spot_imgspot_img
9.4 C
Vaslui
27-apr.-2024

Ministrul transporturilor, interpelat pe tema trenuletului de Husi!

- Advertisement -

INTERPELARE A trecut mai bine de un an de când povestea trenuletului de Husi s-a terminat, pe cât de brusc, pe atât de greu de acceptat de toti locuitorii zonei, fie ei huseni sau oameni din satele care aveau nevoie de acest mijloc de transport. Prea multe explicatii nu s-au dat si, din câte s-a vãzut, autoritãtile judetului nu au luptat prea mult pentru rãmânerea sa pe sine. Husenii însã, continuã si astãzi sã scrie memorii, sã cearã explicatii pentru soarta trenuletului lor. Pentru ei, senatorul dr. Nelu Tãtaru, l-a interpelat în acest caz pe însusi ministrul transporturilor, Relu Fenechiu. În scurt timp, ministrul transporturilor va formula un rãspuns pentru huseni.

„Pentru mii de oameni din zona Husi si comunele arondate, decizia ca, din data de 14.01.2012, linia Crasna- Husi sã îsi înceteze activitatea a fost, pe cât de neasteptatã, pe atât de grea. Dupã o istorie de 130 de ani, trenul de Husi era desfiintat, chiar dacã locuitorii zonei mai aveau nevoie de el. Nerentabilitatea a fost motivul invocat. Fãrã îndoialã, CFR-ul, respectiv CREIR Iasi si-a fãcut bine socoteala si a sesizat cã aceastã sectie nu produce cât consumã. Însã, domnule ministru, husenii continuã sã fie convinsi cã, în fond, problema a constat în faptul cã s-a trecut prea usor peste cauzele care au dus la nerentabilitatea acestei sectii, cauze care, odatã remediate, ar fi dus la un echilibru economic, dar, posibil, si la profit. De pildã, una din principalele cauze a fost lipsa clientilor! Ea a contat cel mai mult în luarea deciziei de închidere a sectiei. Însã, dacã s-ar fi dorit, s-ar fi constatat simplu cã orele de plecare si sosire, erau necorespunzãtor stabilite, parcã în pofida intereselor oamenilor. Plecãrile se fãceau la amiazã, iar în Iasi sau Vaslui, unde cãlãtorii mergeau cu treburi, se lucreazã în institutii – bãnci, universitãti, policlinici, cabinete medicale private, etc, în prima parte a zilei, în principal. Prin urmare, dacã se revizuia orarul, sansele rentabilitãtii cresteau. În lipsa acestei mãsuri, oamenii au preferat microbuzul, pregãtit de plecare din oras dis-de-dimineatã. Consumul mare de motorinã a fost o altã cauzã. Dar, cu intransigentã fie spus, nu consumul era mare, ci cantitãtile sustrase din rezervoare, iar Politia si, fãrã îndoialã, conducerea CREIR Iasi stiu bine acest lucru. De aceea, mãsura monitorizãrii atente a personalului, gestionarea chibzuitã a cantitãtilor de combustibil, ar fi fãcut ca acele „pierderi” sã se diminueze sau chiar sã disparã. La fel, toate celelalte cauze, dacã s-ar fi cãutat înlãturarea lor, pânã în ianuarie 2012, poate cã astãzi, sansele trenului de Crasna – Husi, de a rãmâne pe linie, erau cu totul altele. De mentionat cã în 2007 s-a introdus pe aceastã rutã, pentru câteva luni, o „Sãgeatã Albastrã”, însã, într-un stil pur românesc, la primul control inopinat, s-a constatat cã din cei 50 de cãlãtori cam 30 nu aveau bilete. Fãrã îndoialã, o mare parte din vinã a purtat-o si „nasul”, care – a recunoscut – le-a permis! Pe lângã concedierea câtorva angajati ai CFR, consecinta imediatã a fost scoaterea „Sãgetii” si revenirea bãtrânului tren. Din pãcate, si el s-a oprit, nu peste mult timp, spre dezavantajul oamenilor de bunã credintã, care constientizau importanta unui tren, într-un oras ce se doreste o poartã de intrare în lumea civilizatã a Uniunii Europene. „Domnule ministru, în primul rând vreau sã vã transmit faptul ca apreciez eforturile CNCF CFR SA, care, prin noua echipã de management si sub coordonarea Ministerului Transporturilor, încearcã nu doar redresarea economico-financiarã a companiei, dar si eficientizarea activitãtii. În virtutea acestui fapt, v-as ruga sã ne precizati ce sanse sunt ca statia neinteroperabilã Crasna – Husi, din cadrul CREIR Iasi, sã fie redeschisã, având în vedere cã, din 2011 pânã în prezent, încercãrile de închiriere au esuat? Mentionez cã aceastã interpelare am initiat-o ca urmare a nenumãratelor solicitãri primite de mine din partea oamenilor, interesati sã stie ce sanse au mai rãmas ca trenul de Husi sã îsi reia activitatea, pentru binele întregii comunitãti!”. Acesta este continutul interpelãrii adresate de senatorul dr. Nelu Tãtaru, ministrului transporturilor.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.