spot_imgspot_img
10.4 C
Vaslui
28-mart.-2024

O firmã cu “bube” din Turda a “ochit” milionul de lei, destinat programului “mere în scoli”

- Advertisement -

DIICOT DOARME?… O licitatie care poate avea un final neasteptat este în derulare la Consiliul Judetean, fiind pusã la bãtaie o sumã de peste 12 miliarde lei vechi. Este vorba de “aprovizionarea si distributia de mere în scoli în anul scolar 2016-2017”, o licitatie la care suma totalã care va fi plãtitã de CJ Vaslui depãseste 1,2 milioane lei. Practic, pentru a se asigura un transport rapid si zilnic al merelor în toate scolile din judet s-a fãcut o împãrtire în trei zone a teritoriul judetului. La licitatie s-a înscris o societate din Turda, care practicã activitãti care ar trebui sã fie în atentia DIICOT. Firma Logistic Media Pop Art, din Turda, s-a înscris la programul “lapte si corn”, iar acum s-a înscris si la programul “mãr”. Vorbim de o firmã care se înscrie la toate licitatiile din România, desi în spate sunt tot felul de firme fantomã. O licitatie penalã, cu un câstigãtor strãin de judetul Vaslui, tot la mãr, a avut loc la Consiliul Judetean Vaslui si anul trecut, când o firmã din sudul tãrii, de la Gorj, a câstigat licitatia la mere si nu a adus niciun mãr la scolile din judet! O bãtaie de joc, pe banii nostri, care trebuie sã înceteze, în conditiile în care firmele care produc mere din judetul Vaslui se zbat în mari probleme financiare, iar tepari din alte zone ale tãrii dau nãvalã la Consiliul Judetean, culmea!, mai si câstigã licitatiile. Pentru ca bãtaia de joc sã fie completã, trebuie sã observãm cã firme certate cu bunul-simt si legea de la Turda sau Suceava au depus garantii de 24.000 de lei, la licitatia de la CJ Vaslui, pentru distributie pe tot judetul, în timp ce producãtorii nostri abia dacã au plãtit câte 4-5.000 de lei pentru câte o zonã.

Pe 19 octombrie, la sediul Consiliului Judetean, s-a procedat la deschiderea ofertelor pentru licitatia la mãr. Anul trecut, la Consiliul Judetean a fost declaratã câstigãtoare, în mod ciudat, o firmã de la Târgu Jiu, care si-a bãtut joc de elevii vasluieni si nu a adus niciun mãr în scoli. Nu stim cu câti bani l-a plãtit Buzatu pe patronul din sudul tãrii, cert este cã si la licitatia din acest an se bulucesc firme de la sute de kilometri distantã, în timp ce conducerea CJ Vaslui ridicã din umeri si spune cã nu poate bloca niciun competitor. Este jenant sã accepti firme de la 2-300 sau 600 de kilometri distantã, care se obligã sã asigure, zilnic, mere, pentru cei peste 50.000 de elevi din judetul Vaslui. Cum sã accepti firme de la o asemenea distantã, când stii cã nu au în judet nici mãcar o Dacia Papuc, darãmite masini de transport pe toate traseele? Iatã cã la Vaslui se poate, iar cei care suportã aceastã bãtaie de joc sunt elevii din judet. De data aceasta, judetul Vaslui a fost împãrtit în trei zone, Vaslui, Bârlad si Husi, suma totalã pusã la bãtaie pentru programul de distributie a merelor fiind de peste 1,2 milioane lei, adicã 12 miliarde lei vechi. În mod uluitor, la licitatie s-au înscris mai multe firme care ar trebui sã facã obiectul unor dosare penale, pentru modul lor de operare. Una din acestea este Logistic Media Pop Art, din Turda, niste tepari care se înscriu la toate licitatiile cu “corn si lapte” si, mai nou, si la “mãr”, din România. Firma în cauzã a aruncat cu bani si la licitatia “lapte si corn” de la Vaslui, în varã, iar acum vine si spune cã aduce mere de la Turda (!), zilnic, pentru cei 50.000 de elevi de la Vaslui. O altã firmã certatã cu legea si bunul-simt este Parisiene a la Vys, din Fãlticeni, cea care a câstigat o licitatie la “corn”, anul trecut, însã a trezit mânia directorilor de scoli din judet, dupã ce elevii au primit cornuri vechi. Dupã bãtaia de joc de la corn, sucevenii – sunt mai multe firme în asociere cu Parisiene a la Vys! – vor sã distribuie si mere la Vaslui. Oare, chiar Buzatu nu vede ce se petrece la aceste licitatii? De ce acceptã astfel de firme, sã se înscrie la licitatiile pe bani publici, în bãtaie de joc fatã de copiii Vasluiului? Sunt semne de întrebare, mai ales cã se aude, dinspre CJ Vaslui, cã licitatia ar fi deja aranjatã. Responsabilitatea pentru aceastã licitatie este pe umerii a trei functionari de la Consiliul Judetean, Iulia Iacob, Petricã Manolachi si Nelu Popica, cei care au anuntat licitatorii cã vor analiza toate ofertele. Oare, chiar toti teparii nenorociti din România se înscriu la licitatiile din Vaslui si, culmea, mai si câstigã aceste licitatii? Ce fac organele abilitate – servicii speciale, DIICOT, DNA, Politie – în aceste cazuri grave, în care firme care nu produc un singur mãr se înscriu la licitatii de milioane de lei? Se pare cã nimic, iar acesti tepari îsi continuã “marsul” pe la licitatii din toatã tara.

Turda News: Firma din Turda distribuie mere pentru elevii din Sibiu!

În sprijinul întrebãrilor de mai sus, iatã ce afaceri învârt firmele-fantomã din Turda în tarã, în timp ce DIICOT doarme. “O firmã din Turda, care cîstigã frecvent licitatii pentru distributia de cornuri sau mere pentru elevi, a cîstigat licitatia pentru livrarea merelor pentru elevii din judetul Sibiu. Este vorba de societatea Logistic Media Pop Art SRL, care are sediul pe strada Stefan cel Mare, nr. 4. Societatea este înfiintatã în noiembrie 2014, însã realitatea din spatele afacerii este una cu semne de întrebare. Societatea are aceeasi locatia precum alte societãti, care au avut în spate aceeasi actionari, care au cîstigat multe licitatii pentru distribuirea cornului si merelor pentru elevi, în diverse judete din tarã, iar apoi activitatea s-a transferat brusc pe alte societãti. Logistic Media Pop Art SRL îi are ca actionari pe Pop Ana (90%) si Pop Andrei (10%). În aceeasi locatie, în 2013 s-a înfiintat o societate cu o denumire aproape identicã: Media Pop Art SRL. Firma Media Pop Art SRL are aceeasi structurã de actionariat ca si Logistic Media Pop Art SRL. Media Pop Art SRL apare cu mai multe mentiuni în Centrala Incidentelor de Plãti, pentru emiterea unor documente de platã (cambie, bilet la ordin etc.), care au fost refuzate la platã, din lipsa banilor. În 2014, Media Pop Art a avut o cifrã de afaceri de 7.679.457 lei, un profit de 11.445 lei si datorii totale de 4.734.141 lei, iar creantele se ridicau la 2.349.085 lei. Media Pop Art SRL a fost implicatã într-un scandal imens, dupã ce într-un corn livrat elevilor din judetul Satu Mare a fost descoperitã o… lamã de bãrbierit! Initial, activitatea s-a derulat prin intermediul firmei Bampan Impex SRL. Societate care a cîstigat numeroase contracte de furnizare de cornuri pentru elevi, în diverse judete din tarã. Totul a functionat “ca uns”, pânã au apãrut reclamatiile. În acel moment, firma a fost înlocuitã cu o alta: Farkas Trans SRL. Însã, se schimbase doar emblema, nu si fabrica propriu-zisã. În septembrie 2012 si noua societate, Farkas Trans SRL, a fost implicatã într-un mega-scandal, dupã ce la o scoalã din sectorul 2 Bucuresti s-au depistat cornuri cu materiale textile în ele! La vremea respectivã, a iesit scandal mare, iar cei de la Primãria sectorului 2 spuneau cã vor face demersurile necesare pentru a interzice participarea la alte licitatii a celor de la Farkas Trans SRL, acuzati cã pun în pericol sãnãtatea copiilor!”, scrie Turda News. Cât despre firmele de la Suceava, acestea au distribuit elevilor din judetul Vaslui cornuri vechi, astfel cã atât conducerea ISJ, cât si cei de la Consiliul Judetean, au cerut rezilierea contractelor. Acum, aceeasi asociere din Suceava – Parisiene a la Vys si Buzdea – apare la distributia merelor. Atentie, douã firme care au brutãrii vând si mere, desi nu au un hectar de livadã! Câtã bãtaie de joc si câtã nesimtire, în timp ce organele statului român dorm si nu iau mãsuri.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.