spot_imgspot_img
11.1 C
Vaslui
26-apr.-2024

Note imposibil de explicat pe tezele de la titularizare. De cine depinde notarea?

- Advertisement -

„Ziarul de Iaşi“ a descoperit mai multe cazuri ciudate de evaluare a lucrărilor de la titularizarea din acest an. Iată un exemplu greu de înţeles: nota 7,60 la examenul propriu-zis a devenit nota 4,15 la contestaţie, ca în final să ajungă nota 8,60 la recorectare. Un alt exemplu straniu este al unei candidate care iniţial a avut nota 7,95, după contestaţie 9,20, iar la recorectare a ajuns până la 9,90. S-ar putea spune că două comisii nu au înţeles că au în faţă o teză aproape perfectă. Și exemplele pot continua. Examenul de titularizare are o mare importanţă, viitorul profesorului depinzând de această notă. Deşi instituţia pe care o conduce nu are responsabilităţi directe în astfel de situaţii aberante, şefa ISJ Iaşi are câteva propuneri pentru responsabilii din minister, în vederea remedierii unor astfel de erori?

După desfăşurarea examenului de titularizare, am primit pe adresa redacţiei câteva sesizări din partea cadrelor didactice care au susţinut examenul, cu privire la diferenţe considerabile ale notelor obţinute iniţial şi cele de după contestaţii. Acestea au semnalat diferenţele de un punct sau chiar două pe care unii candidaţi le-au obţinut la notă, ce au modificat clasamentul celor cu şansă de a putea obţine un post de titular.

În urma solicitării unei situaţii detaliate de la Ministerul Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, care a fost soluţionată abia ieri, se poate observa că există mai multe note care au crescut cu mai mult de un punct în urma contestaţiilor, dar şi situaţii la limita absurdului, cum ar fi o notă de 7,60 la limba şi literatura franceză, transformată la contestaţie în 4,15, iar la recorectură în 8,60.
Un sistem cu multe anomalii

Reprezentanţii Ministerului au precizat că lucrările scrise de la concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezrvate din învăţământ preuniversitare au fost evaluate în 11 centre din ţară, la nivelul inspectoratelor şcolare din Alba, Braşov, Bucureşti, Cluj-Napoca, Hunedoara, Iaşi, Mehedinţi, Mureş, Prohova, Sibiu şi Vâlcea, aceleaşi locuri unde s-au corectat şi contestaţiile. Lucrările au fost corectate pe discipline.

Spre exemplu, la Iaşi s-au corectat majoritatea domeniilor legate de arte vizuale, educaţie muzicală, fizică şi istorie. La nivelul profesorilor din judeţul Iaşi s-au înregistrat 204 contestaţii din partea celor 1.054 de candidaţi, iar soluţionările au fost împărţite – fiind atât în favoarea candidatului, cât şi împotriva acestuia.

Dacă între prima notă primită şi cea de după contestaţii exista o diferenţă mai mare de un punct, se constituia o comisie de recorectare ce evalua pentru a treia oară teza. În ciuda acestui sistem, s-au raportat totuşi o serie de anomalii, pe care le prezentăm în continuare.

sursa: http://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/note-imposibil-de-explicat-pe-tezele-de-la-titularizare-de-cine-depinde-notarea–104553.html

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.