spot_imgspot_img
20.6 C
Vaslui
28-mart.-2024

Iatã ce aveti de fãcut, pentru a prinde un bilet de tratament de la Casa Judeteanã de Pensii!

- Advertisement -

BILETE DE TRATAMENT…Casa Judeteanã de Pensii Vaslui a realizat o analizã privind modul în care au fost accesate biletele de tratament la statiunile din tarã, în contextul în care mii de pensionari solicitã bilete de tratament, însã spun cã nu stiu ce conditii trebuie sã îndeplineascã. Locurile de tratament pentru anul 2018, la nivel national, spune directorul CJP Vaslui, Isabel Bogdan, au fost repartizate pe 19 serii de trimitere, pânã în prezent fiind distribuite deja biletele pentru primele 12 serii. Cererile de acordare a biletelor de tratament se completeazã numai pe formularul aprobat si pus la dispozitie de Casa Judeteanã de Pensii Vaslui (putând fi descãrcat si de pe site-ul institutiei, pensiivs.ro, sectiunea Bilete de tratament) si se pot transmite prin postã, fax, e-mail, sau se pot depune personal, la sediul institutiei – Biroul nr. 1. Cererile se depun cu cel putin 30 de zile anterioare primei luni din perioada pentru care se solicitã biletul iar prin cerere solicitantul poate opta pentru cel mult 3 statiuni, mai spune seful CJP Vaslui.

Biletele de tratament se acordã, dupã caz: personal titularului; persoanei îndreptãtite sã însoteascã copilul minor beneficiar de pensie de urmas; însotitorului pensionarului de invaliditate gradul I; asistentului personal al persoanei cu handicap; persoanei care însoteste persoana cu handicap, dacã aceasta din urmã nu are asistent personal, în situatia în care titularul nu se poate prezenta pentru ridicarea biletului; biletul de tratament se poate elibera si sotului persoanei beneficiare, în baza actelor de identitate ale sotilor si a certificatului de cãsãtorie, dacã merg împreunã în statiune. Biletul de tratament se poate elibera, în cazuri exceptionale, unei alte persoane, desemnate de cãtre titular pe bazã de procurã autentificatã, din care sã rezulte cã mandatarul este împuternicit sã ridice biletul de tratament balnear. În cursul unui an calendaristic unei persoane i se poate elibera un singur bilet de tratament balnear. În situatia neridicãrii biletului de tratament repartizat pentru o serie, solicitantul mai poate obtine un alt bilet de tratament doar din categoria celor nevalorificate pentru seria respectivã sau, dupã caz, la cerere, pentru o altã serie. Pentru a se putea înscrie în vederea obtinerii unui bilet de tratament, potentialul beneficiar depune la sediul Casei Judetene de Pensii Vaslui cererea-tip si copia buletinului sau cãrtii de identitate, urmând ca restul documentelor sã fie atasate la momentul eliberãrii biletului. Dupã primirea cererilor, Casei Judetene de Pensii de la Vaslui îi revine obligatia de a le înregistra direct în aplicatia informaticã SPA urmând ca, ulterior, tot prin intermediul aplicatiei informatice, fiecare cerere sã primeascã un punctaj calculat prin aplicarea criteriilor specifice si sa fie aprobate în limita locurilor repartizate pe serii, statiuni si unitãti de cazare. Ordinea de ierarhizare a cererilor prin care se solicitã bilete de tratament balnear este datã de ordinea descrescãtoare a punctajelor aferente fiecãrei cereri, punctaje calculate prin raportarea la numãrul de puncte alocate criteriilor specifice fiecãrei categorii de beneficiari. Astfel, aprobarea cererilor de acordare a biletelor de tratament nu se face pe baza numãrului si datei de înregistrare a cererii ci pe baza punctajului calculat dupã aplicarea criteriilor stabilite si aprobate. Biletele de tratament se acordã gratuit sau cu suportarea unei contributii, în functie de categoria din care face parte respectivul solicitant sau de optiunea exprimatã de acesta în cerere. „Din totalul biletelor de tratament balnear repartizate pentru fiecare lunã, 3% rãmân la dispozitia conducerii Casei Judetene de Pensii Vaslui pentru solutionarea unor cazuri medicale grave sau cazuri sociale deosebite. Casa Judeteanã de Pensii Vaslui, dupã calcularea punctajelor pentru fiecare cerere depusã pentru o serie de bilete de tratament, ordoneazã în ordinea descrescãtoare a punctajelor cererile formulate pentru respectiva serie de bilete si afiseazã repartitia astfel rezultatã atât la sediul institutiei cât si pe pagina de internet. De asemenea, fiecare beneficiar este informat, telefonic sau în scris, în functie de optiunea exprimatã de acesta, despre faptul cã cererea i-a fost aprobatã, despre biletul de tratament ce i-a fost repartizat si despre data la care trebuie sã se prezinte pentru ridicarea biletului”, explicã directorul CJP Vaslui. Dacã persoana cãreia i-a fost aprobatã cererea nu s-a prezentat la Casa Judeteanã de Pensii pentru ridicarea biletului de tratament si nu a anuntat în prealabil despre acest fapt cu cel putin 7 zile înainte de începerea seriei, Casa de Pensii va considera biletul disponibil, repartizându-l altui solicitant. Cu 7 zile înainte de începerea seriei se face redistribuirea biletelor rãmase (la Compartimentul de bilete de tratament din cadrul institutiei).

Comunicarea cu pensionarii si mãsurile ce se impun pentru acordarea corectã si legalã a acestei prestatii

Derularea corectã si legalã a activitãtii de repartizare si distribuire a biletelor de tratament presupune ca toti participantii la acest proces sã aibã o conduitã adecvatã, conform atât legii, cât si eticii si moralei. Astfel, institutia noastrã trebuie sã ia toate mãsurile necesare pentru a se evita orice abatere de la litera si spiritul legii sau de la normele care reglementeazã conduita functionarului public. Astfel, au fost identificate riscurile inerente asociate fiecãrei activitãti derulate la nivelul Compartimentului de Gestiune Bilete de Tratament. Dupã identificare, riscurile au fost evaluate si se întreprind mãsuri pentru tratarea acestora astfel încât acestea sã fie eliminate, diminuate sau mentinute în limite acceptabile. La nivelul institutiei s-au luat mãsuri pentru informarea corectã si oportunã a pensionarilor si asiguratilor cu privire la data depunerii cererilor de acordare a biletelor de tratament, criteriile de eligibilitate a beneficiarilor, actele necesare, modalitatea de aprobare a cererii, data aprobãrii cererii, data prezentãrii pentru ridicarea biletului, modalitatea de stabilire si platã a contributiei, dacã este cazul, ridicarea biletului, utilizarea acestuia sau conditiile recuperãrii contributiei achitate în cazul neutilizãrii biletului. Activitatea de acordare a biletelor de tratament cunoaste ritmuri de intensitate diferitã astfel, în perioada de iarnã sau în preajma Sãrbãtorilor Pascale numãrul celor care doresc un bilet de tratament este mai redus în timp ce în perioada iunie septembrie numãrul solicitãrilor creste semnificativ cu 25 pânã la 100% fatã de perioadele precedente. Pentru a face fatã numãrului mare de solicitanti de bilete de tratament din perioada de varã, la nivelul institutiei se întreprind o serie de mãsuri menite atât sã fluidizeze activitatea de distribuire a biletelor cât si sã creascã numãrul cererilor solutionate. Astfel, pentru a face fatã afluxului de solicitanti, pentru a scurta timpii de asteptare si a preveni aglomeratia se procedeazã la: prelungirea programului de lucru pentru personalul implicat; instituirea unei ordini la distribuirea biletelor prin programarea persoanelor pentru ridicarea biletelor pe zile si ore, în functie de numãrul biletelor ce se pot acorda într-o zi, de programul casieriei institutiei sau de problemele invocate de beneficiari; acordarea de audiente si în afara programului stabilit astfel încât problemele apãrute în activitatea de distribuire a biletelor de tratament, cazurile sociale sau medicale deosebite sã intre în atentia conducerii institutiei si sã fie astfel solutionate. Având în vedere numãrul mare de solicitãri fatã de numãrul de bilete alocate de CNPP, institutia noastrã solicitã Casei Nationale de Pensii Bucuresti suplimentarea numãrului de bilete de tratament încercând astfel sã solutioneze un numãr cât mai mare de cereri.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.