|

Noul Plan de mãsuri pentru Educatie: dispar calificativele, iar notele pornesc de la 4

RESTRUCTURARE… Înainte de a fi demisã din fruntea Ministerului Educatiei, Ecaterina Andronescu a aprobat o nouã reformã în învãtãmânt. Potrivit Planului de actiune pentru educatie 2019-2030, elevii de gimnaziu si cei de liceu ar urma sã primeascã doar note de la 4 la 10, iar cei din clasele primare, nu ar mai primi calificative. Acest set de mãsuri a fost aprobat si trimis spre publicare de fostul ministru chiar înainte de predarea mandatului.

“Restructurarea sistemului de notare la ciclul secundar prin limitarea notãrii esecului cu nota 4 (un singur prag) si a succesului cu note între 5 si 10, utilizând o scalã de notare cu 3 niveluri de reusitã (minimalã, medie, superioarã)”, prevede documentul Plan de actiune pentru educatie 2019 – 2030, semnat de Ecaterina Andronescu. Mai exact, se doreste ca notele 1, 2 si 3 sã disparã din catalog si carnet si limitarea notãrii esecului la nota 4. Nota 5 ar fi pragul de reusitã, cu 3 niveluri. 5 – 6 minimal, 7 – 8 mediu si 9 – 10 superior. Mai mult, si calificativele ar urma sã disparã. Daca elevul ar fi trebuit sã fie notat cu insuficient, conform mãsurilor din document învãtãtorul ar trebui sã nu îi acorde acest calificativ, ci sã îl ajute sã rezolve mai bine cerintele. În prezent, conform Legii Educatiei Nationale, notarea elevilor se face astfel: “(1) Scopul evaluãrii este acela de a orienta si de a optimiza învãtarea; (2) Toate evaluãrile se realizeazã pe baza standardelor nationale de evaluare pentru fiecare disciplinã, domeniu de studiu, respectiv modul de pregãtire; (3) Rezultatele evaluãrii se exprimã, dupã caz, prin calificative, în învãtãmântul primar, respectiv prin note de la 1 la 10, în învãtãmântul secundar si în învãtãmântul tertiar nonuniversitar, sau prin punctaje, în mod similar testelor internationale; (4) Controlul utilizãrii si al respectãrii standardelor nationale de evaluare de cãtre cadrele didactice se realizeazã prin inspectia scolarã; (5) Notarea elevilor fãrã utilizarea si respectarea standardelor nationale si a metodologiilor de evaluare constituie abatere disciplinarã si se sanctioneazã conform prevederilor prezentei legi”.