judetul Vaslui, în parteneriat cu comunele Zorleni, Bãcani, Alexandru-Vlahutã, Poienesti, Laza, Bãlteni, Stefan cel Mare, Zãpodeni, Dãnesti, Codãesti, Miclesti, traversate de drumul strategic. Rezultatele urmãrite prin implementarea proiectului sunt: lungimea de drum judetean reabilitat sau modernizat, conectat la TEN-T – 82,649 km; lungimea de pistã de biciclete nou construitã – 1.710 m; lungime trotuare pietonale modernizate/realizate – 23.460 ml; statii de transport public construite/modernizate – 24 buc; poduri noi, care înlocuiesc podurile existente – 7 buc; poduri reabilitate – 6 buc. „Vorbim de un drum strategic de aproape 100 de kilometri. În viziunea noastrã, investitia avea menirea sã deschidã o nouã cale de comunicatie pentru transportul de persoane, pentru economie, turism, sã dea posibilitatea si celor din vestul judetului sã iasã spre Iasi sau prin Bârlad spre Bucuresti”, spune Dumitru Buzatu, presedintele CJ Vaslui.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.