spot_imgspot_img
9.1 C
Vaslui
26-apr.-2024

Industria Fintech şi modul în care încearcă să modeleze lumea financiară actuală

- Advertisement -

Sursă fotografie: Flickr

Industria Fintech este una dintre forţele care au pus în mişcare revoluţia din diverse sectoare ale economiei internaţionale. Graţie unor idei inovative şi a transpunerii acestora în proiecte şi programe capabile să ofere soluţii şi alternative viabile tuturor (de la instituţii şi până la clienţii persoane fizice), sectorul Fintech şi-a consolidat poziţia ofertantă de pe piaţă. Dacă în sectorul financiari-bancar, soluţiile oferite de către companiile start-up care activează în industria Fintech nu au fost luate în calcul la început, astăzi, multe dintre instituţiile bancare prestigioase la nivel internaţional îşi doresc o colaborare care să le ofere un parteneriat pe termen lung şi pentru bunăstarea tuturor celor implicaţi în acest proces.

Fintech-alternativa extraordinară la soluţiile obişnuite din sectorul bancar

Sistemul bancar a încercat să contracareze expansiunea instituţiilor Fintech argumentând că acestea nu activează într-un cadru reglementat, iar digitalizarea serviciilor de acest tip ar conduce la un dezechilibru pe piaţa financiară, care ar crea o concurenţă neloaială pentru bănci. Interesele clientului ar trebui să dicteze pe orice piaţă financiară, aşadar, dacă acesta se bucură de avantaje mai mari şi într-o gamă mai largă din partea unei anumite oferte, de ce să trebuiască să fie condiţionat de rămânerea într-un sistem care nu-i mai reprezintă interesele, ci doar propriul scop, acela de a obţine profit?

În plus, băncile nu ar trebui să privească această competiţie ca pe o întrecere, ci mai degrabă ar putea să înveţe să colaboreze cu start-up-urile Tintech, pentru a stabili o politică comună de parteneriat, care să creeze premisele unei dezvoltări şi mai susţinute, având ca scop comun binele clientului. În acest mod, băncile ar putea să depăşească graniţele cunoscute şi să ajungă să acţioneze pe pieţe mai dezvoltate, la nivel internaţional, ceea ce ar înseamna posibilităţi nelimitate comparativ cu activitatea desfăşurată pe o singură piaţă, cea internă. Digitalizarea serviciilor oferite şi diversificarea gamei de produse care sunt prezentate clienţilor ar trebui să constituie lait-motivul existenţial al oricărui sistem financiaro-bancar.

Cum a reuşit industria Fintech să depăşească aşteptările clienţilor sistemului bancar obişnuit

Industria Fintech a luat amploare ca urmare a scăderii drastice a încrederii clienţilor în sistemele bancare internaţionale, care au dat rateuri incredibile în perioada crizei financiare care a avut loc la nivel global, în anul 2008. Atât timp cât încrederea, acest element atât de important între două părţi, a fost trădată, clienţii şi-au arătat disponibilitatea de a adera la alte sisteme, care să le ofere încredere deplină. Faptul că multe dintre companiile Fintech care activează în domeniul financiar le ofereau clienţilor posibilitatea de a efectua nu doar mai rapid şi mai avantajos (comisioane foarte mici), ci le ofereau şi un control mai mare asupra modului de desfăşurare a transferului au determinat orientarea unui număr din ce în ce mai crescut de oameni către aceste servicii.

Companiile Fintech şi-au desemnat încă de la început valorile după care se ghidează şi au avut grijă în permanenţă să le respecte. Astfel, atât timp cât sunt promovate valori precum familia şi grija faţă de aceasta (argumentul principal cu care vei cuceri clienţii care pun mare preţ pe aceste aspecte), atunci trebuie să personalizezi oferta astfel încât aceasta să se plieze pe ceea ce promovezi (comisioane mai mici pentru transferurile efectuate, asumarea riscului valutar de către companie, astfel încât clientul să beneficieze exact de suma expediată şi multe altele). Strategiile de marketing trebuie adaptate astfel încât oamenii să se identifice mai uşor cu companiile care le reprezintă interesele; acest lucru înseamnă atragerea de partea companiilor Fintech a unor persoane publice care să fie exemple de moralitate. Aşa cum este, de exemplu, cazul Andrei, care, de curând, a devenit  imaginea unei companii Fintech ce activează în domeniul transferului rapid de bani (efectuat de către românii din diaspora pentru familiile rămase în ţară).

Clienţii au aşteptări din ce în ce mai mari, au nevoie de oferte care să le garanteze comoditate, accesibilitate sporită şi uşurinţă în manevrarea instrumentelor financiare. Omul modern este un om mobil, care se foloseşte de dispozitivele portabile pentru a câştiga timp; este un personaj care are nevoie de schimbări, mai ales că elementul inovativ este din ce în ce mai mult apreciat. Reglementarea modului de interacţiune dintre companiile Fintech şi sistemul bancar ar reprezenta un pas înainte şi ar crea premisele dezvoltării unui sistem financiar internaţional, capabil să ofere soluţii financiare din ce în ce mai avantajoase pentru toate părţile implicate.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.