spot_imgspot_img
10 C
Vaslui
26-apr.-2024

Operatorii privati de transport din judet, în luptã inegalã cu operatorii de stat

- Advertisement -

NEMULTUMIRI…Asociatia transportatorilor rutieri de persoane din judetul Vaslui cere mãsuri urgente pentru decontarea abonamentelor elevilor navetisti, dar si pentru modificarea sistemului de transport a persoanelor cu dizabilitãti, pensionari si veterani în asa fel încât calitatea transportului judetean si interjudetean sã creascã în favoarea cãlãtorilor.

Reprezentantii Asociatiei spun cã între operatorii privati de transport si cei de stat se duce o luptã inegalã, mai ales din cauza bugetelor pe care cele douã tabere le au la dispozitie. În urma conferintei de presã a SC Transurb SA, conducerea societãtii declara cu mândrie cã a depãsit pragul de crizã financiarã si faptul cã i s-a delegat gestiunea directã asupra serviciului de utilitate publicã la nivelul municipiului Vaslui. Faptul cã Transurb SA este firma Consilului Local, serviciul de transport li s-a atribuit direct fãrã mãsuri competitive, iar acest lucru înseamnã cã baza materialã (spatii, autogarã, mijloace de transport) au fost achizitionate cu finantarea Consilului Local, adicã din banii cetãtenilor municipiului Vaslui. Cu toate acestea, Consiliul Local a aprobat un tarif de 7,48 lei/km prin HCL 21 din 28.02.2019, pentru a realiza un profit rezonabil de 4,5%. Asociatia Transportatorilor Rutieri de persoane nu contestã calculele operatorului de servicii de utilitate publicã sau managementul acestei societãti, numai cã operatorii de transport judeteni, fiind firme private, cu patrimoniu privat, nu beneficiazã de aprecierile si încrederea de care se bucurã firmele cu capital de stat. Operatorii de transport privat care efectueazã un transport judetean, serviciu similar transportului public local realizeazã, fãrã compensatii financiare, urmãtoarele performante: în cost operational reusim sã avem un cost pe kilometru de 2 lei/km- 3,2/km si sã realizãm profituri rezonabile de pânã maxim 3 %, însã cu amortizare pe toate bunurile materiale, adicã pe credite tot mai scumpe, pe drumuri tot mai proaste, cu opriri în statii neautorizate, dar cu mijloace de transport tot mai moderne, cu fiscalizare excesivã, cu taxe tot mai mari, cu motorina dependentã de Euro”, aratã reprezentantii Asociatiei Transportatorilor Rutieri de Persoane din Judetul Vaslui.

Privatii, supusi presiunilor

Potrivit acestora, nu de putine ori operatorii privati de transport s-au confruntat cu diferite presiuni, fãcute pe toate nivelurile „Problema este cã orice mãrire a tarifãrii în zona transportului judetean vine cu presiuni din partea UAT-urilor, cu amenintãri cã vom dispãrea, cu denigrarea noastrã si a profesiei pe care am ales-o, uitând cã dacã ar exista firma de stat care sã efectueze acest serviciu, costurile operationale ar fi mult mai ridicate (diferenta e vizibilã – 3,2lei/km -privat versus 7,48/km- capital de stat).

Se impune luarea mai multor mãsuri

Operatorii de transport privat cer mãsuri urgente pentru taxarea muncii conducãtorilor auto si îsi doresc aceeasi mãsurã ca în domeniul constructiilor! Operatorii de transport cer mãsuri urgente si în privinta decontãrii abonamentelor elevilor navetisti si a cadrelor didactice, pentru cã, spun ei, în ultimii ani se constatã o crestere a abandonului scolar. „Rugãm, autoritãtile competente, sã reflecteze asupra faptului cã acolo unde statul a intervenit si a cumpãrat microbuze scolare si le-a oferit primãriilor, costul operational este mult mai mare comparativ cu cifrele raportate de operatorii de transport privat. Aici ne referim la salarii exagerate pentru conducãtori auto, plus manager de transport, plus consumabile la preturi exagerate. În plus, putem afirma cã în multe cazuri conditiile de transport sunt precare, având în vedere cã un microbuz scolar are 16 locuri pe scaune si uneori transportã si 40 de copii”, mai declarã reprezentantii Asociatiei Transportatorilor Rutieri de Persoane din judetul Vaslui. În plus, acestia mai cer modificarea sistemului de transport a persoanelor cu dizabilitãti, a pensionarilor si veteranilor. „Astãzi decontarea se face pe bazã de tichete, care nu prea sunt folosite conform destinatiei reale a cãlãtorului, ducând astfel ori la decontãri excesive, ori la lipsa decontãrilor luni întregi. Considerãm cã aceste persoane îsi pot deconta singure cãlãtoriile pe baza biletelor de cãlãtorie fiscale în care se poate observa data, ora si ruta realã utilizatã de cãtre cãlãtorul respectiv, evitând astfel frauda existentã la nivel national. Asociatia noastrã este deschisã sã comunice si sã ajute autoritãtile abilitate cu informatii, strategii de dezvoltare si date reale din teren. Considerãm cã transportul si calitatea transportului duce la dezvoltare si cu sigurantã cu totii ne dorim o evolutie în sensul acesta”, a mai precizat conducerea Asociatiei Transportatorilor Rutieri de Persoane din judetul Vaslui.

- Advertisement -
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
Ultimele Știri
Ultimele Știri

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.