spot_imgspot_img
8 C
Vaslui
27-apr.-2024

Iatã cum aratã Vama Albita, pentru TIR-urile care intrã în Europa!

- Advertisement -

DE RÂSUL CURCILOR… Scene jenante pentru Uniunea Europeanã, la principala poartã de intrare dinspre Republica Moldova, cea de la vama Albita. Un sofer de TIR a postat, ieri, imagini dezolante cu sensul de intrare în tarã, pe care îl vãd soferii de autocamioane care tranziteazã vama. Un sens de intrare care aratã sub orice criticã, la fel cum este si varianta de intrare pentru turisme, microbuze sau autocare, adicã sub orice criticã. Oficialii vasluieni care au mers la vama Albita pentru a vedea cu ochii lor despre situatia în care se aflã infrastructura din acest punct vamal, sustin cã pe partea de intrare a camioanelor gãurile în asfalt sunt atât de mari, încât masinile de tonaj sunt aproape sã se rãstoarne în craterele din asfalt.

„Stiu, drumul este foarte rãu, mai ales limitatoarele de viteze sunt foarte înalte, îti strici pragurile, îti atingi masina pe dedesubt. O rupi în douã, rusine, bani pe roviniete luati, pentru ca sã ne ducem masina la service”, spune un sofer de TIR, care a trecut de mai multe ori prin aceastã vamã. Toamna trecutã, oficialitãtile locale si cele de la Regionala de Finante s-au întâlnit la Albita, pentru a discuta despre starea dezastruoasã în care se aflã drumurile de intrare în vama Albita. La întâlnire au fost prezenti prefectii celor douã judete, Eduard Popica si Marian Serbãnescu, dar si conducerea Directiei Regionale Vamale Iasi, în subordinea cãreia functioneazã Vama Albita, precum si sefii Directiei Regionale de Drumuri Iasi. Tronsonul de intrare în România nu a mai fost asfaltat de aproape 22 de ani, din 1996, astfel cã pe sensul de intrare s-au creat adevãrate cratere în asfalt, care pun la grea încercare nervii soferilor. Punctul de Trecere a Frontierei Albita este tranzitat zilnic, în medie, de câte 1.200 de autoturisme si 500 de tiruri, traficul de persoane fiind cuprins între 8.000 si 10.000. Cei doi prefecti, de la Vaslui si Iasi, au fãcut un proiect de Hotãrâre de Guvern, prin care suprafata asfaltatã a vãmii urma sã treacã în administrarea Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Urma sã fie mai usor acest lucru, spunea prefectul Popica, sã se aloce fonduri si sã se treacã, efectiv, la lucrãrile de modernizare, dacã drumurile din vamã treceau la drumurile nationale. „Am preferat ca tot acest demers sã fie realizat împreunã cu omologul meu de la Iasi, domnul prefect Marian Serbãnescu, deoarece, chiar dacã vama Albita este pe teritoriul judetului Vaslui, Iasiul are pe teritoriul sãu atât ANAF-ul, cât si Drumurile Nationale. Am considerat cã un demers comun la Ministerul de Finante va fi mult mai eficient”, spunea prefectul de Vaslui, Eduard-Andrei Popica. Nu s-a întâmplat nimic, desi au trecut mai bine de sase luni de la acest demers.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.