|

Magda Sãvuicã pune “dragostea în actiune”, pentru copiii nevoiasi din Vaslui

GENEROZITATE… Impresionatã de cazurile sociale din Vaslui, Magda Sãvuicã, o tânãrã din Bucuresti a initiat o campanie de ajutorare a copiilor nevoiasi din judet. Pânã pe 12 decembrie, aceasta, alãturi de oamenii din comunitatea “Dragoste în actiune”, strânge îmbrãtisãri de Crãciun transformate în hãinute, încãltãminte, alimente si jucãrii. Pânã acum s-au adunat 300 de pachete, însã actiunea e abia la început. Este nevoie în continuare de pãturi, haine groase si lemne de foc. Toate vor fi distribuite în satele din Vaslui înainte de Crãciun.

Initiativa nu e la prima editie. Magda a mai fost în Vaslui, în urmã cu câtiva ani: “eram într-un moment în care nu mã regãseam. Cineva m-a invitat sã merg, iar atunci am descoprit o altã lume. Când mergi acolo, începi sã fii coplesit de ceea ce vezi. Îti doresti sã schimbi vieti si nu poti. E prea mult de fãcut, prea mult dintr-o datã. Poate multi sunt de pãrere cã nu e cea mai beneficã modalitate sã te duci sã-i ajuti o datã, sã dai ceva si sã pleci. Însã noi am ajuns la concluzia cã o zi fericitã din viata unui copil s-ar putea ca mai târziu sã-i schimbe viata. Nu stim cum, dar sperãm si ne rugãm sã fie bine. Îi privesti si uiti de tine, uiti de tot ce ti se întâmplã tie în lumea ta micã. Acolo viata se vede altfel, pentru cã problemele sunt altele. Varianta noastrã idealã este sã gãsim familii care îsi trimit copiii la scoalã, care îsi doresc o viatã mai bunã si care sunt gata sã lucreze alãturi de cineva, iar apoi sã-i punem în legãturã cu alte familii din Bucuresti, de exemplu, care îsi doresc sã-i ajute pe parcursul anului. Acum ceva timp am gãsit o familie care a mers acolo si au botezat un copil. Iar de atunci îi tot ajutã. Pe lângã cadouri si jucãrii, noi, când ne ducem la ei, ne place sã stãm de vorbã, sã le ascultãm povestile si sã le încurajãm visurile. Nu suntem singurii care mergem sã-i ajutãm. Pastorul Paul Marica tine legãtura cu mai multe echipe care trimit ajutoare. Ideea este cã sunt atât de multe sate cã nu putem spune cã am acoperit toatã zona. Legat de pachete, am spus cã anul acesta vom contoriza fiecare donatie ca o îmbrãtisare, iar cineva din echipa noastrã o sã dea si aceste îmbrãtisãri”.

Cine e Magda Sãvuicã?

Magda are 32 ani si e din Bucuresti. Are studii în Drept si Jurnalism Online , experientã în Advertising, PR si Marketing. În 2010 a început proiectul “273 de locuri pe care trebuie sã le vizitezi înainte sã pleci din România”, un proiect care, potrivit tinerei, a început ca o pasiune personalã pentru locuri mai putin cunoscute în România. “De-a lungul anilor am strâns într-un carnetel locuri diferite pe care mi-as fi dorit sã le vãd. Le descopeream în romanele citite, în cãlãtoriile mele sau în povestile prietenilor. Mai târziu, m-am gândit sã le încarc într-un album pe facebook, împãrtãsind astfel sugestiile mele cu prietenii dornici de cãlãtorii. Comentariile au fost pozitive si prietenii mei încântati. Nu m-am gândit vreo secundã ca as putea trece la un alt nivel. Vãzând interesul pentru aceste locuri, am schimbat setãrile albumului cu locuri de vãzut în România de la visible Only to friends, la Allow everybody to see. În câteva zile am primit sute de cereri de prietenie, am fost socatã sã vãd cât de repede s-a dus vestea si cât de interesati erau oamenii de adevãrate minunãtii în România. Cred cã un plus al acestui proiect a fost faptul cã am venit cu idei noi, pe lângã binecunoscutul Castel Peles si Mamaia, ca destinatii de cãlãtorie. Sunt si eu uimitã pe mãsurã ce continui în cãutãrile mele dupã locuri deosebite, sã vãd câte bogãtii istorice si culturale ascunde tara noastrã. La un moment dat, unul dintre fratii mei s-a hotãrât sã meargã la studii în Anglia si mai avea putin timp pânã sã plece. De aici a pornit titlul, pe care i l-am dedicat direct – “273 locuri pe care sã le vezi înainte sã pleci din România”. Cu alte cuvinte, ai atâtea de vãzut, te rog nu pleca. Domeniul meu de lucru de pânã acum, Advertising, PR, Jurnalism Online si-a spus cuvântul în alegerea unui numar fix pentru titlu, stiam cã acesta prinde si capteazã atentia. Nu am aplicat nici o strategie sã ajung la un numãr atât de mare de fani. Nu mi-as fi imaginat cã va creste atât si cã oamenii încã mai sunt dornici sã-si descopere tara. Cresterea a fost constantã, zilnic câteva sute de români se adaugã la numãrul fanilor”, povestea, în urmã cu câtiva ani, tânãra.