spot_imgspot_img
18.5 C
Vaslui
16-apr.-2024

Ieşenii vor circula încă mult şi bine în hârburile galbene

- Advertisement -

Ieşenii vor circula încă mult şi bine în autobuzele vechi şi galbene marca Van Hool, cândva cu numere de Bulgaria. Asta pentru că cele 25 de autobuze MAN second-hand ce urmau să ajungă la Iaşi nu vor mai veni. Motivul: calcule juridice greşite ale conducerii RATP-CTP. Unele trasee par a fi fost lăsate de izbelişte de regie, din cauza deficitului mare de maşini.

Cele 25 de autobuze MAN second-hand ce urmau să ajungă la Iaşi nu vor mai veni. Motivul: calcule juridice greşite ale conducerii RATP-CTP. Unele trasee par astfel a fi fost lăsate de izbelişte, din cauza deficitului.

Autobuzele second-hand care urmau să deservească transportul public local nu vor mai ajunge la Iaşi. Este vorba de 25 de mijloace de transport dintr-un lot de 35 pe care le-a achiziţionat falimentara RATP, în contextul în care 10 autobuze de tip MAN au fost livrate fostului operator înainte de falimentul acestuia. La începutul lunii octombrie, conducerea Companiei de Transport Public (CTP, fosta RATP), aceeaşi ca vechea conducere a RATP, spera să transfere contractul încheiat de RATP către CTP, dar acest lucru nu a mai fost posibil. „Cele 25 de autobuze nu vor mai veni, nu putem face proceduri în acest sens. Cesionăm exact ce este, în fizic, cele zece autobuze care au venit”, a declarat ieri Cristi Stoica, director în cadrul CTP. Potrivit reprezentantului CTP, cele 10 autobuze MAN au fost închiriate de către CTP de la RATP. În urmă cu câteva săptămâni, Adunarea Creditorilor a aprobat închirierea bunurilor RATP către CTP pentru o sumă lunară de 110.000 lei, fără TVA. Faţă de parcul auto exploatat în trecut de către RATP, CTP are un deficit de 39 de autobuze, 24 de microbuze şi două tramvaie.

Călătorii, afectaţi deja

Deficitul de autobuze afectează deja transportul public în comun. Mai multe sesizări primite pe adresa redacţiei arată că cele mai mari probleme, în ceea ce priveşte atât frecvenţa, cât şi starea autobuzelor, sunt pe traseele 30, 28 sau 47. Pe prima rută menţionată, cei care circulă zilnic spun că aşteaptă până la 30 de minute un autobuz, când anterior frecvenţa era de circa 15 minute. „Eu am ajuns în această dimineaţă la ora 9.04 în staţie la pasajul Băncilă. Autobuzul a venit la ora 9.30. Asta se-ntâmplă în fiecare zi, fără excepţie. Circulaţia pe 30 este o bătaie de joc. Ţineţi cont de faptul că există trei puncte critice pe această rută: Gară, Piaţa Alexandru şi Piaţa Nicolina, iar Spitalul de Recuperare ar fi chiar al patrulea. Sunt foarte mulţi pensionari care merg în aceste zone, şi soluţia simplă ar fi de suplimentare a autobuzelor, dar nu-şi dă nimeni interesul. Autobuzele întârzie 20-30 minute, staţiile se aglomerează, iar la Gară, de exemplu, rămân persoane în staţie. Asta se întâmplă în fiecare dimineaţă”, a arătat Ionuţ Ştefan, într-o sesizare adresată redacţiei.

sursa: http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/iesenii-vor-circula-inca-mult-si-bine-in-harburile-galbene–142712.html

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.