|

Mesajul vasluienilor cãtre ministrul transporturilor: “Vrem drumuri nationale bune!”

ÎNTÂLNIRE…Timp de multi ani, judetul Vaslui a fost ignorat de sefii de la Ministerul Transporturilor, ultimul ministru fiind vãzut prin judet prin 2010. Astãzi, ministrul Transporturilor, Rãzvan Cuc, vine în vizitã la Vaslui. Acesta se va întâlni cu conducerea Consiliului Judetean Vaslui si cu primarii comunelor care sunt strãbãtute de drumuri nationale. Cele mai mari probleme se gãsesc la drumul national Vaslui-Bacãu, drumul Vaslui-Roman, soseaua de centurã a municipiului Bârlad – vesnica armã electoralã – si drumul national care face legãtura întru Vama Albita si municipiul Bârlad. Pânã acum, autoritãtile judetene s-au arãtat neputincioase în rezolvarea acestor probleme, dar rãmâne de vãzut ce promisiuni va face ministrul transporturilor dupã întâlnirea cu oficialii judetului.

A venit si ziua în care un ministru al transporturilor pune piciorul în judetul Vaslui, dupã multi ani în care zona a fost ocolitã de sefii ministerului. Vasluienii au ceva sperantã cã s-ar gândit cineva si la gropile din drumurile nationale, însã destul de putinã. Ministrul Transporturilor, Rãvan Cuc, se va întâlni astãzi cu sefii Consiliului Judetean Vaslui si primarii comunelor de pe principalele drumuri nationale ce strãbat judetul nostru, pentru a discuta o posibilã finantare a acestor drumuri.

Vaslui – Bacãu, drumul ce trimite zeci de masini în service-uri

Unul dintre cele mai dezastruoase drumuri nationale ce trec prin judetul nostru este cel care face legãtura dintre Vaslui si Bacãu. Pe forumurile unor soferi din Vaslui apar discutii despre starea jalnicã în care a ajuns drumul DN2F. O cãlãtorie cu masina de la Vaslui la Bacãu este o adevãratã aventurã pentru orice posesor de autoturism. Drumul este gãurit, pe portiuni de kilometri întregi, fiind imposibil sã circuli mãcar cu viteza regulamentarã în localitãti din cauza slalomului pe care esti nevoit sã îl faci printre gropi. Gropile mici si multe din asfalt sunt dublate de adevãrate cratere care blocheazã câte un sens de mers si santuri în care ar putea rãmâne blocate masinile soferilor neatenti. Starea sub orice criticã a soselei este dublatã de lipsa semnalizãrilor care sã avertizeze soferii asupra pericolelor ce-i asteapta. Starea dezastruoasã a drumului este completatã de bornele kilometrice si indicatoarele care fie lipsesc cu desãvârsire, fie sunt atât de uzate încât nu se mai poate citi nimic de pe ele. Impresia generalã este cã drumul a fost pur si simplu pãrãsit de cei care ar trebui sã aibã grijã de el. Din anul 2013, Presedintele Consiliului Judetean Vaslui, Dumitru Buzatu, a tot promis o refacere completã a carosabilului, dar nu s-a fãcut nimic în ultimii ani.

Soseaua de centurã a Bârladului este vesnica momealã electoralã

Camioanele ce trec prin Bârlad riscã sã crape peretii tuturor blocurilor din traseul lor si asta pentru cã politicienii municipiului nu mai stiu ce sã facã si se agatã de promisiunea constructiei unei sosele de centurã. Pentru cã au fost alegeri parlamentare în noiembrie anul trecut politicienii bârlãdeni i-au adus la fata locului pe inginerii de la Compania Nationalã de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). “Acesta se va desprinde din DN24 la km 65+240 (intersectia cu drumul national DN 11A) si va iesi din giratie prin partea vesticã printr-un aliniament, apoi traverseazã calea  feratã Bucuresti – Iasi/Galati – Bârlad si o cale feratã industrialã, printr-un pasaj. Va traversa râul Bârlad si va intersecta la nivel drumul national DN 24D la km 2+294 al Variantei Ocolitoare si km 3+175 al drumului national DN24D. De asemenea, va intersecta un drum comunal la km 6+800, care face legãtura între Bârlad si satul Dealul Mare. Va traversa calea feratã printr-un pasaj superior si pentru a doua oarã râul Bârlad si pârâul Simila, ca apoi sã intersecteze drumul national DN 24 A, suprapunându-se cu acesta aproximativ 200 m. În final, va intra prin intersectia giratorie deja amenajatã în DN 24″, se aratã într-un comunicat emis de CNAIR SA, în noiembrie anul trecut. Nu s-a mai auzit nimic, de atunci si pânã acum. La fel cum nu se stie nimic despre drumul dintre Vaslui si Roman, fapt pentru care vasluienii nu circulã mai deloc pe aceastã portiune de drum, spre Piatra Neamt.

Vai de drumul de pe Valea Prutului

O altã arterã importantã din judetul Vaslui, DN 24 A Bârlad-Husi, strãbate toatã Valea Prutului, trecând prin Zorleni, Murgeni, Fãlciu, Berezeni, Lunca Banului si Stãnilesti, rãmâne doar cu plombele ce se pun în fiecare an. Autoritãtile judetene au avut o tentativã de asfaltare în 2015, dupã mai multe scandaluri între administratiile locale si Compania Nationalã de Drumuri si Autostrãzi. Având o lungime de aproape 100 km, drumul national deserveste zecile de mii de locuitori de pe Valea Prutului, dar a fost distrus de ploile si dezinteresul autoritãtilor centrale. (Andrei Manolachi)