|

Manuale de clasa I, în neconcordantã cu programa scolarã

NECONCORDANTÃ Noile manuale scolare pe care le-au primit elevii de clasa I nu sunt în conformitate cu programa scolarã, iar în aceastã situatie învãtãtorii sunt nevoiti sã selecteze doar capitolele care le sunt utile. Pentru capitolele care sunt prevãzute în programã si care nu sunt prezente în manual, învãtãtorii trebuie sã facã fise sau sã achizitioneze manuale auxiliare cu acordul pãrintilor.

Noul an scolar nu a început tocmai bine pentru bobocii din clasa I, a cãror manuale nu sunt în conformitate cu programa scolarã. Din manuale lipsesc numeroase capitole, pe care învãtãtorii sunt nevoiti sã le parcurgã, întrucât asa le cere programa. Situatia a stârnit indignarea cadrelor didactice, care trebuie sã gãseascã metode alternative pentru a-si desfãsura activitatea în conditii optime. Astfel, în conditiile în care manualele sunt incomplete, iar activitatea didacticã trebuie ghidatã în mod corect, învãtãtorii sunt nevoiti sã apeleze la pãrintii elevilor pentru a cumpãra manuale auxiliare sau sã facã fise. “Programa pentru clasa I este total schimbatã, iar manualele nu au fost adaptate conform acesteia. În aceste conditii, mã simt nevoitã sã le cer bani pãrintilor pentru a cumpãra elevilor manuale auxiliare sau sã fac fise la lectiile care lipsesc din manual. Spre exemplu, la matematicã nu se regãseste adunarea si scãderea cu trecere peste ordin”, a declarat o învãtãtoare de clasa I. Aceastã problemã a apãrut odatã cu introducerea clasei pregãtitoare, materia scolarã fiind modificatã. O parte dintre capitole au fost trecute pentru a le studia copiii de la clasa pregãtitoare, materia pentru clasa I devenind mai dificilã. Nesincronizarea manualelor cu programa scolarã a fost întâlnitã doar la clasa I. În rest, niciun cadru didactic nu a mai semnalizat pânã în momentul de fatã probleme de acest gen. Majoritatea profesorilor lucreazã la clasã, pe lângã manualul propriu-zis, cu auxiliare, fise sau culegeri de specialitate în vederea diversificãrii si îmbunãtãtirii procesului instructiv- educativ.