|

Ministerul Educatiei, despre lectorul acuzat de “tratamente inumane”: nu are nicio calificare

IMPOSTOR… Informatii noi în cazul lectorului acuzat de “tratamente inumane” si “practici abuzive” asupra copiilor autisti în cadrul unui curs sustinut în Vaslui. Potrivit Ministerului Educatiei, Tudor Mitasov nu a urmat niciun program acreditat si nici nu a depus vreo cerere în acest sens. Altfel spus, acesta a vândut în mod ilegal programe educationale profesorilor care se ocupã de copiii cu tulburãri din spectrul autist, mintinându-i cã orele sale de terapie se desfãsoarã sub umbrela Ministerului Educatiei. Tudor Mitasov nu se aflã, însã, la primul scandal. În 2002, pe când era angajat al Centrului de Plasament “Sf. Andrei” Iasi, acesta se lãuda cã a vindecat prin hipnozã sute de pacienti ce prezentau fel de fel de afectiuni. Într-un articol mai vechi din presa ieseanã, acesta chiar explica cum reusea sã vindece si afectiuni mai neobisnuite precum alergia la spermã. “Este vorba despre o ieseancã cãreia i-au apãrut niste pete rosii pe abdomen si piept datoritã sentimentului de culpabilitate pe care îl trãia întrucât vietuia cu un al doilea bãrbat fãrã sã fie divortatã de primul. Acestea au apãrut din cauza spermei acestuia. Petele au dispãrut dupã cateva sedinte de hipnoterapie”, explica în urmã cu câtiva ani Mitasov.

Cazul lectorului Mitasov a revenit în atentia publicã la începutul lunii ianuarie, dupã ce acesta a publicat pe pagina sa de Facebook imagini si descrieri de la cursul sãu “Autismul – Tehnici Moderne de interventie”, desfãsurat în Amfiteatrul Scolii “Constantin Parfene”, în fata a 65 de profesori, pãrinti si copii cu autism. La vizionarea acestora, Federatia pentru Drepturi si Resurse pentru Persoanele cu Tulburãri în Spectrul Autist (FEDRA) s-a sesizat imediat, considerând cã supunerea copiilor diagnosticati cu autism la experimente demonstrative, cu public, constituie forme de abuz fizic si psihic. Aceasta a trimis, totodatã, o scrisoare deschisã mai multor institutii ale statului, cerând declansarea unei anchete în legãturã cu activitatea desfãsuratã de psihoterapeutul Tudor Mitasov. ”Am primit si noi un rãspuns oficial din partea Ministerului Educatiei, în care ni se spune cã Tudor Mitasov nu este acreditat de ei si, de asemenea, avem un rãspuns din partea Ministerului Muncii în care ni se spune cã el detinea o acreditare ca pedagog de recuperare, dar cã i s-a retras si aceasta “, a declarat, pentru PressOne, presedinta FEDRA, Gabriela Plopeanu.

Psihoterapeutul Mitasov, dupã demonstratia cu un copil cu autism: “A fost luptã fizicã la propriu”

Unul dintre cazurile prezentate de Mitasov pe pagina sa de Facebook este al unui bãiat de 12 ani, cu autism sever, “potential intelectual, caracter extrem de opozant. Înainte de a lucra cu copilul, vorbesc cu pãrintii acestuia. În acest timp, copilul tipã foarte tare. Un domn psiholog înscris la curs vine si mã întreabã dacã am nevoie de ajutor pentru a aduce copilul în sala de curs. Spun cã mã descurc. Aflu date despre copil si pregãtesc un orar usor pentru cã stiam cã mã asteaptã o luptã aprigã. Încep lucrul cu copilul în timp ce acesta urlã si se zbate. Toate sarcinile date au fost realizate numai cu ajutor fizic masiv. A fost luptã fizicã la propriu. Dupã cum vedeti, în fata mesei de lucru am pus o altã masã, mai mare, pentru a nu putea impinge copilul masa de lucru. Cand se lucreazã acasã sau la clasã cu astfel de copii se recomandã si lipirea mesei de un perete pentru a nu putea copilul sã împingã si sã rãstoarne masa. La un moment dat, nu mai pot tine singur copilul la masa de lucru si mã ajutã domnul psiholog din salã. Doi barbati putem controla copilul. O parte din doamnele din salã exprimã, prin limbajul non-verbal, surprindere când vãd cã se întâmplã ceea ce am spus la curs înaintea demonstratiilor: când copilul este opozant, sarcina se executã cu mâna adultului pe mâna copilului. Copilul învatã din experienta de viatã cu tine cã sarcina datã trebuie executatã. Sarcina executându-se, primeste recompensã. Persoanele ce erau mirate fac parte din câteva categorii: au vãzut foarte putini copii cu autism ce erau docili sau retrasi în momentele în care nu li se dãdeau sarcini ce nu doreau sã le execute; nu au vazut copii cu autism si îsi imaginau cã acestia sunt doar niste micuti speriati, retrasi ce nu stiu sã comunice; nu au vãzut copii cu autism si îsi imagineazã cã terapia comportamentalã înseamnã (doar) terapie ludicã; au venit la curs crezând cã vor învatã doar joculete, trucuri prin care se pot pãcãli copilasii. Familia e disperatã: nu pot controla copilul, e mare, are fortã, la terapie stã maxim 10 min./sãptãmânã, face numai si numai ce vrea el. Mereu insist la cursuri: dacã pãrintele îsi va impune autoritatea de când copilul este mic, apoi toatã viata va reusi sã facã tot ceea ce este necesar pentru a se putea dezvolta cognitiv si pe planul autonomiei. Altfel, copilul cu autism, întârziere mintalã si caracter opozant va fi dictatorul în casã si la scoalã. Astfel, nu va putea fi integrat”.